"אנחנו לא צריכים 100 משחקים ביחד": בנזמה וצרפת נחתו בגרמניה

קיליאן אמבפה, קראים בנזמה | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

החלוץ שיערוך הופעה ראשונה בטורניר גדול מאז 2014 מחכה לשיתוף הפעולה עם אמבפה וגריזמן בהתקפה: "הם טובים טכנית, יהיה קל לשחק אחד עם השני". דשאן החמיא ללב לקראת הקרב הענק במינכן: "מכבד אותו ואת ההמשכיות"

(גודל טקסט)

בקיץ של שנת 2000, נבחרת צרפת הייתה על גג העולם. זוכת מונדיאל 1998 השלימה "דאבל" כשזכתה ביורו 2000, ולמעשה החזיקה בתואר אלופת העולם ואלופת אירופה בו זמנית. כעת, שלוש שנים אחרי שהוסיפה גביע עולם שני לארוך התארים, נבחרת ה"טריקולור" רוצה להפוך לראשונה אי פעם שמחזיקה גם במונדיאל וגם ביורו בו זמנית. צרפת, שנחשבת לפייבוריטית לזכייה ביורו, תפתח מחר (שלישי, החל מ-21:50 בספורט4) את המסע שלה באליפות כשתפגוש בחוץ מעצמת כדורגל אחרת – גרמניה.

כזכור, שתי הנבחרות הללו נמצאות בבית ו', שנחשב לבית המוות. שתי הנבחרות האחרות בבית הן אלופת אירופה, פורטוגל, והונגריה, שאמנם נחשבת לנבחרת חלשה בהרבה על הנייר, אך שניים ממשחקיה בשלב הבתים ייערכו לעיני אצטדיון מלא בקהל תומך בבודפשט.

ההיסטוריה ארוכת השנים בין הנבחרות כוללת גם כמה מפגשים בהם היו מעורבים לא מעט מהשחקנים שיעלו על הדשא באליאנץ ארנה במינכן. קארים בנזמה, למשל, ששב לנבחרת צרפת אחרי חמש שנים, ערך את ההופעה האחרונה שלו בטורניר גדול ברבע גמר מונדיאל 2014, אז נבחרתו הפסידה 1:0 לגרמניה. שנתיים לאחר מכן, אנטואן גריזמן הבקיע פעמיים והכניע את הגרמנים 0:2 בדרך לגמר יורו 2016.

אנטואן גריזמן בניצחון על גרמניה ב-2016 | Lars Baron/Getty Images

לקראת משחק הפתיחה, המאמן דידייה דשאן התייחס ליריבה המיתולוגית ועל כך שמאמן גרמניה יסיים את דרכו לאחר הטורניר: "אני ויואכים לב חברים. נפגשנו כמה פעמים, וכשאנחנו מתמודדים זה מול זה במשחק, שנינו מרוכזים באירוע ובשחקנים שלנו. יש לי הרבה כבוד למה שהוא עשה ולהמשכיות שלו גם כשהוא עבר תקופות קשות".

דידייה דשאן | THOMAS SAMSON/AFP via Getty Images

בצרפת כבר לא יכולים לחכות לרגע בו תעלה על כר הדשא להופעה רשמית שלישיית ההתקפה הנוצצת: קיליאן אמבפה, קארים בנזמה ואנטואן גריזמן. חלוץ ריאל מדריד, שכאמור שב לסגל אחרי תקופה ארוכה, מסיר חשש ששיתוף הפעולה לא יעבוד בתחילת דרכו: "שחקנים מהטופ לא צריכים 100 משחקים ביחד. בגלל שהם טובים מבחינה טכנית, יהיה קל יותר לשחק אחד עם השני".

מבחינה מקצועית, דשאן צפוי לפתוח עם רביעיית הגנה שמאוד מזכירה את זו שזכתה במונדיאל: הוגו לוריס בשער, בנג'מין פבאר בימין, לוקאס הרננדס בימין, ורפאל וראן באמצע. ההבדל היחיד לעומת הקמפיין ברוסיה הוא שפרסנל קימפמבה נכנס למרכז ההגנה לצד וראן במקומו של סמואל אומטיטי שכלל לא נמצא בסגל. מקומם של אנגולו קאנטה ופול פוגבה בקישור מובטח, ומי שאמור לפתוח לצידם הוא קורנטן טוליסו, קשר באיירן מינכן שישחק מחר במגרש הביתי שלו. בהתקפה, כאמור, יעלו אמבפה, בנזמה וגריזמן.

קארים בנזמה, קיליאן אמבפה, אנטואן גריזמן | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי