השני ברוטציה: יורו 2020 בצל הפלונטר הפוליטי בישראל

גארת' בייל | Clive Rose/Getty Images

אחרי חמש שנים של המתנה, אליפות אירופה כבר כאן. שלומי דניאלי על הצפייה בטורניר הגדול בבית, כאשר המנדט כלל לא נמצא אצלו. הילדים בחוג בזמן המשחקים והאם האישה תסכים לפספס את גיא פינס?

(גודל טקסט)

חמש שנים חיכינו לפתיחת משחקי יורו 2020 והנה זה סוף סוף קורה. יש הרבה אנשים ששדרגו את עצמם במהלך תקופת ההמתנה הזו. נפתלי בנט היה חבר כנסת זוטר וזניח בקיץ שעבר, ועכשיו הוא ראש הממשלה שלנו. עדן אלנה מיררה בבכי כשלקחו לה את האירוויזיון בשנה שעברה וחזרה בגדול עם הופעה מרהיבה בהולנד מול כל אירופה, ואפילו הכותבים של "סברי מרנן" שהודיעו שנגמר להם החומר ביוני אשתקד, הצליחו לעשות את הבלתי ייאמן ועלו עם עונה חדשה תודה לאל.

גם בכדורגל עצמו, ישנם לא מעט שחקנים שנהנו מדחיית משחקי היורו בשנה. קחו לדוגמא את אדן הזאר, הקשר הבלגי עבר עונה נוראית בשנת 2020 עם פציעות ומחסור גדול בדקות משחק אבל בשנה החולפת השתקם וזכה במקום בנבחרת. גארת' בייל, שפיהק על הספסל בריאל מדריד, ניצל את הדחייה כדי לחזור לעצמו בטוטנהאם. גם פול פוגבה נהנה מהמועד החדש של האליפות. הצרפתי סבל מאוד בעונה שלפני היורו המקורי ונראה כמו צל של עצמו במנצ'סטר יונייטד, אבל ליורו הנוכחי הוא מגיע חד ובכושר מצוין.

אבל עבורי, הדחייה של יורו 2020 בשנה לא שינתה יותר מדי. גם בקיץ הזה המנדט של הבית נמצא עדיין אצל אשתי. מאז שחתמנו על חוזה בסתיו 2006 מול העיניים הבוחנות של חמותי, הוריי המודאגים והרב יצחק אסור, אני חי בזוגיות פריטטית, שבה לכל אחד מאתנו יש זכות וטו, אבל היא הראשונה ברוטציה. בגדול, על פי הסיכום, אנחנו אמורים לשאת בנטל בצורה שווה ולהתחלק גם בכס השלטון אבל עדיין לא צברתי לעצמי מספיק כוח אלקטורלי בבית כדי לאלץ אותה לממש את ההסכם ולעביר אליי את המנדט וכך יוצא שגם ביורו הנוכחי אני עדיין ההורה החליפי.

שיקמו את עצמם. הזאר מול בייל ביורו 2016 | PHILIPPE HUGUEN/AFP via Getty Images

יש לזה השלכות מרחיקות לכת מבחינתי כי כל המשאבים של הבית מוקצים קודם כל להורה המוביל. הראשונה ברוטציה מקבלת את הזכות לבחור מה רואים בטלוויזיה הראשית של הבית ואיזה כיבוד יוגש לצופים. זה אומר שאת משחק הפתיחה של היורו בין איטליה לטורקיה אאלץ לראות בממ"ד, בטלוויזיה המשנית של הבית ובמקום בירה ופיצוחים אצטרך להסתפק באדממה.

גם הילדים שלנו, חברים בכירים בקואליציה המשפחתית, מבינים היטב את יחסי הכוחות ויודעים לסחוט אותי בתקופה נפיצה כמו זאת שלפנינו עם שלושה משחקים ביום. הרי בחודש של יורו אני מוכן לעשות כל דבר כדי להרגיע את השטח ולהשקיט את הבית. הגדולה שלי למשל כבר הודיעה שביום שני יש לה חוג טריאתלון ב-16:00 ועלינו לאסוף עוד שלוש חברות שכל אחת גרה בקצה אחר של העיר, והנה סכנה גדולה מרחפת מעל המשחק בין סקוטלנד לצ'כיה.

גם הצפייה בהונגריה נגד פורטוגל ביום שלישי ב-19:00 מוטלת בספק כי לילד האמצעי יש אימון כדורגל בילדים ב' של הוד השרון והוא דורש שתהיה נציגות הורית של אחד משנינו. הראשונה ברוטציה אמרה שהיא מוותרת על התענוג ומעדיפה לראות תכנית חיסכון עם גדעון אוקו באותה שעה ועל כן ההורה החליפי יחליף אותה במשימה.

גם אנדי רוברטסון מודאג? סקוטלנד-צ'כיה בסכנה | Ian MacNicol/Getty Images

שלא תבינו לא נכון, יוצא מהטקסט הזה שהראשונה ברוטציה היא אישה רעה, אבל זה לא נכון. היא גם יפה ורזה ואני אוהב אותה הכי בעולם. היא אפילו הבטיחה לראות יחד איתי כמה משחקים מהיורו, בתנאי כמובן שהם לא נופלים על גיא פינס. אז לאור החודש המורכב שעומד בפנינו והמצב הפוליטי הסבוך בבית החלטתי לקיים איתה מגעים.

בתום משא ומתן קשוח (בעיקר מבחינתה) ואחרי שנעשו ויתורים כואבים (בעיקר שלי) הוצאתי ממנה מסמך עם רשימת משחקים שאוכל לראות בשקט ובשלווה. מעבר לחצאי הגמר והגמר הצלחתי להוציא בשיחות גם כמה משחקים טובים משלב הבתים כמו צרפת נגד גרמניה, ספרד מול פולין, פורטוגל וצרפת, אנגליה מול סקוטלנד וכן את כל המשחקים של איטליה.

אז עכשיו, אחרי שהכשרתי את הקרקע ואני מרגיש שבשלו התנאים לבילוי סביר של חודש יורו על מלא, כל מה שנותר הוא לחכות לשריקת הפתיחה באולימפיקו ברומא בשישי בערב ולקוות שאצליח לראות כמה שיותר משחקים.

"היא אפילו הבטיחה לראות יחד איתי כמה משחקים מהיורו" | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי