1:7 לגרמניה על לטביה, רוקאביצה בישל בקאמבק לנבחרת אוסטרליה

הנבחרת של לב הבקיעה חמישייה כבר במחצית, מולר כבש במאנשאפט לראשונה מאז 2018. שבעה מבקיעים שונים במשחק האחרון לפני צרפת. חלוץ מכבי חיפה עלה מהספסל ובישל ב-1:5 על טייוואן במוקדמות המונדיאל, 0:4 לאוקראינה

(גודל טקסט)

ארבעה ימים לשריקת הפתיחה של יורו 2020 והנבחרות ממשיכות בניסוי הכלים האחרון. הערב (שני), גרמניה קיבלה קצת ביטחון רגע לפני המשחק נגד צרפת כאשר הביסה 1:7 את לטביה. תומאס מולר רשם שער ובישול ובסה"כ נהנו הגרמנים משבעה כובשים שונים. אוקראינה של אנדריי שבצ'נקו הביסה 0:4 את קפריסין ונראתה מסוכנת מאוד בחלק הקדמי.

גרמניה – לטביה 1:7

הנבחרת של יואכים לב, שהוגרלה כזכור לבית המוות, קיבלה מעט ביטחון רגע לפני המשחק נגד אלופת העולם צרפת. היא הייתה זקוקה לניצחון כזה. הקפטן מנואל נוייר רשם ציון דרך ענק כשעלה למשחקו המאה בנבחרת, ענד כפפות מיוחדות לרגל המאורע וחבריו קיבלו אותו ב"מסדרון". מעבר לכך, לב יכל ליהנות משירותיו של טוני קרוס שהתאושש מהקורונה וכן מהשחקנים ששיחקו בגמר ליגת האלופות: אנטוניו רודיגור, אילקאי גונדואן וקאי האברץ פתחו בהרכב.

מנואל נוייר | Lars Baron/Getty Images

המאנשאפט, על אף הרכב התקפי מאוד, התקשו לייצר מצבים, ואז כבשו פעמיים תוך שתי דקות והכל השתנה. בדקה ה-19 רובין גוסנס הרגיע עם שער ראשון במדים הלאומיים אחרי בישול נהדר של האברץ מצד שמאל. לשחקנה של אטאלנטה נותר רק לדחוק רשת. כעבור דקה גונדואן שלח בעיטה אדירה ולא הותיר סיכוי לשוער.

רובין גוסנס, אילקי גונדואן | Lars Baron/Getty Images
שחקני נבחרת גרמניה חוגגים | Lars Baron/Getty Images
שחקני נבחרת גרמניה | ODD ANDERSEN/AFP via Getty Images

בדקה ה-27 הגיע השלישי. סרג' גנאברי מסר לגוסנס שהוסיף בישול קל מצד שמאל. הכובש? תומאס מולר. שחקנה של באיירן מינכן שכבש את שערו הראשון במאנשאפט מאז מרץ 2018 (כשהשווה נגד נבחרת ספרד) וה-39 בסך הכל. יותר משלוש שנים עברו מאז.

גרמניה, שהגיעה למשחק אחרי שני משחקים ללא ניצחון בהם לא הרשימה, הייתה רעבה והמשיכה לתקוף מול היריבה האומללה. בדקה ה-39 האברץ, כובש שער הניצחון בגמר ליגת האלופות, ביצע תרגיל נהדר ובעט, הכדור פגע בשוער ונכנס והשער נרשם כעצמי. ממש לפני הירידה להפסקה גנאברי כבש (45) מבישול אדיר של מאטס הומלס עם הפאלש.

במחצית השנייה יכל לב להכניס את לירוי סאנה וטימו ורנר. החלוץ של צ'לסי עלה גם הוא על הלוח מבישול של ג'ושוע קימיך (50). לאחר מכן הנבחרת של לב נרדמה. גם במשחקו המאה לא הצליח נוייר לשמור על שער נקי כאשר נכנע לבעיטה נהדרת של אלכסיס סאבלבס. דקה לאחר מכן (76) סאנה ענה משער משלו כשדחק מקרוב לרשת מבישול של מולר. לאחר מכן נכנס לשחק ג'מאל מוסיאלה במקומו של מולר. נגד הטריקולור זה יהיה כמובן סיפור אחר לגמרי.

תומאס מולר | ODD ANDERSEN/AFP via Getty Images
תומאס מולר, שחקני נבחרת גרמניה | Thilo Schmuelgen – Pool/Getty Images

אוקראינה – קפריסין 0:4

המארחת רשמה את ניצחונה הגבוה ביותר מזה זמן רב. עד לדקה ה-36 התוצאה הייתה 0:0. ואז הבלם אנדראס פנאיוטו הורחק באדום ישיר כשעצר את אולכסנדר זובקוב והיה אחרון בדרך לשער. אנדריי ירמולנקו בן ה-31 כבש בפנדל. רגע לפני ההפסקה גם אולכסנדר זינצ'נקו דייק מן הנקודה הלבנה אחרי נגיעת יד שטותית ברחבה.

מרלוס, קשרה של שחטאר דונייצק, עלה מהספסל במחצית ובישל פעמיים – תחילה לרומן ירמצ'וק (59) שדחק לרשת אחרי התקפת כדורגל נפלאה, וכעבור שש דקות ירמולנקו השלים צמד בעזרתו האדיבה של השוער. בדקה ה-70 הוחלף כובש הצמד והנבחרת השתעשעה. בעוד שישה ימים ימתין לה משחק קשה מאוד נגד הולנד.

שחקני אוקראינה חוגגים | Stanislav Vedmid/DeFodi Images via Getty Images
אנדריי שבצ'נקו | Stanislav Vedmid/DeFodi Images via Getty Images
אולכסנדר זינצ'נקו חוגג | Stanislav Vedmid/DeFodi Images via Getty Images

אוסטרליה – טייוואן 1:5

אחרי שלוש שנים, חלוץ מכבי חיפה, ניקיטה רוקאביצה, קיבל את ההזדמנות לשוב סוף סוף למדים הלאומיים של נבחרת אוסטרליה. בניגוד לנבחרות האירופאיות שעדיין נמצאות במשחקי הכנה, ה"סוקרוז" שיחקו במסגרת מוקדמות המונדיאל. רוקאביצה עלה מהספסל בדקה ה-74, ועשר דקות לאחר מכן הוא בישל למיצ'ל דיוק, שחתם את תוצאת המשחק.

אגב, חברו לשעבר בכרמל, טרנט סיינסבורי, פתח בהגנה ואף הבקיע את השער השלישי בדקה ה-41. אחרי שישה מחזורים בבית, האוסטרלים שומרים על מאזן מושלם של שישה ניצחונות, בדרכם לשלב הבתים האחרונות במוקדמות המונדיאל של אסיה.

תוצאות נוספות: סרביה – ג'יימקה 1:1, איי פארו – ליכטנשטיין 1:5, אנדורה – גיברלטר 0:0

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי