רופא נבחרת דנמרק: "ביצענו פעולות החייאה וכריסטיאן חזר"

אריקסן מתאושש בבית החולים ומנכ"ל אינטר אישר כי שוחח עם חבריו ושהאירוע נמצא בשליטה. מורטסן בוסן חזר לרגעים הקשים: "הוא נשם והרגשתי דופק, אבל פתאום זה השתנה". בכל העולם הכריזו: "אלופי אירופה - הרופאים"

(גודל טקסט)

פינלנד עלתה אתמול (שבת) למשחק ראשון בתולדותיה במסגרת אליפות אירופה, אבל אפילו לחגוג ניצחון 0:1 היסטורי היא לא הייתה מסוגלת לאור המארעות הקשים בשלהי המחצית הראשונה, לאחר שכריסטיאן אריקסן התמוטט לפתע על כר הדשא ובכל העולם ראו כיצד מבצעים החייאה ונאבקים על חייו.

לפחות על פי הדיווחים בשעות שחלפו מאז שריקת הסיום, נראה שסוף טוב הכל טוב, גם אם בהחלט ייתכן שמשחק הפתיחה של דנמרק ביורו 2020 היה האחרון בקריירה של כוכב הנבחרת ואינטר. לפי העדכונים נכון לשעות הבוקר המוקדמות של יום ראשון, אריקסן מתאושש בבית החולים בקופנהאגן, מתקשר עם קרוביו ואף שוחח עם חבריו לנבחרת לפני שהמשחק חודש וגם בסיומו.

צפו בתקציר ההפסד של דנמרק לפינלנד

רופא נבחרת דנמרק, מורטן בוסן אף סיפר אמש בקצרה על הדרמה שהתחוללה על הדשא: "כריסטיאן נשם ויכולתי להרגיש את הדופק שלו ופתאום זה השתנה. כמו שכולם ראו, הצוותים הרפואיים של התחרות הגיעו גם כן, ביצענו פעולות החייאה והוא חזר אלינו, הוא אפילו שוחח איתי לפני שהובהל לבית החולים".

לא סתם כבר זכה הבלם סימון קר לתואר "גיבור היורו", כי אלמלא התושייה שלו, של השוער קספר שמייכל ושל שחקנים אחרים שהיו בקרבתו של אריקסן מיד לאחר קריסתו, ומובן מאליו שבזכות צוותי הרפואה שהגיבו מיידית, ייתכן שהכוכב לא היה בין החיים. ההחייאה המהירה והפעולות הראשוניות של קר שאפשרו לקשר לנשום ומנעו ממנו לבלוע את הלשון, מנעו אסון טרגי ולשמחתנו גם הבוקר כולנו יכולים לספר על נס שקרה לדנים – אפילו שהם הפסידו לפינלנד בפעם הראשונה בהיסטוריה ואם לא די בכך גם הספיקו להחמיץ פנדל לקראת הסיום, באופן אירוני לאחר בעיטה רעה של פייר אמיל הויביירג שנבחר לנסות להבקיע מ-11 מטר מכיוון שהבועט הקבוע כבר לא היה על המגרש.

"דנמרק הפסידה, אבל החיים ניצחו" | צילום מסך

"דנמרק הפסידה, אבל החיים ניצחו", נכתב אמש בתקשורת הדנית. אריקסן, כך על פי ההערכות, עוד יישאר בהשגחה בבית החולים בימים הקרובים, אולם גם לפי עדכון של מנכ"ל אינטר, בפה מארוטה, חל שיפור ניכר במצבו: "כריסטיאן שלח הודעה בקבוצת הוואטסאפ של שחקני אינטר ואנחנו אופטימיים שמצבו יתייצב וישתפר. הסיטואציה תחת שליטה, כך נמסר לי מהצוות הרפואי של דנמרק", סיפר מארוטה והוסיף לסיכום, "היו תמונות מחרידות, אבל ההתגייסות המהירה מנעה אסון ולשמחתי אין לי בשורות דרמטיות". אגב, גם רופא אינטר התראיין והבהיר שהקשר לא נדבק בקורונה, סיפר גם כי לא חוסן נגד קורונה (לאור גל שמועות נבזיות ברשת שזו אולי בעיה שמקורה בחיסון) ולא סבל מבעיות שמצדיקות אירוע כזה, ככל שידוע למועדון.

אופ"א, שהבהירה לנבחרות כי יהיה עליהן לחדש את המשחק כפי שקרה או לקיים אותו היום ב-13:00 שעון ישראל, בחרה באריקסן לאיש המשחק ומסרה איחולי החלמה. כמובן שההתמוטטות של אריקסן תפסה את שערי העיתונים בכל העולם והגדילו לעשות ב"מארקה" היוצא לאור בספרד, שם הכריזו: "כבר יש לנו את אלופי אירופה: הרופאים".

שער העיתון "מארקה" לאחר התמוטטות אריקסן | צילום מסך
עוד באותו נושא: כריסטיאן אריקסן

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי