שחקני בלגיה בהלם מהנרי: "הרג אותנו". דנמרק תעלה ברגע האחרון?

קווין דה בריינה ותיירי הנרי | LAURIE DIEFFEMBACQ/BELGA MAG/AFP via Getty Images

ביום שני ב-22:00: השדים האדומים הבטיחו את מקומם בשמינית, דה בריינה ולוקאקו עשויים לפתוח בכל זאת מול פינלנד שתקווה להדהים את העולם בשנית. במקביל, הסקנדינבים חייבים לנצח את רוסיה, שמספיק לה תיקו

(גודל טקסט)

נבחרת בלגיה כבר הבטיחה את מקומה בשמינית הגמר והיא צפויה להעפיל מהמקום הראשון ולגלות את זהות יריבתה בימים הבאים, אבל עבור שלוש הנבחרות האחרות בבית ב', רוסיה, פינלנד ודנמרק הכל עדיין פתוח. יממה לפני שיתקיימו משחקי הבית ויושגו הכרעות, לפניכם כל מה שצריך לדעת.

פינלנד – בלגיה (החל מ-21:50 בספורט4)

השדים האדומים כבר הבטיחו את מקומם בשלב הבא והמאמן רוברטו מרטינס צפוי לבצע מספר שינויים בהרכב מול פינלנד, שבזכות הניצחון על דנמרק במחזור הפתיחה תצטרך להדהים את העולם פעם נוספת ולא להפסיד לבלגיה כדי להעפיל שלב.

כבר עתה ברור שמהמשחק ייעדר טורגן הזאר, קשר נבחרת בלגיה שנשאר לטיפולים ולא ייצא עם חבריו למשחק מחר בסנט פטרסבורג, רוסיה, אבל פרט אליו כל שחקני הסגל כשירים ולא מן הנמנע כי מחר יעלה להופעת בכורה בהרכב ביורו הנוכחי קווין דה בריינה, שבעקבות הפציעה בגמר ליגת האלופות רק חזר לאימונים בשבוע הבא ונגד דנמרק עלה מהספסל וכבש את שער הניצחון – משחק בו טורגן הזאר כבש ראשון.

על פי ההערכות, רומלו לוקאקו עשוי לשמור על מקומו בחוד בניסיון לאפשר לו להעלות את מספר השערים – עד כה כבש צמד נגד רוסיה – ואם הוא לא יפתח אז בהיכון נמצא מיצ'י בטשואיי. מי שעוד נמצא בכוננות ועשוי לפתוח לראשונה ביורו הנוכחי הוא אדן הזאר, שאולי יתפוס את מקומו של אחיו הפצוע.

קווין דה בריינה | JOHN THYS/AFP via Getty Images

מי שנראה חד, שלא לומר בכושר שיא, הוא דווקא עוזרו של מרטינס, כוכב העבר האגדי תיירי הנרי. הצרפתי בן ה-43, שפרש ב-2014, התייצב לאימון בעיטות כדורים חופשיים ובניסיון הראשון מצא את החיבורים. לוקאקו ההמום מהביצוע מיהר לרוץ אליו לקול שאגות השחקנים, תפס אותו ביד תוך שהוא מושך אותו לכיוון חדרי ההלבשה ואמר לו בצחוק: "חלוצים לא צריכים לראות דברים כאלה". דה בריינה ודריס מרטנס שוחחו ביניהם ונתפסו במצלמות אומרים: "אנחנו מתאמנים חצי שעה וכבשנו כמה שערים….הוא פשוט הגיע וכבש ברגל שמאל. יש לנו משחק מחר! אחד שפרש לפני 10 שנים הורג את המדינה שלנו".

בצד של פינלנד, היא נמצאת בשוויון עם רוסיה בהפרש השערים ערב המשחקים והיא תצטרך לנעול את השער שלה ככל שהיא יכולה, בהנחה שלא תצליח לנצח את בלגיה. יואל פוהיאנפאלו ינסה לעקוץ שער זכות נוסף לפינים, הוא הכובש היחיד לזכות פינלנד ביורו הנ"ל ואילו טומי פוקי ינסה לסייע לו ואולי לחגוג שער ראשון ביורו.

רוסיה – דנמרק (החל מ-21:50 בספורט3)

דנמרק היא ללא צל של ספק הנבחרת הטראגית של יורו 2020. אחרי שבמשחק הראשון נאבקו על חייו של השחקן הכי משמעותי, כריסטיאן אריקסן, והשחקנים נאלצו לשוב לכר הדשא כעבור שעה והפסידו לפינלנד, במשחק השני הם עלו ליתרון נגד בלגיה כבר אחרי שתי דקות, אבל בסופו של דבר נכנעו 2:1 לנבחרת המדורגת מספר 1 בעולם ולמזלם הגדול הם עדיין בתמונת העלייה חרף שני ההפסדים – אבל לשם כך יהיו חייבים לנצח את רוסיה, שגם היא עם שלוש נקודות.

דנמרק היא הנבחרת שבעטה הכי הרבה פעמים לשער במהלך יורו 2020, אבל, כאמור, הכדור היחיד שמצא את הרשת היה במשחק נגד דנמרק וזה לא הספיק לה לנקודות. מחר בקופנהאגן, בדחיפת הקהל המקומי, היא תהיה חייבת לנצח את רוסיה ומכיוון שהרוסים במאזן שערים זהה לשל הדנים, ניצחון עשוי להספיק למקום השני אם פינלנד תפסיד לבלגיה.

כאמור לעיל, מן העבר השני לרוסיה תיקו אמור להספיק כדי להעפיל שלב, אלא שהפעם היא לא תארח את המשחק ותיאלץ להתמודד עם אווירה חמה מצד הקהל הדני. כדי להתמודד עם הסיטואציה, הרוסים בוודאי מזכירים לעצמם שבביקור האחרון באותו אצטדיון בקופנהאגן, במשחק ראווה ב-2012, הם ניצחו 0:2.

אווירה מחויכת בקופנהאגן. דנמרק חייבת לנצח | JONATHAN NACKSTRAND/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי