העולה הראשונה: איטליה בשמינית הגמר לאחר 0:3 על שווייץ

הנבחרת של מנצ'יני שוב ניצחה באולימפיקו והבטיחה את מקומה בשלב הנוקאאוט, הודות לצמד נפלא של לוקאטלי ושער נוסף של אימובילה. קייליני נפצע. המפסידה מנגד, תהיה חייבת לגבור על טורקיה

(גודל טקסט)

מחזור המשחקים השני של שלב הבתים של היורו נפתח רק הערב (רביעי), אך כבר קיבלנו עולה ראשונה לשמינית הגמר. איטליה שהביסה 0:3 את טורקיה במשחק הפתיחה, הבטיחה את מקומה בשלב הנוקאאוט הודות ל-0:3 מרשים לא פחות על שווייץ, במגרש הביתי באולימפיקו.

איטליה כבשה כבר בדקה ה-19 משער של קייליני, אך לאחר בדיקה ב-VAR הוחלט לפסול את השער בטענה לנגיעת יד של הבלם. אם לא די בכך, קייליני הוחלף חמש דקות מאוחר יותר לאחר מתיחה בשריר הירך האחורי. עם זאת, היעדרותו של הקפטן לא ממש השפיעה על המארחת, שכבשה בדקה ה-26 הודות לבישול נפלא של ברארדי ללוקאטלי, שכבש את שערו השני במדי הסקוודרה אזורה.

לוקאטלי המשיך להיות האיש של איטליה. הקשר הנפלא של ססואולו השלים צמד בדקה ה-52 לאחר בעיטה אדירה מחוץ לרחבה שננעצה בפינה השמאלית של זומר שנותר חסר אונים והסתכל על הכדור נכנס לרשת. שווייץ ניסתה לאיים על דונארומה בדקות הסיום, אך דווקא איטליה אמרה את המילה האחרונה כאשר אימובילה כבש גם הוא עם השני שלו בטורניר בדקה ה-89 וסגר סופית את הסיפור.

איטליה שמוליכה את בית א' עם שש נקודות, תפגוש את סגניתה וויילס בקרב ישיר על ראש הבית. שווייץ מנגד שצברה עד כה נקודה אחת בשני משחקיה, תהיה חייבת לגבור על טורקיה במחזור השלישי, אם היא רוצה לשמור על סיכוי לעלות לשמינית.

פביאן שר, צ'ירו אימובילה | Chris Ricco – UEFA/UEFA via Getty Images

הרכבים

איטליה: ג'יאנלואיג'י דונארומה; ג'ובאני די לורנצו, לאונרדו בונוצ'י, ג'ורג'יו קייליני (פרנצ'סקו אצ'רבי 24), לאונרדו ספינצולה, ז'ורז'יניו, ניקולו בארלה (בריאן כריסטנטה 87), מנואל לוקאטלי (מתאו פסינה 86); דומיניקו ברארדי (רפאל טולוי 69), לורנצו אינסינייה (פדריקו קייזה 69), צ'ירו אימובילה.

שוויץ: יאן זומר; מנואל אקנג'י, ניקו אלבדי, פביאן שר (סטיבן זובר 57), קווין מבאבו (סילבן וידמר 57), גרניט ג'אקה, רמו פרולר (ג'יבריל סו 84), שרדאן שאקירי (רובן ורגאס 76), ריקרדו רודריגס, בריל אמבולו, האריס ספרוביץ' (מריו גברנוביץ' 46).

ריקרדו רודריגז, ניקולו בארלה | ANDREAS SOLARO/POOL/AFP via Getty Images

מהלך המשחק

דקה 11: הרמה של ספינצולה בצד שמאל פגשה את ראשו של אימובילה, שנגח מעל המסגרת.

דקה 16: אינסינייה ניסה את מזלו מחוץ לרחבה, אך שלח בעיטה לשמיים.

בריל אמבולו, ניקולו בארלה | Chris Ricco – UEFA/UEFA via Getty Images

דקה 19: קייליני הכניע את זומר עם בעיטה מחמישה מטרים כתוצאה מכדור קרן, אך לאחר בדיקה ב-VAR הוחלט לפסול את השער, בטענה לנגיעת יד של הבלם.

דקה 24: חסר המזל של קייליני המשיך. הבלם מתח את השריר והוחלף על ידי אצ'רבי.

ז'ורז'יניו, ג'ורג'יו קייליני | Chris Ricco – UEFA/UEFA via Getty Images

דקה 26, איטליה עלתה ליתרון 0:1! הפעם השער אושר. מתפרצת איטלקית הסתיימה בכדור רוחב של ברארדי מצד ימין, אליו הגיע לוקאטלי שכבש את שערו השני בנבחרת.

דקה 37: ספינצולה נכנס לרחבה, אך במקום לבעוט, גלגל את הכדור ברשלנות מחוץ לשער.

מנואל לוקאטלי | Alberto Lingria – Pool/Getty Images

דקה 52, איטליה עלתה ליתרון 0:2! בארלה מצא את לוקאטלי מחוץ לרחבה והקשר השלים צמד נפלא עם בעיטה שטוחה לפינה הרחוקה.

דקה 64: מצב גדול ראשון לשווייץ. זובר נותר חופשי מול דונארומה, שהצליח להדוף ולהרחיק את הכדור מאיזור מסוכן.

דקה 75: קייזה פתח מבערים והעביר כדור עומק לאימובילה שכמעט כבש את השלישי ופספס במעט את המסגרת.

דקה 89, איטליה עלתה ליתרון 0:3! טולוי חטף כדור באיזור מסוכן ואימובילה העניש עם בעיטה לא חזקה במיוחד מ-20 מטרים, אבל כזו שהצליחה להכניע את זומר בפעם השלישית.

ג'ורג'יו קייליני | Chris Ricco – UEFA/UEFA via Getty Images
מנואל לוקאטלי | Mike Hewitt/Getty Images
ג'ורג'יו קייליני | RICCARDO ANTIMIANI/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי