תחושת החמצה: ספרד סיימה ב-1:1 ביתי נגד פולין

אלברו מוראטה | Marcelo Del Pozo - Pool/Getty Images

מורנו בישל למוראטה, אך בעט פנדל לעמוד והשניים בזבזו אינספור הזדמנויות להבקעה. "לה רוחה" עם אפס ניצחונות משני משחקים לעיני הקהל שלה. לבנדובסקי איזן והשאיר לנבחרתו סיכוי לעלות לשמינית גמר היורו

(גודל טקסט)

נבחרות ספרד ופולין הגיעו ליורו 2020 כמועמדות המובילות להעפיל לשמינית הגמר מבית ה', אך בתום המחזור השני בשלב הבתים הערב (שבת), הן נמצאות בסכנת הדחה מוקדמת לאחר שנפרדו ב-1:1 במשחק שנערך בסביליה. אלברו מוראטה העלה את המארחת ליתרון במחצית הראשונה, אבל רוברט לבנדובסקי קבע חלוקת נקודות, כאשר ג'רארד מורנו החמיץ פנדל קריטי שיכול היה להעניק לקבוצתו את הניצחון. שתי הנבחרות עדיין ללא ניצחון בטורניר.

מוראטה המושמץ מצא את הרשת דווקא אחרי פתיחה שבה היריבה הייתה טובה יותר, אך בהמשך רשם שתי החמצות ענקיות שעלולות לעלות לספרדים ביוקר. ג'רארד מורנו, שקיבל מלואיס אנריקה את הקרדיט בהרכב, התחיל את המשחק עם בישול מצוין למוראטה, אולם לאחר מכן פספס ממצב נוח שסידר לו ג'ורדי אלבה ובמחצית השנייה הוסיף חטא על פשע: במצב של 1:1, מורנו בעט פנדל לעמוד ומוראטה, שהשתלט על הריבאונד מול שער ריק, שלח אותו החוצה.

ספרד מדורגת במקום השלישי בטבלת הבית עם שתי נקודות, אחת פחות מסלובקיה שאותה "לה רוחה" תהיה חייבת לנצח ביום רביעי הקרוב (18:50, שידור ישיר בספורט4) כדי לעלות לשלב 16 האחרונות.

פולין, מבחינתה, נראתה טוב יותר מאשר בהפסד לסלובקיה, אך בשורה התחתונה – נותרה במקום האחרון ואם לא תגבור על שבדיה במחזור הבא (ישודר במקביל לספרד בספורט2), דרכה ביורו תגיע לסיומה. עם זאת, פולו סוזה והשחקנים שלו הצליחו להימנע מהפסד במשחק חוץ מול נבחרת עדיפה עליהם והשאירו לעצמם סיכוי לעלות לשמינית הגמר. לבנדובסקי, שהבקיע כאמור את שער השוויון, הפך לפולני הראשון שכובש בשלושה טורנירי יורו שונים אחרי שעשה זאת גם ב-2012 וב-2016.

הפולנים יצאו מרוצים מהתיקו | DAVID RAMOS/POOL/AFP via Getty Images
בספרד, לעומת זאת, יכולים רק להצטער | Marcelo Del Pozo – Pool/Getty Images
מורנו בישל, אך החמיץ פנדל קריטי | THANASSIS STAVRAKIS/POOL/AFP via Getty Images

הרכבים

ספרד: אונאי סימון, מרקוס יורנטה, איימריק לאפורט, פאו טורס, ג'ורדי אלבה, רודרי, פדרי, קוקה (פאבלו סראביה, 68), דני אולמו (פראן טורס, 61), ג'רארד מורנו (פביאן רואיס, 68), אלברו מוראטה (מיקל אויארסבאל, 87).

פולין: וויצ'ך שצ'סני, ברטוש ברשינסקי, קמיל גליק, יאן בדנארק (פאבל דוידוביץ', 85), טימותאוש פוכאץ', קמיל יוז'ביאק, יאקוב מודר (קארול לינטי, 85), מתאוש קליך (קספר קוזלובסקי, 55), פיוטר ז'ילינסקי, קארול שווידרסקי (פרמיסלאב פרנקובסקי, 68), רוברט לבנדובסקי.

לואיס אנריקה. אפס ניצחונות משני משחקי בית | LLUIS GENE/POOL/AFP via Getty Images
סוזה. לפולנים עדיין יש סיכוי לעלות | David Ramos/Getty Images

מהלך המשחק

דקה 6: מתאוש קליך ירה מקצה הרחבה כדור חזק, שהצליח רק לשפשף את המשקוף בדרכו החוצה.

דקה 26, 0:1 לספרד!: המארחת כבשה בהזדמנות הראשונה שלה. מורנו השתחרר באגף ימין והעביר את הרוחב למוראטה, שהמשיך את זה לרשת מקרוב.

הכובש והמאמן חוגגים | Marcelo Del Pozo – Pool/Getty Images
בישול מצוין של חלוץ ויאריאל | David Ramos/Getty Images

דקה 34: מורנו ניגש לכדור חופשי על סף קו ה-16 וניסה לעקוף את החומה משמאל, אך הניסיון שלו פספס במעט את המסגרת.

דקה 35: לבנדובסקי הגביה מצד ימין לשווידרסקי, ששלח את זה מעל השער למרות שהקדים את סימון.

מורנו היה קרוב בכדור חופשי | Marcelo Del Pozo – Pool/Getty Images
שווידרסקי פספס מקרוב | Marcelo Del Pozo – Pool/Getty Images

דקה 43: איזו הזדמנות לפולנים! שווידרסקי בעט מחוץ לרחבה והרעיד את העמוד, לבנדובסקי השתלט על הריבאונד ובעט מקרוב אבל סימון שם יד חזקה והדף.

דקה 45: אלבה שלח מסירת רוחב טובה למורנו, שמצא רק את הרשת החיצונית ופספס ממצב מעולה.

החמצה גדולה של לבנדובסקי | JOSE MANUEL VIDAL/POOL/AFP via Getty Images

דקה 54, פולין משווה ל-1:1: יוז'ביאק שלח כדור גובה לרחבה, לבנדובסקי ניער את לאפורט מעליו ונגח פנימה כדי להחזיר את נבחרתו למשחק.

דקה 58: מודר דרך על מורנו ברחבה וספרד קיבלה פנדל אחרי בדיקת VAR, אלא שחלוץ ויאריאל בעט לקורה ומוראטה, שהגיע לריבאונד כששצ'סני על הרצפה וכל השער פתוח בפניו, שלח את הכדור החוצה.

לבנדובסקי גבר על לאפורט | Julio Munoz – Pool/Getty Images
ורץ לחגוג את שערו הראשון ביורו 2020 | David Ramos/Getty Images
מורנו בזבז את הפנדל בתזמון קריטי | Julio Munoz – Pool/Getty Images

דקה 80: פדרי הנחית כדור לרגליו של רודרי שעמד בפתח הרחבה, קשר מנצ'סטר סיטי בעט חזק ושצ'סני קלט יפה.

דקה 83: סראביה קיבל מסירה ברחבה והוריד בחזהו למוראטה, שצ'סני זינק בצורה אדירה ומנע מהחלוץ לכבוש את השני שלו במשחק.

גם את זה מוראטה הצליח להחמיץ | JOSE MANUEL VIDAL/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי