וראטי יקבל דקות, איטליה תשמור על המאזן המושלם?

מרקו וראטי | Claudio Villa/Getty Images

מנ'ציני אישר שקשר פ.ס.ז' ישחק נגד ווילס (ראשון ב-18:50, ישיר בספורט2). קייליני ייעדר עקב רגישות בשריר, המאמן: "נערוך שינויים כי מעתה והלאה כל משחק יהיה מכריע". טורקיה ושוויץ בקרב על המקום השלישי

(גודל טקסט)

מבלי ששמנו לב, שלב הבתים של יורו 2020 כבר קרוב לסיומו, ומחר (ראשון) ייערכו שני משחקים נוספים במסגרת בית א' שצפויים לספק לנו עולה נוספת לשמינית הגמר לאחר שנבחרת איטליה כבר הבטיחה שם את מקומה. במוקד: האזורי יפגשו את ווילס לקרב בין מוליכות הבית, בעוד טורקיה ושוויץ יילחמו ביניהן על האפשרות להשתחל לשלב הבא דרך המקום השלישי.

איטליה – ווילס (18:50, שידור ישיר בספורט2)

איזה יורו נהדר עובר עד כה על רוברטו מנצ'יני ושחקניו. לאחר 0:3 מרשים על טורקיה במשחק הפתיחה של הטורניר, הגיע עוד מפגן עוצמה בדמות 0:3 נוסף על שוויץ, ואם לפני פתיחת האליפות לא היו תקוות מיוחדות בארץ המגף להישגים משמעותיים, כעת ניתן לומר שהציפיות במדינה מרקיעות שחקים. גם פדריקו קייזה התייחס לכך כשאמר כי "אנחנו כאן כדי ללכת עד הסוף".

תיקו יספיק לאיטלקים על מנת להבטיח את ראשות הבית, אך כמובן שבמשחק אותו הם יארחו באולימפיקו הם לא יסתפקו בפחות מניצחון אל מול הקהל הביתי. עם זאת, באזורי מבינים כי מדובר בהזדמנות לא רעה להעניק לחלק משחקני ההרכב מעט מנוחה, ועל כן מנצ'יני צפוי לערוך מספר שינויים בהרכב.

בראש ובראשונה, ייתכן כי מרקו וראטי, שנעדר מהסגל בשני משחקי הפתיחה, ישוב ישירות ל-11 הפותחים על חשבון ז'ורז'יניו או מנואל לוקאטלי. במידה ויעשה זאת, מדובר בבשורה נהדרת עבור איטליה, שכן קשר פ.ס.ז' נחשב לאחד משחקני המפתח במערך הנבחרת. המאמן התייחס לכך כשאמר: "זה כנראה המשחק האחרון בו נערוך שינוייםף כי שאר המשחקים יהיו מכריעים. וראטי בוודאות ישחק, אבל עוד לא החלטנו אם הוא יפתח בהרכב או יעלה מהספסל".

צ'ירו אימובילה ורוברטו מנצ'יני | Alessandra Tarantino – Pool/Getty Images

מלבד וראטי, ג'יורג'יו קייליני ייער מהסגל בעקבות רגישות בשריר, ואת מקומו צפוי לתפוס פרנצ'סקו אצ'רבי מלאציו. גם המגן השמאלי, לאונרדו ספינזולה, עשוי לקבל מנוחה ובכך להעניק דקות לאמרסון. סך הכל, מנצ'יני עתיד לבצע בין ארבעה לחמישה שינויים בהרכב הפותח. אגב, איטליה תפזול גם לעבר משחקי בית ג' שייערכו ביום שני (הולנד – צפון מקדוניה, אוקראינה – אוסטריה) בכדי לגלות מי תהיה יריבתה בשמינית הגמר. לפי הצטלבויות הנוקאאוט, הנבחרת שתסיים ראשונה בבית א' תתמודד מול זו שתסיים שנייה בבית ג'.

מנגד, הוולשים מגיעים להתמודדות במומנטום טוב משלהם, הכולל ארבע נקודות משני המשחקים אותם ערכו עד כה. אם נגד השוויצרים בייל וחבריו סיימו רק בתיקו, אז נגד הטורקים הגיעה תצוגה סוחפת שהסתיימה עם ניצחון משכנע והבטחת המקום בשמינית הגמר באופן כמעט סופי. רוברט פייג' צפוי לעלות בהרכב זהה לזה שפתח במשחק האחרון, במטרה לייצר סנסציה ולסיים בפסגת הבית.

שוויץ – טורקיה (18:50, שידור ישיר בספורט1)

שתי המאכזבות של בית א' ייפגשו ביניהן בבאקו למשחק בו המנצחת עשויה להקנות לעצמה מקום בשלב הבא. מצד אחד מגיעים הטורקים, שטרם השכילו לכבוש שער בטורניר עד כה, וגם הם יודעים כי ללא יכולת משופרת של כוכב הנבחרת בוראק אילמאז אין להם יותר מדי מה להציע. מן העבר השני, השוויצרים רוצים להימנע מהדחה בשלב הבתים בפעם הרביעית מתוך חמש הפעמים הקודמות בהן הם השתתפו ביורו, ושלוש נקודות באזרבייג'אן ככל הנראה יביאו אותם למקום השלישי ואולי אף גבוה מכך, בהתאם לתוצאה במפגש המקביל בין איטליה לוויילס.

בוראק אילמאז | MIKE HEWITT/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי