דה בריינה: "שמחתי מאוד מהשער, אבל כיבדתי את הקהל בדנמרק"

קווין דה בריינה חוגג | Stuart Franklin/Getty Images

הבלגי, שכיכב וכבש את שער הניצחון עבור בלגיה, סיפר בסיום על חגיגת השער המאופקת שלו: "רק רצתי לנקודה בה אריקסן התמוטט ונעמדתי רגוע". לוקאקו, שנבחר למצטיין הוסיף: "הרעש שקהל עשה באצטדיון השפיע עלינו"

(גודל טקסט)

כשהיא עמוסה בציפיות ומסומנת בתור אחת הנבחרות שיכולות לזכות, נבחרת בלגיה רשמה הערב (חמישי) את הקאמבק הראשון ביורו 2020 כשניצחה 1:2 גדול את דנמרק בקופנהאגן ועלתה מעשית לשמינית הגמר. קווין דה בריינה, שחזר מפציעה בפנים, חתום על המהפך עם שער ובישול אדירים, כשהוא עצמו שיחק רק במחצית אחת.

רק לפני חמישה ימים בלבד בתמונות במגרש היו דרמטיות במיוחד, זאת לאחר שכריסטיאן אריקסן התמוטט ועבר פעולות החייאה על כר הדשא. דה בריינה, שכבש בדקה ה-70 את השער המכריע במשחק, לא חגג את השער בצורה מוחצנת והסביר בסיום: "כמובן שהייתי מאושר אחרי השער, אבל אני מכבד מאוד את כל האנשים שהיו במגרש ובדנמרק בכלל. הלכתי למקום בו כריסטיאן התמוטט ונעמדתי שם רגוע".

"נבחרת בלגיה עלתה לשלב הבא בצורה מרשימה" נכתב לאחר המשחק בתקשורת הבלגית. "ההופעה של דה בריינה היא המרשימה במיוחד בשל העובדה שהוא היה מספר שבועות בחוץ ושינה את המשחק מיד כשנכנס. החזרה של אדן הזאר ואקסל ויטסל תוסיף הרבה לשדים האדומים לקראת ההמשך, גם להם הייתה השפעה ברורה על המשחק".

דה בריינה. "כמובן שהייתי שמח, אבל אני מכבד את האנשים בדנמרק" | WOLFGANG RATTAY/POOL/AFP via Getty Images

למרות ההופעה הגדולה של דה בריינה, מי שנבחר למצטיין המשחק של אופ"א בסיום הוא רומלו לוקאקו, שעשה זאת גם במשחק הפתיחה נגד רוסיה. "לא שיחקנו טוב במחצית הראשונה, כולל היכולת שלי כמובן" אמר לוקאקו בסיום. דנמרק שיחקה טוב מאוד אם להיות כנה, הרעש שעשו האוהדים באצטדיון בהחלט השפיע על היכולת שלנו. אני שמח להיות המצטיין שוב".

מבחינה מספרית, מלבד השער והבישול שלו, דה בריינה גם רשם 100% דיוק במסירות שלו. במחצית השנייה בה שיחק הוא היה זה שיצר הכי הרבה מצבים במשחק (2) ונגע הכי הרבה פעמים בכדור ברחבת היריבה. לקשר יש כבר 7 שערים ו-11 בישולים ב-12 המשחקים האחרונים שלו בבלגיה. רמה אחת מעל כולם על הדשא.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי