מודריץ' שוב הציל את קרואטיה: "אנחנו נבחרת מסוכנת עבור כולן"

הקשר שכבש ובישל ב-1:3 על סקוטלנד בדרך לשמינית הגמר: "לא מרוצים מההופעה שלנו בשני המשחקים הראשונים ויודעים שאנחנו מסוגלים להרבה יותר". המאמן זלאטקו דאליץ': "זו הייתה שאלה של זמן מתי נבקיע"

(גודל טקסט)

סגנית אלופת העולם, נבחרת קרואטיה, הייתה אחת המאכזבות הגדולות בשני מחזורי פתיחת יורו 2020. במשחק הראשון היא נכנעה לאנגליה במשחק חלש להחריד, לאחר מכן חזרה מפיגור ל-1:1 נגד צ'כיה. למזלה הגדול, אמש (שלישי) בגלאזגו היא כבשה שערים נפלאים, ניצחה 1:3 את המארחת סקוטלנד ועלתה על חשבונה לשמינית הגמר.

לאור העובדה שקרואטיה וצ'כיה נפרדו ב-1:1 וששתיהן סיימו עם ארבע נקודות כל אחת, הקרואטים בסופו של דבר אפילו סיימו במקום השני וכעת ממתינים ליריבתם הבאה, שתהיה מי שתסיים במקום השני בבית ה' – אחת מבין שבדיה, סלובקיה, ספרד או פולין שיגיעו למפגש בקופנהאגן בעוד חמישה ימים.

לוקה מודריץ' אמנם לא נמצא בשיאו כפי שהיה ב-2018, אז הוביל את קרואטיה למקום השני בעולם, אבל יש מי שיגידו שאתמול הזכיר נשכחות כשכבש שער נפלא בבעיטת פאלש מחוץ לרחבה ולאחר מכן גם הוסיף בישול לאיבן פרישיץ' מכדור קרן בדרך לניצחון.

לוקה מודריץ' וזלאטקו דאליץ' | ANDY BUCHANAN/POOL/AFP via Getty Images

"אנחנו מאושרים, כי נתנו משחק גדול וניצחנו משחק בדרך לשמינית", הצהיר לוקה מודריץ', הקפטן הקרואטי כמובן, "אנחנו לא מרוצים מההופעה שלנו בשני המשחקים הראשונים ויודעים שאנחנו מסוגלים להרבה יותר, אבל אם נשחק כמו מול סקוטלנד, אנחנו נבחרת שיכולה להיות מסוכנת לכל אחת". מודריץ', אגב, הפך אתמול לשחקן הכי מבוגר שכבש עבור נבחרת קרואטיה באליפויות אירופה, עשה זאת בגיל 35 ו-286 ימים, ומה שמדהים שהוא גם מחזיק ב"תואר" השחקן הכי צעיר של קרואטיה שעשה זאת, אי שם ביורו 2008 כשהיה בן 22.

על השער המרהיב שכבש אמר קשר ריאל מדריד: "זה שער מאוד משמעותי עבורי, אבל יותר עבור קרואטיה כולה – כי זה שער שהוכיח שאנחנו נבחרת שנלחמת מההתחלה ועד הסוף. אני שמח שזה שער שעזר לנו מאוד, אבל בעיקר מהעובדה שניצחנו ועלינו שלב".

ניקולה ולאשיץ', הקשר שגם נבחר למצטיין הוסיף: "זו הופעה מעולה שלנו. אחרי שספגנו שוויון, נשארנו רגועים וידענו שאנחנו נבחרת טובה יותר שיכולה ליצור עוד מצבים רבים. זה מה שקרה, ניצחנו בצדק ואני חושב שככה אנחנו צריכים להיראות עד הסוף".

המאמן זלאטקו דאליץ' סיכם: "קודם כל אני רוצה להודות לכל מי שתמך בנו, כי אלה היו 10 ימי מבחן עבורי ועבור אחרים והוכחנו מה אנחנו מסוגלים לעשות. גם אחרי שספגנו לא עצרנו והאמנו ביכולתנו, שיחקנו רגוע והיינו מפוקסים – זו הייתה רק שאלה של זמן מתי נבקיע עוד ואני שמח שגברנו על יריבה לא קלה".

איבן פרישיץ' חוגג עם לוקה מודריץ' | PAUL ELLIS/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי