נזכרה להופיע: קרואטיה בשמינית הגמר אחרי 1:3 על סקוטלנד

אחרי שהציגה יכולת לא משכנעת, סגנית אלופת העולם רשמה ניצחון בכורה ביורו 2020 ועלתה מהמקום השני. ולאסיץ' (17), מודריץ' (62) ופרישיץ' (77) כבשו, מקגרגור רק איזן זמנית (42). תפגוש את סגנית בית ה'

(גודל טקסט)

נבחרת קרואטיה בהחלט הייתה מבין המלהיבות ביותר ב-2018 כאשר הגיעה עד גמר המונדיאל, בו הפסידה לצרפת. שלוש שנים לאחר מכן כשהיא משחקת ביורו 2020, הנבחרת המוכשרת מהבלקן כבר לא הציגה כדורגל משכנע בשני מחזורי הפתיחה, אך הערב (שלישי) היא סגרה את שלב הבתים עם 1:3 גדול על סקוטלנד בגלאזגו, אשר הקנה לה את המקום בשמינית הגמר מהמקום השני בבית ד'.

למעשה, המשחק היום ב"האמפדן פארק" היה על כל הקופה עבור שתי הנבחרות, כאשר תיקו היה שולח את שתיהן הביתה. הסקוטים, להם זה היה הטורניר הגדול הראשון מאז 1998, היו קרובים מאוד להעפלה לשלב הבא באליפות אירופה לראשונה בתולדותיהם, אך לבסוף הבריטים סיימו במקום הרביעי בבית והלכו הביתה.

מלבד הבדלי האיכות הברורים בין הנבחרות, אפשר להגיד שהיה שחקן אחד שעשה את ההבדל הגדול – לוקה מודריץ'. הקשר הוותיק שוב לקח אחריות על המגרש, סיפק הופעה נהדרת בקישור ואף כבש שער גדול והוסיף בישול לאיבן פרישיץ' במהלך המחצית, שלמעשה סגרו את זהות המנצחת במשחק.

שחקני קרואטיה חוגגים | Lee Smith – Pool/Getty Images

למרות פתיחה מהוססת, קרואטיה כבשה ראשונה במשחק כאשר ניקולה ולאשיץ' מצא את הרשת מקרוב על אף שהיה נתון ללחץ. סקוטלנד, שפתחה טוב את המשחק, חזרה בדקה ה-42 עם שער שוויון של קאלום מקגרגור, אבל כאמור, בדקה ה-62 הגיע הרגע הגדול של מודריץ', שהבקיע שער אופייני לחיבורים של דייויד מרשל. כרבע שעה לסיום מרשל הוציא כדור שלישי מהרשת מנגיחה של פרישיץ' ושם גם הוכרע המשחק.

פתיחת המשחק בגלאזגו | Lee Smith – Pool/Getty Images
האוהדים הסקוטים בשיאם | STU FORSTER/POOL/AFP via Getty Images
גם הקרואטים חוגגים | Peter Summers/Getty Images

הרכבים

קרואטיה: דומיניק ליבקוביץ', יוסיפ יוראנוביץ', דומאגוי וידה, דיאן לוברן, יושקו גווארידול (ברונה בארישיץ', 71), מרסלו ברוזוביץ', לוקה מודריץ', מתאו קובאצ'יץ', ניקולה ולאשיץ', איבן פרישיץ', ברונו פטקוביץ' (אנדריי קראמריץ', 70).

סקוטלנד: דייויד מרשל, סטיבן אודונל, סטיוארט ארמסטרונג (ראיין פרייז'ר, 70), גרנט הנלי (סקוט מקנה, 33), קיירן טירני, אנדי רוברטסון, סקוט מקטומיניי ג'ון מקגין, קאלום מקגרגור, לינדון דייקס, צ'ה אדאמס.

קרואטיה. סגנית אלופת העולם חייבת ניצחון | Andy Buchanan – Pool/Getty Images
סקוטלנד. המארחת תשמור על הבית? | Andy Buchanan – Pool/Getty Images

מהלך המשחק

דקה 4, התקפה ראשונה במשחק: הסקוטים נכנסו היטב למשחק וכמעט כבשו שער יתרון מהיר לאחר שמקגין ביצע מהלך אישי נפלא והעביר כדור רוחב לעבר אדאמס ברחבה, ליבקוביץ' הדף ברגע האחרון.

דקה 10, התקפה נוספת של סקוטלנד: שוב זה היה אדאמס, שהפעם ניסה לכבוש מכ-20 מטרים, אבל הכדור שלו פספס במעט את המסגרת.

דקה 17, 0:1 לקרואטיה! אחרי דקות של שליטה סקוטית, פרישיץ' הוריד כדור לעברו של ולאשיץ', שהשתלט על הכדור תחת לחץ ומצא את הרשת בבעיטה שטוחה ומדויקת.

תוך כדי לחץ. ולאשיץ' ברגע השער | Andy Buchanan – Pool/Getty Images
קרואטיה ביתרון | Paul Ellis – Pool/Getty Images

דקה 22, כמעט 0:2 לקרואטיה: מודריץ' הניף את רגלו לאחת מהבעיטות המפורסמות שלו ומכ-22 מטרים סחט הצלה ממרשל

דקה 33, חילוף מוקדם במשחק: הסקוטים נאלצו להיפרד מהנלי, שנפצע וסיים את המשחק. סקוט מקנה נכנס במקומו.

דקה 42, סקוטלנד חזרה ל-1:1! רוברטסון הרים כדור לרחבה של קרואטיה, וידה הרחיק רע לעברו של מקגרגור, ששלח כדור שטוח לפינה של ליבקוביץ' וכבש שער שוויון במשחק.

הסקוטים חזרו למשחק | PAUL ELLIS/POOL/AFP via Getty Images
חגיגות גדולות ביציעים בגלאזגו | LEE SMITH/POOL/AFP via Getty Images

דקה 58, החמצת ענק! סקוטלנד הייתה קרובה לשער יתרון במשחק לאחר שאדאמס הכיס כדור לרחבה, מקגין הגיע לכדור בתזמון נהדר אבל התבלבל ברגליים ומטווח 0 בעט להחוצה.

דקה 62, קרואטיה עלתה ל-1:2! איזה שער גדול! קובאצ'יץ' השאיר כדור למודריץ' על סף קו ה-16, הקשר הוותיק סובב באומנות עם הצד החיצוני של הנעל ישירות לחיבורים של מרשל.

ישירות לחיבורים. רגע כיבוש השער של מודריץ' | STU FORSTER/POOL/AFP via Getty Images
מודריץ' חוגג. קרואטיה שוב ביתרון | PAUL ELLIS/POOL/AFP via Getty Images

דקה 77, 1:3 לקרואטיה! מודריץ' הרים כדור קרן מדויק לראשו של פרישיץ', שעלה גבוה ונגח לפינה של מרשל

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי