רונאלדו: "מוכן לחתום על זה שנפסיד להונגריה ונזכה ביורו"

כריסטיאנו רונאלדו חוגג עם שחקני פורטוגל | אודי ציטיאט, ליסבון

פורטוגל תחל את דרכה ביורו כשתתארח בבודפשט בשלישי (18:50, ישיר בספורט4). הכוכב שרוצה לעשות צעד נוסף לעבר שיאו של עלי דאי אמר: "זה יהיה הטורניר החמישי שלי, אבל הוא מרגיש כמו הראשון"

(גודל טקסט)

נבחרת פורטוגל היא ללא צל של ספק אחת הנבחרות הכי מעניינות שיש ליורו 2020 להציע. הסלסאו, שזכו בטורניר הקודם שנערך בצרפת, יגיעו הפעם עם מעמד שונה לחלוטין מזה שהיה להם ב-2016: אחת הפייבוריטיות הבכירות להניף את התואר בוומבלי ב-11 ביולי. למרות זאת, הדרך ללונדון עוד ארוכה, ומחר (שלישי) הם יחלו את דרכם בטורניר כשיתארחו בבודפשט אצל הונגריה למשחק הראשון במסגרת בית ו' (18:50, שידור ישיר בספורט4).

כריסטיאנו רונאלדו, ברונו פרננדס, דיוגו ז'וטה, ברנרדו סילבה, ז'ואאו פליקס, אנדרה סילבה, רובן דיאס, דנילו פריירה והרשימה לא נגמרת. סוללת הכוכבים הפורטוגלית נוצצת מאי פעם, ונדמה שגם במדינה מחצי האי האיברי מתרגלים לסטטוס החדש של נבחרתם, שעשויה לעשות היסטוריה ולהיות השנייה בלבד שזוכה בשתי אליפויות אירופה רצופות, אחרי שספרד עשתה זאת ב-2008 וב-2012. לשם כך, פורטוגל יודעת שכל תוצאה מלבד ניצחון מחר לא באה בחשבון, במיוחד שבהמשך היא צפויה לפגוש את צרפת וגרמניה המאיימות במסגרת בית המוות.

זו תהיה הפעם השנייה ברציפות שהנבחרות נפגשות במסגרת שלב הבתים של היורו, כאשר לפני חמש שנים זה נגמר ב-3:3 מרתק בו הסלסאו חזרו מפיגור שלוש פעמים. גולת הכותרת של המפגש מחר בפושקאש ארנה תהיה המשך המרדף של רונאלדו אחרי שיאו של עלי דאי האיראני, שכבש 109 שערים במדי נבחרתו והוא נמצא במקום הראשון בכל הזמנים בתחום. במאזנו של CR7 יש 104 שערים בינלאומיים, וייתכן מאוד כי כבר ביורו הקרוב הוא ישווה או אולי יעקוף את חלוץ העבר האגדי.

ברונו פרננדס | PATRICIA DE MELO MOREIRA/AFP via Getty Images

מעבר לכך, ברונו פרננדס יקווה להמשיך בכושרו הנהדר שהפגין העונה במדי מנצ'סטר יונייטד, כאשר גם במדי הסלסאו הוא שומר על יכולת גבוהה, והצמד שכבש נגד וילי רוטנשטיינר ונבחרת ישראל בשבוע שעבר יכול לשמש ראיה מצוינת לכך.

קצת נתונים: בכל שבע הפעמים בהם השתתפה באליפות אירופה, פורטוגל עברה את שלב הבתים ומעולם לא הודחה לפני שלב הנוקאאוט. למרות זאת, בחמשת משחקי הפתיחה האחרונים שהיא ערכה בטורניר גדול (מונדיאל או יורו), היא לא הצליחה לנצח (שלוש תוצאות תיקו ושני הפסדים). בנוסף, מאז נובמבר 2019 הסלסאו הפסידו במשחק אחד בלבד מתוך 15 ששיחקו, כך שפרננדו סנטוס יכול להיות רגוע בקשר לכך.

כוכב נבחרת פורטוגל, כריסטיאנו רונאלדו אמר לקראת משחק הפתיחה נגד הונגריה: "אם יגידו לי שנפסיד מחר אבל נזכה בתואר, אני אחתום על זה. הקבוצה מוכנה פיזית ונפשית, אני יודע שיהיה לנו טורניר טוב. אנחנו קבוצה צעירה יותר מאשר ב-2016, רק לאחר התחרות נוכל לומר האם הנבחרת הזאת טובה יותר או לא. מבחינה אישית, אני כבר לא אותו שחקן שהיה לפני 10 שנים. השחקנים שנשארים הכי הרבה זמן בטופ הם אלו שיודעים לעצמם לכל סיטואציה. אני התפתחתי מגיל 18 עד 36, הסתגלתי היטב לאורך השנים".

העתיד המקצועי: "שיחקתי ברמות הגבוהות ביותר במשך 18 שנה וזה אפילו לא משפיע עליי. מה שלא יקרה, זה יהיה לטובה. זה לא משנה אם אמשיך ביובנטוס או אעזוב, זה לא הדבר החשוב ביותר. כרגע, אנחנו מרוכז בנבחרת שלי, כי לא בכל יום עורכים משחקים בסדר גודל כזה. זו אליפות אירופה החמישית שלי, אבל בראשי זה היורו הראשון".

כריסטיאנו רונאלדו | אודי ציטיאט, ליסבון

גם המאמן פרננדו סנטוס התייחס למפגש: "מה שאני רואה, הונגריה מנצחת במשחקים הכי חשובים שלה מול איסלנד, פולין ועכשיו גם נגד אירלנד במשחק ההכנה האחרון. אנחנו נתמודד בזהירות רבה נגד האיכויות של הנבחרת, שהן רבות. המשחק הזה יהיה שונה מה-3:3 בקמפיין האחרון, היה אצטדיון מלא וזה היה משחק מאוד קשה עבור פורטוגל. עכשיו אני מקווה שנצליח לשלוט במשחק ושהונגריה לא תסתגר מאחור ותחפש לעקוץ במתפרצות".

ומה לגבי הונגריה? המארחת, לה זו תהיה הופעה שנייה ביורו, תנסה לעשות את מה שהיא מעולם לא הצליחה – וזה לנצח את פורטוגל. ב-13 בין הצדדים, ההונגרים הפסידו תשע וסיימו ארבע פעמים נוספות בתיקו. למרות המאזן הלא מחמיא, בבודפשט יש גם סיבה להיות אופטימיים, כאשר הנבחרת המקומית נמצאת בעיצומו של רצף בן 11 משחקים ללא הפסד, מתוכו הם יצאו בשבע פעמים עם ידם על העליונה.

פרננדו סנטוס | Jonathan Moscrop/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי