"צרפת חזקה יותר על הנייר, אבל זה רק נייר": גרמניה מוכנה לקרב

קיליאן אמבפה, מאטס הומלס | Jeroen Meuwsen/Soccrates/Getty Images

בית המוות ביורו 2020 ייצא לדרך בשלישי, כאשר אלופת העולם תפגוש את המאנשאפט. גורצקה אמור להיעדר, יואכים לב מתלבט בנוגע להתקפה. רודיגר: "יש לנו מספיק איכות כדי לנצח". נוייר: "אנחנו לא אנדרדוג"

(גודל טקסט)

אין יותר כיף לאוהדי הכדורגל מאשר טורניר גדול, ויורו 2020 מלהיב את הענף. עד עכשיו קיבלנו משחקים נהדרים באליפות אירופה, אבל מחר (שלישי) ייצא לדרך בית המוות עם קרב מטורף בין גרמניה לצרפת (החל מ-21:50, שידור ישיר בספורט4). בבית, כידוע, נמצאות גם פורטוגל והונגריה, שייפגשו גם הן מחר (החל מ-18:50, שידור ישיר בספורט4).

כל נקודה קריטית עבור הנבחרות הגדולות – גרמניה, אלופת העולם צרפת ואלופת אירופה המכהנת פורטוגל, שתנסה לשמור על התואר. ככל הנראה אחת משלוש הענקיות הללו תמצא את עצמה מחוץ לשמינית הגמר, ואין מקום לטעויות.

אז מחר, כאמור, גרמניה וצרפת תיפגשנה, ולא מעט יגדירו את המאנשאפט כנבחרת השלישית בחוזקה בבית. יואכים לב, שעורך את הקמפיין האחרון שלו כמאמן הנבחרת ויעזוב אחרי 15 שנה, רוצה לסיים בטעם מתוק את העידן שלו בנבחרת הגרמנית לפני שהוא מפנה את המקום להאנזי פליק.

המאמן צפוי להמשיך במערך שלושת הבלמים איתו הוא רץ כבר כשנה, והנבחרת שלו מגיעה במצב רוח טוב אחרי ה-1:7 הגדול על לטביה במשחק ההכנה האחרון לקראת היורו. לאון גורצקה עדיין לא כשיר לחלוטין ולא ברור האם ייכלל בסגל.

יואכים לב | Alexander Hassenstein/Getty Images

במסיבת העיתונאים לקראת המשחק, נשאל לב על הסגל העמוק של צרפת: "גם לנו יש איכות רבה בסגל, אנחנו נבחרת מאוד מגוונת עם שחקנים רבים שיכולים להכריע משחקים. בכלל, כל השחקנים שיהיו מחר על המגרש בשתי הנבחרות יכולים להבקיע. צרפת תחפש שטחים ולנו יש שחקנים חכמים כמו טוני קרוס ואילקאי גונדואן שלא יאפשרו להם".

גם השוער מנואל נוייר התייצב למסיבת העיתונאים ונשאל על המפגש הצפוי מול קיליאן אמבפה, אנטואן גריזמן וקארים בנזמה: "אנחנו נפגוש נבחרת ברמה הכי גבוהה שיש ובבאיירן מינכן הודחנו מליגת האלופות במפגש נגד פריז סן ז'רמן כשאמבפה היה גורם מאוד משמעותי לכך. הוא שחקן מעולה, אבל לצרפת גם שחקנים מוכחים אחרים. אנחנו כולנו מאוד מכבדים אחד את השני, אבל אין לנו ממה להתחבא ואני לא חושב שאנחנו אנדרדוג מולם".

מנואל נוייר | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

גרמניה מעולם לא הפסידה במשחק הראשון שלה במשחקי היורו לדורותיו, אך כרגע המאנשאפט לא ניצחו ב-11 המשחקים האחרונים שלהם נגד יריבות אשר מדורגות מעליהם בדירוג פיפ"א (הצרפתים במקום השני, הגרמנים במקום ה-12).

כמו כן, גרמניה לא ניצחה את צרפת בחמשת המפגשים האחרונים בין הנבחרות, והיא כמובן לא יכולה לשכוח את ההפסד בחצי גמר היורו ב-2016, אז הטריקולור ניצחו 0:2 בזכות צמד שערים של אנטואן גריזמן, בדרך להפסד לפורטוגל בגמר.

רוב המקומות בהרכב של גרמניה סגורים. מאטס הומלס ישחק במרכז ההגנה, רובין גוסנס וג'ושוע קימיך באגפים, טוני קרוס ואילקאי גונדואן במרכז הקישור, ורק בהתקפה ישנם לבטים. קאי האברץ, תומאס מולר, סרג' גנאברי, לירוי סאנה וטימו ורנר מתחרים על שלוש עמדות, כאשר כרגע נראה שוורנר וסאנה יתחילו על הספסל.

טימו ורנר | Alex Gottschalk/DeFodi Images via Getty Images

לותר מתאוס, שיאן ההופעות של נבחרת גרמניה בכל הזמנים ומאמן מכבי נתניה בעבר, התראיין לתקשורת המקומית והמליץ לעלות בחוד עם ורנר ולא עם גנאברי: "הוא ה-9 שלי. הוא משחק בקצב מהיר יותר ויודע לייצר שטחים".

אנטוניו רודיגר, שפרח בחצי השני של העונה בצ'לסי מאז הגעת תומאס טוכל, ואף הצטיין בגמר ליגת האלופות, אמור לפתוח מחר בהרכב. הבלם סיפר: "כמובן שצרפת נראית חזקה יותר על הנייר, אבל זה רק נייר. עלינו לשחק את המשחק שלנו. אנחנו יכולים לעשות את זה, יש לנו מספיק איכות בשביל זה. אנחנו מוכנים".

אנטוניו רודיגר | Alex Gottschalk/DeFodi Images via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי