מקרה ראשון של קורונה במהלך היורו: גילמור מסקוטלנד נמצא חיובי

בילי גילמור | FACUNDO ARRIZABALAGA/POOL/AFP via Getty Images

מכה לקלארק רגע לפני המשחק הקריטי מול קרואטיה (שני ב-21:50, ישיר בספורט1): הקשר התגלה כחולה בנגיף לאחר בדיקה שנערכה לו בסיום המשחק מול אנגליה והוא ייכנס לבידוד של 10 ימים. סגנית אלופת העולם תנצל זאת?

(גודל טקסט)

מכה לנבחרת סקוטלנד, רגע לפני המשחק הקריטי מול קרואטיה במסגרת מחזור הסיום של שלב הבתים ביורו 2020: בילי גילמור, הקשר האחורי הצעיר של סטיב קלארק, התגלה כחיובי לנגיף הקורונה והוא ייעדר מהקרב הסופר משמעותי מול סגנית אלופת העולם שעשוי להכריע את גורל העולה לשמינית הגמר מבית ד'.

בהודעה הרשמית שפרסמה ההתאחדות הסקוטית נכתב כך: "אנו יכולים לאשר שבילי גילמור התגלה כחיובי לקורונה. לאחר קשר רציף עם משרד הבריאות האנגלי, בילי נכנס לבידוד מיידי של עשרה ימים ולכן יחמיץ את המשחק שייערך מחר נגד קרואטיה בהאמפדן פארק במסגרת בית ד' של יורו 2020".

גילמור בן ה-20 ששייך לצ'לסי, זכה לשבחים לאחר המשחק מול אנגליה עקב היכולת הטובה אותה הפגין. כעת, הסקוטים יערכו בדיקות נוספות לשאר הסגל ויקוו שאף שחקן נוסף לא נדבק. גם נבחרת אנגליה צריכה לחשוש מהבשורות הלא נעימות, מכיוון ששחקניה חלקו עם גילמור את אותו כר הדשא רק לפני שלושה ימים. כאמור, גילמור הוא השחקן הראשון שנמצא חיובי לקורונה במהלך היורו, זאת כאשר מספר שחקנים בולטים דוגמת ז'ואאו קאנסלו מפורטוגל וסרחיו בוסקטס מספרד נמצאו חיוביים עוד לפני פתיחת המשחקים.

מעבר לכך, הסקוטים יגיעו להתמודדות הביתית במטרה ברורה: להשיג שלוש נקודות, ובכך לעשות צעד משמעותי לעבר שמינית הגמר. נזכיר כי במצב של שוויון נקודות בין שתי נבחרות, הקריטריון שיקבע מי תסיים לפני מי מתייחס למאזן המפגשים הפנימיים בין הצדדים. לכן, גם במידה וינצח את קרואטיה וצ'כיה תפסיד לאנגליה, קלארק לא יוכל לסיים במקום השני (זאת בהנחה ואנגליה לא תיכנע לצ'כים). למרות זאת, ארבע נקודות מהמקום השלישי צפויות להספיק להעפלה לשלב הבא.

מן העבר השני, הקרואטים נמצאים עם הגב אל הקיר. הנבחרת שנגעה בגג העולם רק לפני שלוש נים עם הגעה לגמר המונדיאל מספקת עד כה טורניר מאכזב, שכלל הפסד לאנגליה ותצוגה חסרת ברק נגד צ'כיה. לוקה מודריץ' וחבריו יודעים כי רק שלוש נקודות ישאירו את חלול ההעפלה לשמינית הגמר בחיים, והם נערכים לכך בשיא המרץ.

שימו לב לנתון הבא: קרואטיה מעולם לא ניצחה את סקוטלנד. בחמישה מפגשים שנערכו עד כה בין הצדדים לאורך ההיסטוריה, הבריטים יצאו עם ידם על העליונה בשני מקרים בעוד שלוש פעמים נוספות הסתיימו בתיקו. האם דווקא מחר, באחד המשחקים החשובים שלהם בשנים האחרונות, זלאטקו דאליץ' וחניכיו יצליחו לרשום הישג אותו טרם ביצעו בעבר?

לוקה מודריץ' | LAURENCE GRIFFITHS/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי