פולין בצרות: חלוץ נוסף נפצע, סוזה נשאר "רק" עם לבנדובסקי

פאולו סוזה | JANEK SKARZYNSKI/AFP via Getty Images

שבוע לפני שהאדומים לבנים יחלו את מסעם באליפות אירופה, המאמן איבד חלוץ בכיר נוסף לאחר שמיליק שוחרר בעקבות בעיה בברך

(גודל טקסט)

רגע לפני שיורו 2020 יוצא לדרך, נבחרת פולין בצרות. ב-2016 הגיעו האדומים לבנים עד רבע הגמר והציפיות מהם בהחלט גבוהות לאור העובדה שבחוד ניצב רוברט לבנדובסקי, אבל אמש (שני) התבשר המאמן פאולו סוזה כי זוכה נעל הזהב השנה יהיה למעשה החלוץ הבכיר היחיד בסגל.

פאולו סוזה, אקס מכבי תל אביב ואחד שכשחקן ביורו 2000 הגיע עם פורטוגל למקום השלישי, מונה למאמן נבחרת פולין רק בינואר האחרון במקומו של ייז'י בזצ'ק, שבעברו הרחוק שיחק במכבי חיפה, אבל מתקשה להוביל את פולין להצלחות בחודשיו הראשונים בתפקיד. מאז מונה סוזה, פולין סיימה ב-3:3 נגד הונגריה, הפסידה 2:1 באנגליה וניצחה רק את אנדורה החלשה במוקדמות גביע העולם, ובמשחק ההכנה האחרון ביום שלישי נפרדה ב-1:1 חלש מול רוסיה. כעת, אם לא די בצרות, סוזה גם איבד חלוץ בכיר נוסף.

קשישטוף פיונטק הפצוע לא זומן מלכתחילה והפולנים בנו על רוברט לבנדובסקי וארקדיוש מיליק, אלא שכעת ההתאחדות הפולנית אישרה כי גם החלוץ ששיחק כמושאל במארסיי בחצי השנה האחרונה ייעדר מהיורו. מיליק הגיע עם סיום העונה בצרפת לאימוני נבחרת פולין עם פגיעה בברכו והצוות הרפואי העריך שהיא לא חמורה, אבל מיליק בן ה-27 לא התגבר על הכאבים בשבועיים האחרונים.

החלוץ הבכיר היחיד של סוזה. לבנדובסקי ומיליק בשבוע שעבר | JANEK SKARZYNSKI/AFP via Getty Images

פרט ללבנדובסקי, כעת בסגל נבחרת פולין עומדים לרשות סוזה החלוצים קארול שווידרסקי מפאוק סלוניקי, דוד קובנצקי מפורטונה דיסלדורף מליגת המשנה בגרמניה ויאקוב שבירצ'וק מפיאסט גליביצה מהליגה הפולנית – לשלושתם יחד יש 14 הופעות בינלאומיות.

פולין תערוך הערב (שלישי, החל מ-18:50 בספורט1) משחק הכנה אחרון ליורו נגד איסלנד וביום שלישי הבא ברוסיה תפגוש את סלובקיה במשחק הראשון שלה ביורו 2020. בשבת הבאה היא תתמודד מול ספרד בסביליה ואת שלב הבתים תסיים נגד שבדיה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי