בית פתוח: שבדיה ניצחה 0:1 את סלובקיה ועלתה זמנית למקום הראשון

הסלובקים ידעו שניצחון היה מעניק להם את הכרטיס לשמינית, אך יריבתה הסקנדינבית פתחה מחדש את הבית הודות לפנדל מדויק של פורסברג. ספרד או פולין ינצלו את המצב?

(גודל טקסט)

לאחר הניצחון המפתיע על פולין, סלובקיה קיוותה היום (שישי) להבטיח סופית את מקומה בשמינית הגמר עם ניצחון על שבדיה בסנט פטרסבורג, אך במקום זאת הנבחרת סקנדינבית פתחה מחדש את בית ה', כאשר כבשה לראשונה בטורניר והשיגה 0:1 קטן, אשר העלה אותה באופן זמני למקום הראשון, יממה לפני המפגש המסקרן בין ספרד לפולין (שבת, 21:50, שידור ישיר בספורט4).

המחצית הראשונה הייתה חלשה מהרגיל. הסלובקים החזיקו בכדור ברוב שלבי המשחק, בזמן שהנבחרת השבדית בעיקר התגוננה, אך לא הצליחה לאיים על שערו של אולסן. המצב היחיד שראוי לאזכור היה ניסיון בעיטה של האמשיק, שעלה מעל השער על סף המחצית.

הקצב עלה משמעותית במחצית השנייה. קוצקה כמעט העלה את סלובקיה ליתרון עם נגיחה חזקה שנהדפה על ידי אולסן ומנגד איסאק הראה את ארסנל היכולות שלו כאשר איים על דוברבקה בנגיחה ודרך בעיטה מסוכנת מחוץ לרחבה, אך שער הניצחון הגיע דווקא לאחר הכשלה על קוואיסון המחליף ברחבה ובעיטת עונשין מדויקת של פורסברג.

שבדיה שכאמור עלתה באופן זמני למקום הראשון בבית, תפגוש במחזור השלישי את פולין שנמצאת ערב המשחק מול ספרד במקום האחרון. אותה ספרד כמובן תהיה היריבה הבאה של סלובקיה, שעלולה למצוא את עצמה כבר מחר במקום השלישי.

שחקני נבחרת שבדיה חוגגים | MAXIM SHEMETOV/POOL/AFP via Getty Images
אלכסנדר איסק, פטריק הרושובסקי | MAXIM SHEMETOV/POOL/AFP via Getty Images

הרכבים

שבדיה: רובין אולסן, מיקאל לוסטיג, ויקטור לינדלוף, מרקוס דניאלסון, לודוויג אוגוסטינסון (פייר בנגטסון 88), אלבין אקדאל (גוסטב סוונסון 88), כריסטופר אולסון (ויקטור קלאסון 64), סבסטיאן לארסון, אמיל פורסברג (אמיל קראפט 90), אלכסנדר איסק, מרקוס ברג (רובין קוואיסון 64).

סלובקיה: מרטין דוברבקה, פטר פקאריק (לוקאש הרסלין 65), מילאן שקריניאר, לובומיר שטקה, טומאס הובוצ'ן (דויד האנצקו 84), פטריק הרושובסקי (מיכאל דוריש 84), מרטין קוסלניק, יוראי קוצקה, מארק האמשיק, רוברט מאק, אונדריי דודה.

מילאן שקריניאר, כריסטופר אולסון | LARS BARON/POOL/AFP via Getty Images

מהלך המשחק

דקה 43: דודה ניצל טעות בהגנה השבדית ומסר להאמשיק, שבעט לשמיים.

דקה 50: הזדמנות גדולה לדודה, שעבר שני שחקנים שבדים ושחרר בעיטה חזקה שפספסה במעט את המשחק.

דקה 57: ההזדמנות הטובה במשחק, כדור נייח סלובקי פגש את ראשו של קוצקה ששלח נגיחה נהדרת, אך דוברבקה הצליח להדוף.

אלכסנדר איסק, פטריק הרושובסקי | MAXIM SHEMETOV/POOL/AFP via Getty Images

דקה 60: שבדיה הגיבה עם מצב משלה, דוברבקה הדף נגיחה חזקה של אוגוסטינסון ובהמשך דניאלסון נגח מקרוב מעל השער.

דקה 67: השבדים ממשיכים לאיים על השער הסלובקי. הפעם זה היה תורו של איסאק לנגוח מעל השער.

דקה 72: איסאק במהלך נהדר נכנס באין מפריע לרחבה הסלובקית מצד שמאל ושלח כדור שטוח שנהדף על ידי דוברבקה.

דקה 77, שבדיה עלתה ל-0:1! קוואיסון נכנס לרחבה והוכשל על ידי דוברבקה. פורסברג ניגש לנקודה הלבנה והבקיע את השער הראשון של נבחרתו בטורניר.

נבחרת שבדיה, נבחרת סלובקיה | Maxim Shemetov – Pool/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי