דה ליכט ייעדר נגד אוקראינה, דה בור: "לא לוקחים סיכונים"

מתיאס דה ליכט | Laurens Lindhout/Soccrates/Getty Images

אחרי שבע שנים ללא טורניר גדול, האורנג' נערכים למפגש נגד הנבחרת של שבצ'נקו, שסומנה כמי שיכולה להיות הפתעת הטורניר. הבלם לא החלים מהפציעה במפשעה, טימבר בן ה-19 צפוי להחליפו. המאמן ענה לביקורות בשל המערך

(גודל טקסט)

כשבע שנים חלפו מאז הפעם האחרונה שהולנד השתתפה בטורניר גדול ומחר (ראשון) ההמתנה הארוכה של הכתומים תגיע לסיומה כאשר הם יארחו את אוקראינה במסגרת מחזור הפתיחה של יורו 2020 בבית ג'.

כזכור, אחרי שנים רבות של אכזבות, האורנג' עברו חילופי דורות בסגל תחת המאמן רונאלד קומאן, שהצליח להחיות מחדש את הנבחרת ולהביא אותה למצב בוא היה הציגה כדורגל נהדר בטורניר המוקדמות וסיימה עם 19 נקודות מתוך 24 אפשרויות, שהספיקו לה למקום השני בבית גם גרמניה. מאז שהיורו נדחה בקיץ שעבר, הולנד עברה שינוי גם בעמדת המאמן, איבדה את וירג'יל ואן דייק ולאחרונה, גם התוצאות שלה כבר לא משכנעות.

לקראת המשחק מחר, למאמן פרנק דה בור יש כאב ראש גדול במיוחד בחלק האחורי. מתיאס דה ליכט, הבלם הבכיר ביותר כיום בסגל, לא כשיר למשחק הפתיחה בשל פציעה במפשעה וכעת יורן טימבר, בן ה-19 מאייאקס, צפוי להחליפו במרכז ההגנה. "לא ניקח סיכון מחר, דה ליכט לא יהיה בסגל" אמר דה בור במסיבת העיתונאים לקראת המשחק.

פרנק דה בור. "ב-5-3-2 אנחנו משחקים הכי טוב" | KENZO TRIBOUILLARD/AFP via Getty Images

"נשחק מחר במערך של 5-3-2. אני יודע שזה נשמע שלילי, אך לדעתי בשיטה הזו אנחנו משחקים הכי טוב" ענה המאמן לביקורות נגדו, שהופיעו בתקשורת ההולנדית בשל העובדה שהוא מסרב לשחק ב-4-3-3 הקלאסי והמוכר של הולנד. בנוסף, מספר אוהדים שכרו מטוס שריחף מעל מתחם האימונים של הולנד ונשא שלט "פרנק, שחק ב-4-3-3". דה בור ענה בחזרה: "גם שאני שכרתי מטוס שאומר 'תודה על הטיפ, אבל אשאר עם 5-3-2".

בגיל 39 ואחרי שכבר היה שנים מחוץ לעניינים, מרטין סטקלנבורח יהיה זה שיעמוד מחר בין הקורות ב"יוהאן קרויף ארנה" שבאמסטרדם. השוער עמד בשערה של אייאקס העונה אחרי שאנדרה אוננה נכשל בבדיקת סמים והורחק לשנה. מרטן דה רון מאטאלנטה צפוי לפתוח בקישור, כאשר ואוט וחהורסט וממפיס דפאיי יאיישו את ההתקפה.

מן העבר השני, נבחרת אוקראינה של אנדריי שבצ'נקו סומנה במספר תחזיות מקדימות כמי שיכולה להיות הנבחרת המפתיעה ביותר בטורניר. עוד במהלך המוקדמות הרשימו הצהובים-כחולים לאחר שסיימו ראשונים את הבית המוקדם, כשהם מקדימים את פורטוגל וכריסטיאנו רונאלדו. רוסלאן מלינובסקי, גם הוא מאטאלנטה, סומן בתור השחקן המרכזי ביותר של שבצ'נקו ביורו הקרוב, וביחד עם אולכסנדר זינצ'נקו, הכוכבים הגדולים מקווים להוביל את אוקראינה לשלב הבא, לראשונה בתולדות הנבחרת.

מלינובסקי. כוכב הנבחרת האוקראינית | SERGEI SUPINSKY/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי