ברביעי: וויילס לא חוששת מטורקיה, פינלנד תדהים גם את רוסיה?

גארת' בייל ושחקני נבחרת וויילס | Naomi Baker/Getty Images

המחזור השני ייצא לדרך עם המפגש בסנט פטרסבורג, שם הרדצקי וחבריו יקוו להדהים בשנית: "כל הזמן עקבנו אחר מצבו של אריקסן, מזל שעברו כמה ימים". בבאקו, הדרקונים ינסו להכניע את כוכבי הירח לראשונה מאז 1981

(גודל טקסט)

המחזור השני של שלב הבתים ביורו 2020 ייצא לדרך מחר (רביעי) ואמנם המשחק המרכזי ייערך בשעה 22:00 כאשר איטליה תארח באולימפיקו ברומא את שווייץ, אבל עוד קודם לכן ייערכו שני משחקים מסקרנים במיוחד: בשעה 16:00 (ישיר בספורט3) פינלנד תארח את רוסיה שאכזבה במשחקה הראשון באליפות וב-19:00 ייערך קרב מרתק בין טורקיה לוויילס.

פינלנד – רוסיה (החל מ-15:50 בספורט2)

פינלנד הגיעה ליורו 2020 אחרי שישה משחקים רצופים בכל המסגרות ללא ניצחון וגם נגד דנמרק במחזור הפתיחה היא התגוננה ובמזל גדול לא ספגה, אבל בשלהי המחצית הראשונה, כידוע, כריסטיאן אריקסן התמוטט על כר הדשא, ניצל בנס לאחר פעולות החייאה וכעבור שעה הנבחרות שבו לכר הדשא ופינלנד הצליחה ממש לעקוץ את הניצחון עם שער בניסיון הממשי הראשון שלה וגם המון מזל, הודות לפנדל שעצר השוער לוקאס הרדצקי לקשר פייר אמיל הויביירג.

שחקני נבחרת פינלנד אישרו כי הם עברו שיחות אישיות וחלקם זכו לטיפול מקצועי כדי להתמודד עם הטראומה מהמשחק מול דנמרק, על אף שזה הסתיים בסופו של דבר בניצחון היסטורי שלהם במשחקם הראשון אי פעם ביורו: "באוטובוס, בסאונה, פשוט בכל מקום כולנו דיברנו על מה שקרה. אנחנו קוראים חדשות כל הזמן ומתעדכנים לעתים תכופות במצבו של כריסטיאן. למזלנו עברו כמה ימים ונראה שהכל טוב, וזה אומר שעלינו לשכוח ממה שקרה בקופנהאגן ולחזור להתמקד אך ורק בכדורגל", אמר הרדצקי.

לוקאס הרדצקי ושחקני פינלנד | Stuart Franklin/Getty Images

לעומת זאת, רוסיה, מארחת מונדיאל 2018 שבהחלט הותירה חותם באותה תחרות, הציגה משחק נרפה מאוד והובסה לעיני האוהדים בסנט פטרסבורג 3:0 על ידי נבחרת בלגיה החזקה. גם המשחק מחר ייערך בסנט פטרסבורג והמאמן סטניסלב צ'רצ'סוב עשוי לעלות בגישה התקפית יותר למשחק בידיעה שהוא ושחקניו לא יכולים להרשות לעצמם למעוד פעם נוספת – למעשה רוסיה לא ניצחה כבר שישה משחקי יורו ברציפות והפסידה את כל שלושת האחרונים, מאז ניצחה את צ'כיה ב-2012. מי שבוודאות יעדר הוא המגן/קשר הוותיק יורי ז'ירקוב, שנפצע והוחלף במשחק הפתיחה. פרט אליו כל השחקנים כשירים והמטרה תהיה להפעיל את החלוץ ארדיום דזיובה, מהשחקנים הכי דומיננטיים במוקדמות היורו שנותר מתוסכל מול איטליה.

צ'רצ'סוב אמר לקראת המשחק: "פינלנד נבחרת חזקה ומאוד מאורגנת, כזו שניצחה את דנמרק בזכות משחק הגנה מצוין והתקפות מתפרצות שאליהן היא יודעת לצאת. אנחנו נצטרך לעשות את המיטב כדי לשבור את ההגנה שלה ולמנוע ממנה לצאת להתקפות".

יקווה ליום מוצלח יותר. דזיובה | KIRILL KUDRYAVTSEV/POOL/AFP via Getty Images

טורקיה – וויילס (החל מ-18:50 בספורט3)

באקו, בירת אזרבייג'ן, תארח קרב של ממש מחר בערב, בין שתי נבחרות ששואפות להעפיל לשמינית הגמר. טורקיה כזכור החזיקה מעמד במשחק הפתיחה במשך 50 דקות, אבל אז שער עצמי של מריח דמיראל סיבך אותה והיא התפרקה בדרך ל-3:0 מול איטליה. "הדרקונים" שיחקו נגד שווייץ ונקלעו לפיגור מוצדק, אבל למזלם חזרו במחצית השנייה ל-1:1 וחילצו נקודה.

טורקיה לא הפסידה לוויילס מאז 1981, אז בשער של טורקיה עמד המאמן כיום, שנול גונש, אולם היו רק שני מפגשים מאז. מאמן וויילס ביורו, רוב פייג' שמחליף את ראיין גיגס, פגש את טורקיה כשחקן הנבחרת וזה קרה לפני 24 שנה, ב-1997, אז הן נפגשו בפעם האחרונה והמשחק הסתיים ב-4:6 מטורף לטורקיה במוקדמות מונדיאל.

האקן צ'להאנולו וצ'נגיז אונדר | FILIPPO MONTEFORTE/AFP via Getty Images

טורקיה עשויה להמשיך עם המערך 4-2-3-1, אולם צפויים מספר שינויים התקפיים ונראה שצ'נגיז אונדר ישוב להרכב וישתף פעולה בחלק הקדמי עם בוראק יילמאז הוותיק שישמור על מקומו ב-11. גונש אמר לקראת המשחק: "הפסדנו במשחק הראשון לנבחרת חזקה כמו איטליה ואנחנו מצפים מעצמנו לשחק הרבה יותר טוב. המרדף לשלב הבא נמשך ולא משנה כמה יסתיים המשחק, יש גם מחזור נוסף אחר כך ואנחנו כרגע חושבים אך ורק על וויילס.

בצד השני, הקשר דייויד ברוקס שעלה מהספסל ובהחלט הצליח לגרום לשינוי במשחק נגד שווייץ יקווה לפתוח ונראה שהחלוץ קיפר מור ימשיך בחוד. גארת' בייל וארון ראמזי כמובן יעלו בהרכב גם כן. פייג' לא חושש מהסטטיסטיקה של הוולשים נגד טורקיה והצהיר: "אנחנו לא פוחדים מאף נבחרת. אנחנו מכבדים את כל היריבות שלנו, אבל לכל משחק נגיע במטרה לנצח. היה חשוב לנו לפתוח את התחרות עם תוצאה טובה".

קיפר מור וגארת' בייל | Valentin Ogirenko – Pool/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי