לרומא באהבה: 0:3 חלק לאיטליה על טורקיה במשחק הפתיחה של היורו

יורו 2020 נפתח באולימפיקו עם תצוגה אדירה של המארחת, שבעטה לא פחות מ-14 פעמים במחצית הראשונה ועלתה ליתרון משער עצמי של דמיראל (53). אימובילה הכפיל (66) ובישל לאינסינייה את השלישי (79)

(גודל טקסט)

1,797 ימים, 59 חודשים, חמש שנים ומגפה אחת ששינתה את פני העולם – זה מה שהיה דרוש כדי שטורניר היורו ישוב לחיינו. הערב (שישי) יורו 2020 נפתח באופן רשמי באולימפיקו במפגש המסקרן בין איטליה לטורקיה שהבטיח לא מעט וגם קיים. החבורה של רוברטו מנצ'יני הציגה משחק פשוט נפלא והוכיחה שהיא מתכוונת ללכת עד הסוף עם 0:3 חלק על טורקיה, שפשוט נותרה חסרת אונים.

איטליה שלטה באופן מוחלט במחצית הראשונה, ולמעשה בעטה לא פחות מ-14 פעמים לעומת אפס הזדמנויות של הטורקים. אך מתוכן רק שלוש הגיעו למסגרת, כאשר המצב המסוכן ביותר היה שייך לקייליני שעלה לכדור קרן ושלח נגיחה חזקה שנהדפה על ידי צ'אקיר. על סף המחצית המארחת ספק קופחה לאחר שצ'ליק נגע בידו, אך השופט דני מקלי החליט להמשיך את המשחק כסדרו לאחר בדיקה ב-VAR.

הנבחרת של מנצ'יני המשיכה להיות הדומיננטית על כר הדשא וכבשה את השער הראשון של יורו 2020 בדקה ה-53. ברארדי נותר בעמדה נוחה ושלח כדור חזק שפגע דווקא בבלם יובנטוס דמיראל שכבש שער עצמי אומלל. מכאן המשחק נפתח ואיטליה מצאה את השני בדקה ה-66 לאחר שאימובילה ניצל הדיפה לא טובה של צ'אקיר וכבש את שערו הראשון בטורניר, אך זה לא היה אקורד הסיום של החלוץ הנפלא של לאציו. כשנותרו 11 דקות לסיום, אימובילה היה הפעם על תקן המבשל כאשר מצא חופשי את אינסינייה שנעץ את המסמר האחרון וקבע 0:3 גדול לאיטליה.

המשחק הבא של איטליה יהיה גם כן באולימפיקו נגד נבחרת שוויץ שתפגוש מחר את ווילס. אותה ווילס כמובן תהיה היריבה הבאה של טורקיה שתחפש נקודות ראשונות במפעל או לכל הפחות ליכולת טובה יותר מאשר בערב.

טקס הפתיחה של יורו 2020 | ALBERTO LINGRIA/POOL/AFP via Getty Images
טקס הפתיחה של יורו 2020 | ALBERTO LINGRIA/POOL/AFP via Getty Images

הרכבים

נבחרת איטליה: ג'יאנלואיג'י דונארומה, לאונרדו בונוצ'י, ג'יורג'יו קייליני, אלסנדרו פלורנצי, לאונרדו ספינזולה (ג'ובאני די לורנצו 46), ז'ורז'יניו, ניקולו בארלה, מנואל לוקאטלי, דומניקו ברארדי (פדריקו ברנרדסקי 85), צ'ירו אימובילה (אנדראה בלוטי 81), לורנצו אינסינייה (פדריקו קייזה 81).

נבחרת טורקיה: אואורג'אן צ'אקיר, אומוט מאראש, קגלאר סויונצ'ו, מריח דמיראל, זקי צ'ליק, אוקאי יוקושלו (איפרן קאבצ'י 65), אוזאן טופאן (קאן אייהאן 64), יוסוף יאזיצ'י (צ'נגיז אונדר 46), קינאן קרמן (חליל דרווישוגלו 76), הקאן צ'להאנולו, בוראק אילמאז.

ג'ורג'ו קייליני | UEFA/UEFA via Getty Images
אוהדי נבחרות איטליה וטורקיה | ALBERTO PIZZOLI/AFP via Getty Images
אוהד נבחרת איטליה | Alberto Lingria – Pool/Getty Images
אוהדי נבחרת איטליה | ANDREW MEDICHINI/POOL/AFP via Getty Images

מהלך המשחק

דקה 3: הזדמנות ראשונה לאיטליה. כדור רוחב מצד ימין הגיע לברארדי שפגש את הרשת החיצונית.

דקה 18: ברארדי מצא בכדור חכם את אינסינייה, שהקפיץ בחוסר הצלחה מחוץ לשער.

לורנצו אינסינייה | Filippo Monteforte – Pool/Getty Images

דקה 20: בונוצ'י ניסה את מזלו עם בעיטה מחוץ לרחבה שיצאה החוצה.

דקה 21: אימובילה נותר חופשי מחוץ לרחבה ובעט לגופו של סויונצ'ו. האיטלקים דרשו פנדל בעטנה לנגיעת יד, אך השופט, בהחלטה נכונה בחר שלא לשרוק.

דקה 22: קרן איטלקית פגשה את ראשו של קייליני ששלח נגיחה נפלאה, אך צ'אקיר הצליח להדוף לקרן.

דקה 33: שוב ברארדי מעביר כדור חכם, כאשר הפעם הוא מצא את אימובילה שנגח החוצה.

בוראק אילמאז | MIKE HEWITT/POOL/AFP via Getty Images

דקה 35: טורקיה מתחילה להתעורר. בוראק אילמאז נכנס מצד שמאל והעביר רוחב שנהדף לא טוב על ידי דונארומה, אך שחקן טורקי לא הגיע לכדור החוזר.

דקה 37: אינסינייה בעט על סף הרחבה כדור חלש למרכז השער, אותו צ'אקיר עצר ללא קושי.

דקה 39: המטווח האיטלקי ממשיך. גם ברארדי שחרר בעיטה חזקה מחוץ ל-16, שעלתה מעל המסגרת.

דקה 43: אימובילה הצליח להשתחרר מהלחץ ובעט כדור חזק ושטוח למרכז השער. צ'אקיר היה במקום ורשם עצירה נוספת.

דקה 45: שערוריית שיפוט קלה לפני המחצית, בעקבות נגיעת יד ברורה ברחבה של צ'ליק. דני מקלי נעזר ב-VAR והחליט להמשיך את המשחק כסדרו.

ג'יורג'יו קייליני, בוראק אילמאז | Valerio Pennicino – UEFA/UEFA via Getty Images

דקה 51: אונדר יצא למתפרצת שהתחילה במחצית המגרש והסתיימה בבעיטה שטוחה בתוך הרחבה האיטלקית, דונארומה עמד את המבחן הראשון שלו בהצלחה.

דקה 52, איטליה עלתה ליתרון 0:1! ברארדי מסר כדור חזק מצד ימין שפגש דווקא את דמיראל שכבש גול עצמי אומלל.

דקה 57: לוקאטלי בעט כדור שטוח מחוץ לרחבה, צ'אקיר הדף לקרן.

דקה 66, איטליה עלתה ליתרון 0:2! צ'אקיר הדף לא מספיק טוב לאחר בעיטה של ספינאצולה ואימובילה עט לכדור החוזר ובעט מקרוב פנימה.

דקה 79, איטליה עלתה ליתרון 0:3! צירוף מסירות נפלא הסתיים אצל אימובלה שמצא את אינסינייה והאחרון הצליח להכניע את צ'אקיר בנגיעה.

רוברטו מאנצ'יני | Alberto Lingria – Pool/Getty Images
ניקולו בארלה | ALBERTO LINGRIA/POOL/AFP via Getty Images
ז'ורז'יניו, יוסוף יאזיצ'י | Chris Ricco – UEFA/UEFA via Getty Images
זקי צ'ליק, לורנצו אינסינייה | Chris Ricco – UEFA/UEFA via Getty Images
צ'ירו אימובילה דורש פנדל | Chris Ricco – UEFA/UEFA via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי