המנהיג החדש? באנגליה בטוחים: פרננדס חשוב לא פחות מרונאלדו

ברונו פרננדס | PATRICIA DE MELO MOREIRA/AFP via Getty Images

קשר מנצ'סטר יונייטד מגיע ליורו אחרי עונה אדירה עם 24 שערים ו-14 בישולים, אך בנבחרת פורטוגל עד עכשיו אכזב כשכבש רק פעמיים ב-27 משחקים. למה הוא לא הצליח עד עכשיו ומה יהיה שונה הפעם?

(גודל טקסט)

נבחרת פורטוגל הוגרלה לבית המוות של יורו 2020 כשתפגוש את נבחרת צרפת אלופת העולם, נבחרת גרמניה וכן את הונגריה, מולה תפתח את המסע להגנה על התואר. הנבחרת של פרננדו סנטוס תזדקק ליכולת שיא מצד כולם. מי שמגיע אחרי עונה גדולה הוא ברונו פרננדס שרשם 24 שערים ו-14 בישולים במדי מנצ'סטר יונייטד. ב"דיילי מייל" ניתחו את היכולת של הקשר וטענו: "הפעם, בניגוד לעבר, לא רק כריסטיאנו רונאלדו יכריע. ברונו ישפיע באותה מידה אם לא יותר, על הסיכוי של הנבחרת להצליח".

על יכולתו של פרננדס בתיאטרון החלומות אין עוררין, אך מה קורה בנבחרת? חובת ההוכחה עליו. ב-27 הופעות הוא כבש רק פעמיים, נגד נבחרות קיקיוניות כמו אלג'יריה ולוקסמבורג, וסיפק ארבעה בישולים. "מפרננדס אפשר וצריך לצפות ליותר בכל הקשור לנבחרת עד עתה", נכתב. הוא היה חלק מהסגל של פורטוגל שזכתה בליגת האומות, "אך לעתים קרובות היה מתוסכל". נכתב כי על אף שהיה כקפטן הנבחרת עד גיל 21, סנטוס התעלם ממנו רוב הזמן, לפחות עד שחתם בספורטינג ליסבון בקיץ 2017.

אז מדוע פרננדס לא הציג את האיכות שלו גם בנבחרת? הסיבות מגוונות. נטען כי סנטוס מעדיף את מערך ה-4:3:3 שם הוא משחק יותר כ-'8' מאשר מספר 10 קלאסי כמו במנצ'סטר יונייטד. בנבחרת הוא משחק לעתים קצת יותר במרכז. גורם נוסף שפוגע במספרים שלו – הרי פרננדס אינו פנדליסט.

ברונו פרננדס, כריסטיאנו רונאלדו | Jonathan Moscrop/Getty Images

כעת יהיה זה הטורניר הגדול הראשון בו פרננדס צפוי להיות שחקן הרכב בלתי מעורער. מנגד, הדאגה היא סביב הדעיכה בכושרו אחרי שאולה גונאר סולשיאר שחק אותו עד תום. פרננדס רשם 58 משחקים במדי השדים האדומים ולא פחות מ-4,584 דקות. הוא נעדר ממשחק ליגה אחד – מחזור הסיום. "האם הוא יוכל להרגיש רענן וטרי אחרי אחת העונות המורכבות ביותר איי פעם?".

הוא כבש פעמיים בלבד ב-14 משחקים במהלך האביב. אולם, חזר ובגדול עם צמד ושני בישולים ב-2:6 נגד רומא בחצי גמר הליגה האירופית. העונה הגדולה לא הספיקה לו לזכות בתואר עם מנצ'סטר יונייטד וכעת היא מתפנה לאתגר הבא. באנגליה סיכמו: "פרננדס יכול לשנות את כל היורו הזה. הפעם הוא יוכל לספק את השערים והבישולים שלא הגיעו. בפורטוגל מצפים לכך".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי