הגיעה לטורניר: ספרד הביסה 0:5 את סלובקיה ועלתה מהמקום השני

חניכיו של לואיס אנריקה התפוצצו עם ניצחון ראשון ביורו. דוברבקה עצר פנדל של מוראטה (11) אך הוסיף שער עצמי אומלל (30). לאפורט (45), סראביה (56), טורס (67) ועצמי של קוצקה (71) הבקיעו במחצית השנייה מופלאה

(גודל טקסט)

אחרי שסיימה את שני משחקיה הראשונים בשוויון בלבד, נבחרת ספרד הגיעה עם המון לחץ למחזור הסיום של בית ה' ביורו 2020. עם זאת, כאשר פגשה הערב (רביעי) את סלובקיה, היא הוציאה את כל העצבים בדרך ל-0:5 ענק על יריבתה שנותרה חסרת סיכוי. הנבחרת של לואיס אנריקה מסיימת את הבית במקום השני עם חמש נקודות, כאשר בשמינית הגמר היא תפגוש את קרואטיה. סלובקיה פתחה את הטורניר ברגל ימין עם ניצחון על פולין, אך שני ההפסדים שהגיעו לאחר מכן עלו לה ביוקר והיא מסיימת את דרכה בטורניר.

המשחק נפתח לא טוב עבור ה"לה רוחה". כבר בדקה ה-11, אלברו מוראטה קיבל הזדמנות לכבוש את שערו השני בטורניר עם בעיטה מ-11 מטרים, אך בעיטת הפנדל שלו נעצרה אצל מרטין דוברבקה והתוצאה נותרה מאופסת. לצערו של השוער, זהו ככל הנראה לא הרגע שנזכור ממנו במשחק הזה, מכיוון שבדקה ה-30 הוא כבש שער עצמי אומלל. פבלו סראביה פגש רק את המשקוף, אך השוער לא הצליח לתפוס את הכדור והוא הדף אותו אל הרשת שלו. רגע לפני המחצית, איימריק לאפורט הכפיל את היתרון עם נגיחה נהדרת. למעשה, זה ככל הנראה מה ששבר את הסלובקים.

11 דקות מפתיחת המחצית השנייה, פבלו סראביה כבש וקבע 0:3. פראן טורס עלה מהספסל בדקה ה-66, ודקה בלבד לאחר מכן הוא הותיר את החותם שלו עם שער נהדר בעקב מבישול של סראביה. כעבור ארבע דקות בלבד, החגיגה הושלמה עם שער עצמי שני במשחק. פאו טורס נגח ממרחק קטן ונעצר אצל דוברבקה, אך הכדור פגע ביוראי קוצקה ונכנס לשער הסלובקי. ספרד יכולה לנשום לרווחה אחרי שני משחקים מתסכלים, וכעת היא עם הפנים לעבר שלב הנוקאאוט, בתקווה שהיא תוכל להגיע לרבע גמר ראשון בטורניר בינלאומי מאז הזכייה ביורו 2012. לעומת זאת, סלובקיה מסיימת במקום השלישי בבית ומודחת. אחרי שבשני הטורנירים הגדולים הקודמים שלה (מונדיאל 2010 ויורו 2016) היא הצליחה להעפיל לשלבי הנוקאאוט, הפעם היא נעצרת ומסיימת את דרכה אחרי שלושה משחקים.

צפו בעצירת הפנדל ובשער העצמי:

הרכבים

סלובקיה: מרטין דוברבקה, פטר פקאריק, מילאן שקריניאר, לובומיר שאטקה, תומאש הובוצ'אן, יאקוב הרומדה (סטניסלב לובוטקה, 46), לוקאש הראסלין (תומאס סוסלוב, 69), יוראי קוצקה, מארק האמשיק (לאסלו בנש, 90), רוברט מאק (ולדימיר וייס, 69), אונדריי דודה (מיכאל דוריש, 46).

ספרד: אונאי סימון, ססאר אספיליקווטה (מיקל אויארסבאל, 77), אריק גרסיה (פאו טורס, 71), איימריק לאפורט, ג'ורדי אלבה, סרחיו בוסקטס (טיאגו אלקנטרה, 71), קוקה, פדרי, פבלו סראביה, ג'רארד מורנו (אדאמה טראורה, 77), אלברו מוראטה

סרחיו בוסקטס, יוראי קוצקה | JAVIER SORIANO/POOL/AFP via Getty Images

מהלך המשחק

דקה 11: ספרד מחמיצה פנדל והתוצאה היא עדיין 0:0! אחרי בדיקה ב-VAR, ספרד מקבלת פנדל בזכות עבירה של יאקוב הרומדה על קוקה. עם זאת, אלברו מוראטה לא ניצל זאת, והבעיטה שלו נעצרה אצל מרטין דוברבקה.

אלברו מוראטה, מילאן שקריניאר | AVIER SORIANO/POOL/AFP via Getty Images

דקה 30: ספרד עולה ל-0:1 אחרי שער עצמי אומלל! פבלו סראביה שיגר בעיטה עוצמתית למשקוף. השוער דוברבקה לא הצליח לתפוס את הכדור בנחיתה והדף אותו לשער שלו.

שחקני נבחרת ספרד חוגגים | David Ramos/Getty Images

דקה 45+3: ספרד מכפילה את היתרון ועולה ל-0:2! רגע לפני המחצית, ג'רארד מורנו הגביה את הכדור מזווית קשה, אך איימריק לאפורט היה במקום הנכון כדי לנגוח פנימה את השער השני של נבחרתו.

איימריק לאפורט חוגג עם קוקה | MARCELO DEL POZO/POOL/AFP via Getty Images

דקה 56: ספרד כבר ב-0:3! ג'ורדי אלבה העביר מסירה נהדרת לפבלו סראביה, שלא התבלבל ונעץ את הכדור ברשת של הסלובקים.

ג'ורדי אלבה, לוקאש הרסלין | Jose Manuel Vidal – Pool/Getty Images

דקה 67: ספרד כובשת את השער הרביעי! דקה בלבד לאחר שנכנס כמחליף, פראן טורס הבקיע בצורה נפלאה עם העקב מטווח קצר לאחר מסירת רוחב נהדרת של סראביה.

דקה 71: 0:5 מדהים לספרד! פאו טורס נגח ממרחק קטן אך נעצר אצל דוברבקה. למזלו של הבלם, יוראי קוצקה לא הצליח להרחיק את הכדור והכניס אותו לשערו הוא.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי