"מה שהיינו צריכים כדי לנצח": סאקה הלהיב את אנגליה

ילד הפלא של ארסנל הרשים במשחק הבכורה של ביורו ואף זכה למצטיין המשחק של אופ"א. "בהחלט גרם למאמן כאב ראש אמיתי להמשך הדרך" נכתב בתקשורת. סאות'גייט: "הוא הרשים אותנו". וגם: הנתון בו סאקה כבר מוביל בנבחרת

(גודל טקסט)

נבחרת אנגליה טרם סיפקה משחק גדול ביורו 2020 אשר יוכל לשכנע את אוהדי הכדורגל בעולם שהיא בדרך לזכייה, אך אמש (שלישי) חגגו בממלכה ניצחון 0:1 נגד צ'כיה ואת העפלה לשמינית הגמר מהמקום הראשון בבית ד', כאשר רבים סימנו את בוקאיו סאקה בתור הקלף המנצח של הערב.

בגיל 19 בלבד, סאקה קיבל אתמול את המקום בהרכב של גארת' סאות'גייט למשחק הבכורה שלו במסגרת אליפות אירופה והוא לא אכזב. הכישרון הצעיר של ארסנל היה מעורב כמעט בכל התקפה ורשם לעצמו חמש דריבלים מוצלחים, יותר מכל שחקן אחר של אנגליה ביורו 2020. למעשה, האחרונים שהשיגו מספר דומה בגיל שלו בנבחרת היו ראחים סטרלינג (2014) ומייקל אואן (1998).

כמובן שגם בתקשורת לא התעלמו מההופעה של סאקה, שסיים כמצטיין המשחק של אופ"א ולאחר שריקת הסיום נכתב: "הוא בהחלט גרם לסאות'גייט כאב ראש גדול לקראת ההמשך. הוא הוכיח שחייבים לספור אותו גם בהרכב הפותח. בימים כאלו שהארי קיין לא מצליח לתת לנבחרת את השערים, נראה שסאקה אתמול היה מה שהיינו צריכים כדי לנצח את המשחק הזה".

"היה לנו משחק טוב, במשך דקות מסוימות היינו גם ממש טובים. המאמן אמר לי להביא את היכולות שלי כמה שיותר לידי ביטוי, כמו שעשיתי בקבוצה שלי כל העונה" אמר סאקה לאחר המשחק והוסיף: "בגול שלנו הייתה הרמה יפה של גריליש ובטרלינג פשוט היה שם כדי לשים את זה ברשת. אני כמעט הגעתי לשם, אבל אני לא מספיק גבוה".

עוד הוסיף: "היה חשוב לנו שנשחק בשמינית הגמר בוומבלי, יש לנו ביטחון אב כשאנחנו משחקים כאן והאוהדים ממש כמו שחקן נוסף בשבילנו. זו חוויה נהדרת ופעם ראשונה שאני משחק בוומבלי, שזה אצטדיון שנמצא ממש קרוב למקום בו גדלתי. לשמוע את האוהדים קוראים בשם שלי היה מדהים". סאות'גייט הוסיף על השחקן הצעיר: "היינו צריכים לשנות מספר דברים בזמן קצר בגלל שינויים שהיו בסגל. התרשמנו מאוד מסאקה והלילה העבודה שלו עם הכדור הייתה נהדרת".

על המשך הדרך ביורו הוסיף המאמן: "רצינו לסיים במקום הראשון בבית ורצינו להישאר בוומבלי, נחכה ונראה מי תהיה היריבה בשלב הבא". סטרלינג, שכבש את שער הניצחון, הסביר בסיום: "אם אתה לא סופג, אתה פשוט תנצח במשחקים. המטרה שלנו הייתה לסיים במקום הראשון בבית ואנחנו צריכים להמשיך לעשות את מה שעשינו, להישאר יציבים ולנסות לנצל את המצבים שלנו".

סאות'גייט עם סאקה. "התרשמנו ממנו" | MATT DUNHAM/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי