פטריק שיק כבש ממרחק היסטורי: "יש לנו את שער הטורניר"

החלוץ הבקיע מול סקוטלנד ממרחק של 49.7 מטרים (הרב ביותר בטורנירי המונדיאל והיורו) והפך לצ'כי הראשון שזוכה באיש המשחק מאז 2006. גם אקס מכבי פ"ת תפס את הראש. מנגד ציון דרך למרשל, שיעדיף לשכוח את הערב

(גודל טקסט)

צ'כיה השיגה הערב (שני) ניצחון ראשון ביורו לאחר תשע שנים הודות ל-0:2 על סקוטלנד (שאירחה את המשחק בהאמפדן פארק) ועשתה צעד משמעותי לעבר הכרטיס לשמינית הגמר. מעבר להישג המרשים של החבורה של ירוסלב שילהאבי, המפגש בגלאזגו ייזכר לאורך שנים בזכות ההופעה ההרואית של פטריק שיק.

החלוץ בן ה-25 המשחק בלברקוזן כיכב עם הצמד השני שלו בסך הכל במדים הלאומיים, כאשר הגול שחתם את תוצאת המשחק נכבש ממחצית המגרש. כמה האירוע הזה נדיר? על פי הנתונים הרשמיים, המרחק ממנו כבש שיק (49.7 מטרים) הוא הגדול ביותר בתולדות טורנירי המונדיאל והיורו – דויד וייה נגד צ'ילה (43 מטרים) וקייסוקה הונדה מול דנמרק (41 מטרים), שניהם ממונדיאל 2010, מופיעים במקומות השני והשלישי.

מנגד השוער הסקוטי דייויד מרשל, לו מניות רבות בספיגת השער השני, הפך הערב לשחקן השני המבוגר ביותר שמופיע במדים הסקוטים בטורניר גדול (גיל 36 ו-101), היחיד שמקדים אותו הוא השוער ג'ים לייטון שעמד בין הקורות בגיל 39 בטורניר הגדול האחרון אליו הגיעה סקוטלנד – מונדיאל 1998 בצרפת.

פטריק שיק חוגג, תומאש ואצ'ליק מאוכזב | ANDY BUCHANAN/POOL/AFP via Getty Images

אחד מכוכבי הנבחרת, תומאש סוצ'ק דיבר לאחר המשחק על השער המרהיב של שיק: "ברור שיש לנו כבר את שער הטורניר, אין צורך לנסות לנצח את זה".

אקס מכבי פתח תקווה ושחקן נבחרת צ'כיה לשעבר, תומאש סיבוק, המשמש כיום כפרשן, דיבר בפליאה על השער המרהיב: "שאלנו אחד את השני 'מה הוא עושה?', אבל אז ראינו את השוער והבנו. זה היה גול פשוט פנטסטי".

שיק כמובן נבחר לשחקן המשחק, והפך לצ'כי הראשון שזוכה בתואר האישי בטורניר גדול מאז תומאש רוזיצקי במונדיאל 2006. לאחר המשחק אמר: "תמיד קשה לשחק נגדנו, יש לנו הרבה שחקנים שעובדים קשה. סקוטלנד הייתה יריבה קשה, אבל היינו מוכנים לטקטיקה שלהם". על השער השני: "ראיתי שהוא יוצא מחוץ לרחבה במחצית הראשונה, והכנתי את עצמי לסיטואציה. בחנתי במהלך המשחק היכן הוא עומד".

תומאש סיבוק
תומאש סיבוק | עד אבישי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי