כבשה שחורה: פורטוגל שוב קרסה נגד גרמניה

גם בפעם הקודמת שאלופת אירופה ספגה רביעייה זה היה מול ה"מאנשאפט", שאחראים לשלושת ההפסדים האחרונים של רונאלדו וחבריו ביורו. וגם: השערים העצמיים שעשו היסטוריה. כל התגובות והמספרים

(גודל טקסט)

יורו 2020 נפתח ברגל ימין עבור נבחרת פורטוגל, עם 0:3 על הונגריה, ואפילו המשחק הערב (שבת) מול גרמניה היווה המשך למומנטום החיובי. אלא שבסופו של דבר, המפגש הראשון של אלופת אירופה עם יריבה ברמתה – הסתיים בקריסה גדולה. כריסטיאנו רונאלדו אמנם רשם שורה של ציוני דרך מרשימים במיוחד, אך הוא וחבריו ספגו תבוסה 4:2 מהמאנשאפט והסתבכו בבית ו' של אליפות אירופה.

שבע שנים ושלושה ימים חלפו מאז הפעם האחרונה שבה פורטוגל הוציאה ארבעה כדורים מהרשת במשחק אחד, כשגם אז היריבה הייתה גרמניה, שניצחה 0:4 בשלב הבתים במונדיאל 2014. להוציא משחקים שהוכרעו בדו-קרב פנדלים, כל שלושת ההפסדים האחרונים של הפורטוגלים במסגרת היורו היו מול הנבחרת של יוגי לב: 3:2 ב-2008, 1:0 ב-2012 וכאמור, 4:2 הערב, כך שלומר כי אלופת אירופה לא נהנית לפגוש את הגרמנים, יהיה אנדרסטייטמנט גדול מאוד.

פורטוגל הפכה הערב לנבחרת הראשונה שחוטפת רביעייה ביורו בטורניר שאליו הגיעה כאלופה המכהנת, כשאף נבחרת מלבדה לא הבקיעה שני שערים עצמיים באותו משחק במסגרת הטורניר היבשתי. ב-100 שנות קיומה, בהן ערכה 639 משחקים, לא קרה ששני שחקנים בנבחרת הפורטוגלית הבקיעו שער עצמי באותו משחק, עד שהגיעו רובן דיאש ורפאל גריירו וכבשו לרשת הלא נכונה הערב. בכך הסתיים לו רצף של 453 דקות שבהן השוער רוי פטריסיו לא ספג ביורו. זהו הרצף החמישי באורכו בקריירה של שוער וולבס.

"זו אכן תבוסה גדולה, לא הצלחנו להתמודד כמו שצריך עם הטקטיקה של הגרמנים. הם הצליחו להחזיק המון בכדור ולשחק במחצית המגרש שלנו. הגבנו במחצית השנייה, אבל זה לא הספיק", הודה דנילו פריירה.

חבריו לחוליית הקישור ניסו לשדר מעט יותר אופטימיות. "זו תוצאה שלא רצינו. לעיתים לא הצלחנו להתמודד עם העליונות של גרמניה, אבל חייבים לקחת את הדברים החיוביים מהמשחק הזה", אמר ז'ואאו מוטיניו שנכנס כמחליף. "גרמניה קבוצה גדולה, עם הרבה שחקנים טובים שנכנסו בין הקווים. לא הצלחנו לשבור את הלחץ, אבל השתפרנו. צימקנו ל-4:2 ופגענו פעם אחת בקורה. אנחנו חייבים להמשיך לעבוד".

רנאטו סאנצ'ס, שעלה גם הוא מהספסל, הוסיף: "נכון שזה 4:2, אבל היו לנו גם מצבי הבקעה, בדיוק כמוהם. זה היה משחק בין שתי נבחרות גדולות. התוצאה מדברת בעד עצמה אבל אני חושב שהיו לנו הזדמנויות להקטין".

המאמן פרננדו סנטוס סיכם: "גרמניה הייתה טובה יותר, אבל הייתה לנו דריסת רגל במשחק. הגענו להזדמנות במתפרצת שהייתה יכולה להסתיים בשער וזה היה משנה הכל. ניסינו לשנות בהפסקה, אבל בסוף ספגנו את השער השלישי והרביעי וזה הכניס את הקבוצה להלם. ניסינו בכל זאת להגיב, הקטנו ל-4:2 ופגענו בעמוד, אבל גם גרמניה הייתה מסוכנת והניצחון שלה מוצדק".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי