ההימור שלו, הסוס השחור והשחקן שיחסר: אבי נמני בראיון לקראת היורו

אבי נמני | צילום מסך

פרשן רשת 13 וספורט1 למשחקי אליפות אירופה שתיפתח בשישי מנתח: "מאמין שנקבל את אחד הטורנירים הטובים שהיו, בלתי נתפס כמה משחקים טובים ייערכו". וגם: חזרת בנזמה לצרפת ועד כמה נבחרת ישראל רחוקה מהרמות האלו?

(גודל טקסט)

ארבעה ימים לפתיחת היורו והעניין מתחיל להתגבר. אוהדי הכדורגל בעולם לקחו פסק זמן קצר מאז סיום הליגות כדי להתכונן וכבר אפשר להרגיש את הטירוף. הנבחרות נמצאות בימי ההכנה האחרונים שלהם לפני שריקת הפתיחה ביום שישי בערב באצטדיון האולמפיקו ברומא שיפתח את הטורניר – איטליה נגד טורקיה (22:00, שידור ישיר ברשת 13. אולפן יורו החל מ-20:15, שידור ישיר בספורט4).

חודש של משחקי נבחרות לוהטים מצפה לאוהדי הכדורגל, שמוצאים הפעם את הטורניר במתכונת שונה. המשחקים ישוחקו בכמה מוקדים כאשר החוויה אמורה להציף הרבה ערים ברחבי אירופה. גם הפרשנים והשדרים מתמרקים לקראת הפתיחה. הקורונה בדרך לסיום באירופה ובלא מעט מקומות האצטדיונים יהיו כמעט מלאים.

אבי נמני, פרשן רשת 13 וספורט1 למשחקי היורו, משוכנע שהטורניר הזה יפתיע רבים לטובה. "היורו יהיה מרענן מאוד גדול לעונה שעברנו, שרובה התקיימה ללא קהל בכל אירופה", קובע נמני. "היורו הזה יפצה על עונה ללא קהל. כולם שכחו שאפשר להוציא מהכדורגל הרבה יותר. היורו הזה יקבל הרבה נבחרות בכושר שיא. אני מאמין שהיורו הקרוב יהיה אחד הטורנירים הטובים ששוחקו באירופה".

למרות ששחקנים מגיעים אחרי כמות משחקים מטורפת לאורך העונה שעברנו? נראה ששחקנים עייפים.
"אני מסכים שיש בעיה מסוימת עם כמות המשחקים, אבל עדיין בליגות רבות ניתנו שלושה שבועות של פגרה בין סיום העונה לבין תחילת היורו. הייתה מנוחה. אנשים אגרו כוחות ובאים עם אנרגיות מחודשות כך שאפשר לצאת לטורניר שיכול להיות בלתי נשכח".

אבי נמני
אבי נמני | דני מרון

ברמה האישית שלך, איך אתה מחלק את הזמנים בין הצורך לדעת הכל על הכדורגל הישראלי מתוקף היותך סוכן שחקנים, לחובה להיות מוכן לכל הנבחרות והשידורים?
"אני חי את החיים האלה כבר כמה שנים. מעבר לזה, העולם מאוד מתקדם. בכל מה שקשור לסטטיסטיקות הדברים יותר נגישים. הניתוחים והמידע זורמים היום יותר בקלות. לומדים, מתכוננים. זה הופך את העיסוק בזה ליותר אפשרי".

אני מניח שאת הנבחרות הגדולות אתה מכיר יותר טוב. יש נבחרת שאתה לא מכיר?
"אני מכיר את כל הנבחרות. עשיתי עבודה לעומק על כולן כי אני תמיד אוהב לבוא מוכן כמו לכל דבר בחיים".

השידורים יהיו מתל אביב?
"נוסעים לשדר מהמגרשים רק משלב רבע הגמר. בגלל הקורונה הייתה מחשבה לא לטוס בכלל, אבל לבסוף הנסיעות יהיו מרבע גמר".

מה דעתך על פיזור המשחקים בין כמה מדינות וכמה ערים?
"רעיון מצוין. זה מחבר את הכדורגל לכמה שיותר מדינות. זה הופך את הטורניר להרבה יותר אטרקטיבי. אני ממש בעד. הכדורגל שייך לכולם ואני חושב שלכולם צריכה להיות הזדמנות לטעום מהטופ. אני חושב שזה רעיון מצוין של אופ"א".

מה היורו שהכי התחברת אליו?
"1988 עם מרקו ואן באסטן, רוד חוליט ונבחרת הולנד. זה היה יורו מדהים. היו שחקנים איכותיים בכל הנבחרות והגול של ואן באסטן מהגמר נצרב אצל כולם".

רוד חוליט עם מרקו ואן באסטן ביורו 1988 | dpa/picture alliance via Getty Images

ארבע שנים אחרי, ב-1992, דנמרק של ריצ'רד נילסן זוכה – ואתה שחקן שלו בנבחרת ישראל אחרי כמה שנים.
"זה היה הישג אדיר מה שהם עשו ב-1992 עם נילסן. דנמרק הרי לא הייתה בכלל מתוכננת לשחק באותו יורו, אבל בגלל המלחמה ביוגוסלביה דנמרק נכנסה במקומה ובסוף גם זכתה".

יש לך העדפה בין יורו למונדיאל?
"ברור שמונדיאל נחשב יותר מיורו כי הוא מרכז יבשות מכל העולם עם ברזיל וארגנטינה שתמיד מועמדות לזכייה, אבל גם היורו הוא טורניר אדיר. ביורו הקרוב יש המון נבחרות סופר איכותיות בכושר נהדר. אם זה הולנד, איטליה, צרפת, אנגליה, גרמניה, פורטוגל. פשוט בלתי נתפס כמה משחקים טובים הולכים להיות. אני לא מכיר אוהד כדורגל אחד שלא אוהב את הטורנירים הגדולים האלה".

משחק הפתיחה – איטליה נגד טורקיה ברומא. נצפה שם באלופת אירופה הבאה, איטליה?
"טורקיה גם נבחרת מצוינת, כך שצפוי לנו משחק טוב. איטליה בכושר נהדר ואין ספק שיהיה כאן משחק מאוד מעניין. אני צופה שאיטליה יכולה להגיע לחצי הגמר ביורו הקרוב וזה אחרי שהיא הייתה בירידה גדולה. בשנתיים האחרונות איטליה עשתה שיפור עצום והיא שוב מהטובות".

ריצ'רד נילסן | Popperfoto via Getty Images/Getty Images

מה אתה אומר על המהלך של נבחרת צרפת שהחזירה לשורותיה את קארים בנזמה אחרי חמש שנים?
"אני חושב שמצד אחד זה מראה על בגרות, גם של השחקן, ומצד שני יש כאן ויתור על האגו של המערכת ובראשה המאמן דיידיה דשאן. כל אחד ויתר קצת לטובת הנבחרת. זה מהלך שיעשה טוב לכולם".

גם לקיליאן אמבפה?
"בוודאי. שחקנים טובים מפרים אחד את השני ולא מפריעים אחד לשני".

מי תהיה הסוס השחור?
"יש לי תחושה טובה לגבי אנגליה. גם לגבי בלגיה. לצרפת יש סיכוי טוב לזכות. פורטוגל גם תגיע רחוק בעיניי. יש המון נבחרות שיש להן מה לתת בטורניר הזה".

קארים בנזמה, קיליאן אמבפה | Baptiste Fernandez/Icon Sport via Getty Images

מי השחקן שיהיה חסר ביורו הקרוב?
"להולנד הכי יחסר וירג'יל ואן דייק. כמו שהוא היה חסר לליברפול, כך הוא יהיה חסר להולנד. הוא היה עמוד התווך של ההגנה. החיסרון שלו יהיה משמעותי".

מי יחסר לקהל?
"ברור שארלינג הולאנד יחסר, אבל נורבגיה לא ביורו אז הוא לא רלוונטי. אני מקווה שקווין דה בריינה יחלים ויהיה משמעותי".

אם אתה צריך להמר על הזוכה?
"הזוכה תבוא מאנגליה, צרפת, ספרד ובלגיה".

וירג'יל ואן דייק | Craig Williamson/SNS Group via Getty Images

יש נבחרת שחסרה? סרביה?
"לא ממש. סרביה נבחרת בינונית".

מה עם נבחרת ישראל? עד כמה אנחנו לא קשורים לשם?
"אם נבחרת כמו פינלנד נמצאת שם, גם אנחנו צריכים להיות שם. אין שום סיבה שלא נשאף להיות בטורניר כזה".

אם היית יכול לבחור משחק או אצטדיון שהכי היית רוצה להיות בו?
"אני מאוד אוהב את האולימפיקו ברומא. יש שם אווירה טובה תמיד. זה אולי אצטדיון מיושן אבל האווירה שם אדירה בדרך לאצטדיון ובכניסות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי