"חגיגת שערים לפני היורו": בתקשורת מרוצים, סנטוס דורש שיפור

פורטוגל הביסה 0:4 את ישראל במשחק ההכנה האחרון. פרננדס שכבש צמד זכה לשבחים: "רצה להשיג ניצחון קל וכך היה". רונאלדו שמתקרב לשיא השערים, קיבל הפתעה נעימה. המאמן: "השחקנים מוכנים יותר מאשר ב-2018"

(גודל טקסט)

בעוד חמישה ימים תחל אלופת אירופה את דרכה ביורו 2020 (משחק נגד הונגריה) ותנסה לשמור על התואר שלה על אף שהוגרלה לבית המוות. אתמול (רביעי), לאחר סדרת משחקים בינוניים, פורטוגל הביסה 0:4 את נבחרת ישראל בהרכב די מלא וצברה קצת ביטחון. עד לדקה ה-42 התוצאה הייתה מאופסת. ואז ברונו פרננדס כבש (בדרך לצמד ראשון בנבחרת), כריסטיאנו רונאלדו (הגיע ל-104 שערים בפורטוגל) התקרב לשיא הבינלאומי של עלי דאי האירני (109) גם ז'ואאו קאנסלו השתתף בחגיגה.

רונאלדו, שלא הצליח לכבוש בשני המשחקים נגד ישראל במוקדמות מונדיאל 2014, אגב, נבחר ממש אתמול על ידי גולשי ה-"BBC" לשחקן האירופי הטוב ביותר במאה ה-21 עם 56% מהקולות כשהוא גובר על אנדרס אינייסטה, תיירי הנרי, פאולו מאלדיני ואחרים. "מוכנים", כתב הקפטן בחשבון האינסטגרם שלו לאחר המשחק.

"ניצחון הוגן של פורטוגל שהפכה את התוצאה למשמעותית יותר בסיום. הנבחרת תמיד הייתה בראש, גם בלי לשחק כדורגל בלתי נשכח", נכתב ב"רקורד". "ברונו רצה להשיג ניצחון קל במבחן", נכתב בשער העיתון. "רונאלדו מתחמם עם שער נוסף שמקרב אותו לשיא הגדול במשחק קל מאוד נגד ישראל הצנועה, אך הנבחרת הציגה מחצית שנייה חלשה מאוד למרות השערים בסיום", נכתב ב"מארקה". ב-"אה-בולה" היו דווקא שבעי רצון: "גוליאדה (חגיגת שערים) במשחק האחרון לפני הדבר האמיתי, נכתב ב"א-בולה". "פורטוגל איכותית מגיעה ליורו עם עומס התקפי נהדר".

כותרות העיתונים בפורטוגל | צילום מסך: "רקורד", "א-בולה"

סנטוס: "ניצחנו 0:4 אבל בהחלט יש דברים לשפר. במחצית הראשונה עשינו דברים טוב, לא יוצא דופן. הייתה לנו אינטנסיביות התקפית והגנתית. יכולנו לכבוש שלושה שערים כבר אחרי 20-25 דקות. במחצית השנייה היינו פחות טובים אך סיום המשחק היה מעודד. ברור שעלינו להשתפר". המאמן הסביר כי רוי סילבה היה זה ששיחק בין הקורות משום שאנתוני לופס סבל מפציעה קלה.

עוד אמר: "לפני מונדיאל 2018 היו כמה שחקנים שלא ידעו היכן לאחר הטורניר. הפעם זה אחרת, כולם ממוקדים ומי שלא יהיה חזק מנטלית לשים הכל בצד – לא ישחק. השחקנים מוכנים יותר נפשית והמוטיבצייה נהדרת. אני בטוח שמשחק הפתיחה נגד הונגריה יהיה מרהיב מאוד. אני יודע מה עלינו לעשות כדי לנצח. היו דברים שלא עשינו היטב נגד ספרד למשל. הדרך היא להמשיך ולהתקדם". על רונאלדו: "אפילו לא היה צריך לדבר איתו. הוא תמיד רגוע, גם כשהוא לא מבקיע. אין לאף אחד ספק באיכות וביכולת שלו לכבוש. זהו-זה".

עד למשחק אמש לפרננדס היו בסה"כ שני שערים בנבחרת וכעת הוא הכפיל את מספר השערים שלו. "הדבר הכי חשוב הוא להשיג שיגרה. זו הייתה שנה אחרת, קשה, הגענו לנבחרת כמעט רק כדי לשחק, לא היה לנו זמן להתכונן. אני חושב שהשגנו תוצאה טובה. היו לנו רגעים טובים במשחק וגם כמה פחות טובים. התוצאה לא הייתה הדבר החשוב ביותר אלא להבין מה עובד ומה לא עובד".

כריסטיאנו רונאלדו, פרננדו סנטוס | PATRICIA DE MELO MOREIRA/AFP via Getty Images

"בית המוות או לא? קשה לומר. במונדיאל היה לנו בית יותר נוח על הנייר והתקשינו לעבור. כל הנבחרות חזקות מאוד. קשה להגיע לשלבים האחרונים. עלינו למצוא את ה-'אנחנו' שלנו. הדבר החשוב ביותר הוא מה שנוכל לעשות כנבחרת, ביחד. כמובן שנהניתי לחזור למגרש הזה, כולם יודעים על הקשר שלי עם ספורטינג ליסבון וכעת נוסף לי זיכרון נפלא נוסף, הפעם עם חולצת הנבחרת".

גונסאלו גדש מרוצה: "אני חושב שזה היה משחק חיובי עבורנו. שלטנו, שיחקנו טוב וכיבדנו את היריבה. זה משחק שייתן לנו ביטחון להגיע ליורו בצורה הטובה הרבה יותר. מאז שסנטוס הגיע הנבחרת נשארה חזקה, כולנו מאוחדים ולא משנה מי יוצא ומי נכנס". קשר ולנסיה הוסיף: "מעולם לא קיוויתי כל כך לבדיקה שלילית (קורונה) רציתי להגיע לטורניר בצורה הכי טובה שאפשר".

ברונו פרננדס | PATRICIA DE MELO MOREIRA/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי