ארנאוטוביץ' הושעה מהמשחק של אוסטריה נגד הולנד, דה ליכט כשיר

דבריו הגזעניים כביכול של מרקו ארנאוטוביץ' | DANIEL MIHAILESCU/POOL/AFP via Getty Images

החלוץ שקרא קריאות גזעניות כלפי שחקני צפון מקדוניה הורחק וישוב לסגל במחזור הסיום. הבלם בתמונת ההרכב של האורנג', גרינפלד יהפוך לישראלי הראשון שמנהל משחק ביורו. ב-15:50 בספורט4: אוקראינה נגד צפון מקדוניה

(גודל טקסט)

מחזור המשחקים השני של שלב הבתים ביורו 2020 ייצא לדרך היום (רביעי). הולנד תחל אותו רק מחר, ותוכל להבטיח עלייה לשלב שמינית הגמר אם תנצח את אוסטריה (חמישי, החל מ-21:50, שידור ישיר בספורט4). מי שינהל את המשחק הזה, אגב, יהיה אוראל גרינפלד, שיעשה היסטוריה ויהפוך לשופט הישראלי הראשון אי פעם שמנהל משחק ביורו. במשחק המוקדם יותר של בית ג', אוקראינה תתמודד מחר מול צפון מקדוניה (החל מ-15:50, שידור ישיר בספורט4).

אוסטריה – הולנד (21:50, ספורט4)

הולנד סיפקה לנו את אחד המשחקים הגדולים של הסיבוב הראשון, אולי הגדול ביותר. כזכור, היא הובילה 0:2 על אוקראינה, איבדה את היתרון הכפול בדקה ה-79, אך בדקה ה-85 רשמה 2:3 דרמטי והשיגה ניצחון. מחר היא יכולה לעלות רשמית לשמינית הגמר אם תנצח ובמקביל אוקראינה וצפון מקדוניה ייפרדו בתיקו.

בשורה גדולה קיבל המאמן פרנק דה בור לקראת המשחק – מתייס דה ליכט כשיר. בלם יובנטוס, שנעדר מהמשחק הראשון, התאמן עם יתר חבריו ביומיים האחרונים וייכלל בסגל. טרם ברור האם יפתח בהרכב, ונראה שהוא, דיילי בלינד, יוריין טימבר וניית'ן אקה מתחרים על שני מקומות בשלישיית מרכז ההגנה ההולנדית. מקומו של סטפן דה פריי מובטח.

אוראל גרינפלד | מאור אלקסלסי

אגב, דה פריי, בלם אינטר, קיבל מחמאות גדולות אחרי המשחק הראשון של הטורניר, אותו סיים עם 12 חילוצים – שתיים פחות מהשיא ההולנדי במשחקי יורו, אשר שייך יאפ סתאם. "זה התפקיד שלי", אמר דה פריי ולא הצטנע כאשר נשאל על כך.

מתייס דה ליכט | Fran Santiago/Getty Images

באוסטריה, שניצחה 1:3 במשחק הראשון את צפון מקדוניה, תאלץ להסתדר ללא מרקו ארנאוטוביץ' לאחר שהושעה ממשחק אחד. בניצחון נגד צפון מקדוניה, היריבה התלוננה לדברים גזעניים של החלוץ, שכבר הספיק להתנצל ואמר: "היו כמה מילים שאמרתי בסערת רגשות, אני לא גזען". אופ"א פתחה נגד ארנאוטוביץ' וכאמור היא החליטה שלא לעבור בשתיקה על האירוע ולהעניש את השחקן, שישוב לסגל לקראת המחזור השלישי בו נבחרתו תפגוש את אוקראינה.

דניאל באכמן, שוער נבחרת אוסטריה ו-ווטפורד, התייחס גם הוא לסערת ארנאוטוביץ': "אלה טענות לא הוגנות. אני מכיר אותו כבר עשר שנים ואפשר להגיד עליו הרבה דברים, אבל גזען הוא לא. הולנד? זו נבחרת טובה מאוד עם שחקנים מאוד מוכשרים, במיוחד בהתקפה. אנחנו צריכים להיות עירניים בהגנה, לשחק עם האיכויות שלו מקדימה ולנצל את המצבים שלנו".

אוקראינה – צפון מקדוניה (15:50, ספורט4)

האוקראינים כבר הרגישו שהם עשו משהו גדול במשחק מול הולנד, כאשר חזרו מ-2:0 ל-2:2 אחרי מאמץ אדיר, אך לבסוף ספגו, הפסידו וירדו מאוכזבים מאוד מכר הדשא. מחר הם יצטרכו לשכוח מכך ולבוא לנצח במשחק בו הם פייבוריטים מוחלטים כמובן. איבוד נקודות של אנדריי שבצ'נקו וחניכיו לא יתקבל, והם אמורים להעביר את ההכרעה למחזור האחרון, כאשר יפגשו את אוסטריה לקרב ישיר ככל הנראה על הכרטיס לשמינית הגמר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי