אנגליה מתמודדת עם פציעות, סטרלינג ופודן יפתחו נגד קרואטיה

ראחים סטרלינג וג'ק גריליש | Laurence Griffiths/Getty Images

סאות'ג'ייט יחסר את מגווייר, הנדרסון ורשפורד, אך על פי התקשורת בחר להמשיך ב-11 עם שחקן מנצ'סטר סיטי על חשבון גריליש (ראשון, החל מ-15:50 בספורט2). סגנית אלופת העולם תנסה לעצור את הנפילה ולהכשיר את לוברן

(גודל טקסט)

אולי המשחק המעניין ביותר בשלושת הימים הראשונים של יורו 2020 ייערך מחר (ראשון, החל מ-15:50 בשידור ישיר בספורט2), כאשר אצטדיון וומבלי בלונדון יארח את נבחרות אנגליה וקרואטיה במשחק שיוציא לדרך את בית ד', שיושלם רק ביום שני עם המפגש בין סקוטלנד לצ'כיה.

בשנים האחרונות המפגש הזכור מכל בין אנגליה לקרואטיה היה במונדיאל 2018, אז לוקה מודריץ' וחבריו הדהימו את שלושת האריות ועלו על חשבונם לגמר גביע העולם, משחק שהזכיר לאנגלים צלקת רצינית והעלה מחדש את שלל האכזבות והחלומות שהתנפצו שנה אחר שנה מאז מונדיאל 1966, התחרות היחידה בה אנגליה זכתה.

הקיץ לאנגליה סגל טוב אפילו יותר מזה של לפני ארבע שנים והעובדה שהיא תארח את כל שלב הבתים בוודאי תסייע לה. המנג'ר גארת' סאות'ג'ייט עדיין בהתלבטות לגבי ההרכב לפי התקשורת האנגלית, אולם נראה שכבר קיבל החלטה לפתוח עם ראחים סטרלינג על חשבון ג'ק גריליש. "סטרלינג היה באנקר בהרכב, שחקן שלא נוגעים בו בשנים האחרונות, אבל אצל גווארדיולה במנצ'סטר סיטי הוא כבר איבד את המקום. סאות'ג'ייט חשב על זה, אבל בינתיים נראה שהוא ימשיך ב-11", נכתב ב"ביילי מייל" לקראת המשחק.

אז גריליש כנראה לא יפתח וגם מרקוס ראשפורד לא כשיר לחלוטין וצפוי לשבת על הספסל, אבל מי שכן יזכה לחולצת ההרכב הוא פיל פודן בן ה-21, גם הוא כידוע קשר מנצ'סטר סיטי שצבר עד כה שש הופעות בלבד במדים הלאומיים ועבורו יהיה זה טורניר גדול ראשון בקריירה. בחוד כמובן יפתח הארי קיין ואילו בשורת הנעדרים (לפחות מההרכב) יהיו הארי מגווייר וג'ורדן הנדרסון, כך שג'ון סטונס יעלה במרכז ההגנה לצד טיירון מינגס ואת מקומו של הקשר יתפוס דקלאן רייס.

פודן ומינגס. צפויים לפתוח | Catherine Ivill/Getty Images

אנגליה מעולם לא ניצחה במשחק פתיחת יורו, אבל אם כבר מפגשי עבר נגד קרואטיה, הן נפגשו גם באוקטובר 2018, זמן קצר לאחר המונדיאל, ואז ניצחו האנגלים 1:2 בוומבלי – תוצאה שהם ישמחו לשחזר גם מחר. וומבלי כידוע גם יארח את משחק הגמר ואנגליה תקווה לעשות היסטוריה ולהעפיל אליו בחודש הבא ובכך לשפר את הישג השיא שלה שעומד על חצי גמר בלבד במשחקי היורו.

קרואטיה, שתהיה זו השתתפותה השישי בתחרות, לא עברה מעולם את רבע הגמר ביורו וב-2016 נעצרה בשמינית על ידי אלופת אירופה המכהנת, פורטוגל. כעת, כסגנית אלופת העולם היא תנסה ללכת רחוק ככל שאפשר, אבל חשוב לציין שהיא נמצאת בירידה תלולה מאז גביע העולם ב-2018 ובתשעת משחקיה האחרונים בכל המסגרות ניצחה פעמיים בלבד. במשחקי ההכנה שערכה ביוני, סיימה ב-1:1 חלש נגד ארמניה והפסידה לבלגיה 1:0. בנבחרת מנסים להכשיר את הבלם דיאן לוברן שנמצא בספק ופרט אליו כל העוגנים הוותיקים יפתחו כמתוכנן, כולל לוקה מודריץ' בן ה-35, איבן פרישיץ' ואנדריי קרמאריץ'.

מודריץ'. מוביל את קרואטיה גם בגיל 35 | VIRGINIE LEFOUR/BELGA MAG/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי