גרמניה שוב זוהרת: האברץ עשה היסטוריה, טירוף סביב גוזנס

המאנשאפט העלתה אל על את רמת הציפיות אחרי ה-2:4 המרשים על פורטוגל. כוכב צ'לסי הפך לכובש הצעיר ביותר של הגרמנים ביורו, שחקן אטאלנטה "התאכזב" מיואכים לב. ומה קרה בפעם הראשונה בתולדות היורו?

(גודל טקסט)

נבחרת גרמניה הגיעה ליורו 2020 כשהרבה זלזלו בה. כבר יותר משנה שנראה שמשהו לא עובד אצל המאנשאפט, משהו כבה ביואכים לב, משהו לא שם. אליפות אירופה החלה עם הפסד 1:0 לצרפת, והחשש הגדול היה הפסד נוסף לפורטוגל שיגמור את הסיפור.

אבל לא, זה לא קרה. הגרמנים הציגו אתמול (שבת) משחק גדול, רשמו 2:4 ענק על כריסטיאנו רונאלדו וחבריו, וכעת תלויים בעצמם – אם ינצחו את הונגריה במחזור הסיום של שלב הבתים הם יעפילו לשמינית הגמר. גרמניה סיבכה לחלוטין את בית המוות עם הניצחון, ובוודאי שלא מחכה לה טיול מול הונגריה במחזור הסיום, שכן רק אתמול ההונגרים סיימו ב-1:1 מול אלופת העולם, צרפת.

גרמניה רשמה אתמול כמה נתונים מאוד מעניינים. ראשית כל, היא הנבחרת הראשונה בתולדות היורו לדורותיו שגם כובשת וגם מרוויחה משער עצמי, זאת אחרי השער העצמי של מאטס הומלס במחזור הפתיחה מול צרפת. כמו כן, המשחק אתמול היה בסך הכל החמישי אי פעם בתולדות היורו בו נבחרת ספגה את השער הראשון במשחק וירדה למחצית ביתרון.

רובין גוסנס ושחקני נבחרת גרמניה | PHILIPP GUELLAND/POOL/AFP via Getty Images

אבל את הנתון המעניין ביותר רשם קאי האברץ. כוכב צ'לסי, שכבש את שער הניצחון בגמר ליגת האלופות, ממשיך לזרוח והפך אתמול לכובש הצעיר ביותר בתולדות נבחרת גרמניה ביורו. הוא עשה זאת בגיל 22 ו-8 ימים. שחקן המאנשאפט האחרון שכבש בגיל צעיר יותר בטורניר גדול היה תומאס מולר במונדיאל 2010, אז בגיל 20 ו-300 ימים מצא את הרשת מול אורוגוואי.

האברץ היה מאושר בסיום וסיפר: "אנחנו מאוד מרוצים מההופעה. היה חשוב לא לצאת מהכלים אחרי ההפסד לצרפת, אלא להישאר נאמנים לעצמנו ולהאמין בנו. כולם כאן סומכים על המערכת והשחקנים. אנחנו שמחים, אבל הונגריה תהיה יריבה קשה מאוד ואסור לזלזל בה. היא חזקה מאוד הגנתית. יריבה קשוחה".

בגרמניה היו בטירוף גם סביב רובין גוזנס, שסיים עם שער ושני בישולים. המגן שמאלי/קשר של אטאלנטה ממשיך לפרוץ בגדול, והאמת שההתעסקות בתקשורת המקומית הייתה בעיקר בו. מסתבר כי לפני השער שכבש הוא היה אמור להיות מוחלף.

גוזנס חשף בסיום כי סבל מכאב גב קצת לפני המחצית ואמר זאת למאמן, יואכים לב. הוא ניסה למשוך עוד, עלה למחצית השנייה, כבש בדקה ה-60 ובדקה ה-63 הוחלף. "למרבה המזל, המאמן אכזב אותי עוד קצת כדי שאוכל להבקיע", התלוצץ גוזנס.

רובין גוסנס | Alexander Hassenstein/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי