תרומת בזק: הנתון הנדיר של מחליפי ספרד ביורו

טורס כבש את השער השני הכי מהיר בתולדות הטורניר לשחקן שעלה מהספסל, גם מי שמקדים אותו שיחק ב"לה רוחה". בוסקטס נבחר לאיש המשחק: "כך אנחנו רוצים לשחק. מוראטה? רק מי שאמיץ מספיק לבעוט - יכול להחמיץ"

(גודל טקסט)

אחרי שהתקשתה למצוא את הרשת ולא הצליחה לנצח בשני משחקיה הראשונים ביורו 2020, נבחרת ספרד התפוצצה הערב (רביעי) עם 0:5 מוחץ על סלובקיה שהבטיח לה את המקום בשמינית הגמר, לאחר שעלתה מהמקום השני בבית ה'. זה התחיל לא טוב עבור שחקניו של לואיס אנריקה, כשאלברו מוראטה החמיץ פנדל, אך בהמשך היריבה כבשה שני שערים עצמיים ואיימריק לאפורט, פאבלו סראביה ופראן טורס הבקיעו כדי להשלים את החגיגה, בדרך למפגש עם קרואטיה בשלב הבא.

היה זה ניצחונה ה-50 של ספרד בטורנירים גדולים, שהפך אותה לנבחרת הרביעית מאירופה שמגיעה לכמות הזו אחרי גרמניה איטליה וצרפת. "לה רוחה" השוותה את ההפרש הגבוה בהיסטוריה לניצחון ביורו והייתה לראשונה שמנצחת בהפרש של חמישה שערים מאז ה-0:5 של שבדיה על בולגריה ב-2004. הספרדים מעולם לא כבשו חמישייה במסגרת היורו עד הערב והייתה רחוקה שער אחד מלהשתוות להולנד, שהיא הנבחרת היחידה בתולדות הטורניר שהבקיעה שישה שערים במשחק אחד (1:6 על יוגוסלביה ביורו 2000).

את השער היפה ביותר במשחק כבש פראן טורס, שעשה זאת בעקב נפלא, אך האופן בו מצא הקיצוני את הרשת לא מרשים כמו העובדה שהוא עשה זאת 44 שניות בלבד (!) אחרי שעלה מהספסל. מדובר בשער השני הכי מהיר שנכבש על ידי מחליף בהיסטוריה של היורו, כאשר במקום הראשון נמצא ספרדי אחר: חואן קרלוס ואלרון, שהבקיע תוך 39 שניות מרגע עלייתו מהספסל, נגד רוסיה ב-2004. בנוסף, טורס הפך לשחקן השישי אי פעם שכובש בעקב במסגרת הטורניר.

מי שרשם הופעת בכורה מוצלחת בטורניר היה סרחיו בוסקטס. קשר ברצלונה, שפספס את שני המשחקים הקודמים כיוון שנדבק בקורונה, חזר ישירות להרכב אחרי שהחלים ונבחר לאיש המשחק. "זו הדרך שבה אנחנו רוצים לשחק. זה ייתן לנו ביטחון וירים את המורל", אמר בוסקטס לאחר הניצחון. "עכשיו אנחנו צריכים לשחק נגד סגנית אלופת העולם. מקווה שנוכל להמשיך לשחק ברמה הזו, כדי להתקרב צעד נוסף למטרה שלנו".

הקשר האחורי, שהוחלף בדקה ה-71 על ידי טיאגו אלקנטרה, סיפר: "ממש לפני זה הרגשתי מתיחה קלה בשריר התאומים. אמרתי למאמן והוא לא רצה לקחת סיכון, בצדק. מקווה שאוכל להמשיך לצבור דקות, זה היה עוד צעד קדימה אחרי שהייתי בחוץ ואני רוצה להיות מוכן למה שמצפה לנו".

שחקן אחד שכנראה פחות מחייך, למרות העלייה לשמינית הגמר, הוא אלברו מוראטה. עוד לפני תחילת הטורניר החלו בספרד להשמיץ את החלוץ בעקבות ריבוי ההחמצות שלו. בשלב הבתים זה רק החמיר, כאשר על אף שהבקיע נגד פולין במחזור הקודם, מוראטה לא הפסיק להחמיץ באותו משחק והערב הוא החמיר את המצב, כששוער סלובקיה מרטין דוברבקה הדף פנדל שלו. ספרד, אגב, עומדת על שבע החמצות מהנקודה הלבנה בתולדותיה ביורו, לפחות חמש יותר מכל נבחרת אחרת. בוסקטס הגן על חברו לנבחרת: "ברור שרצינו לכבוש את הפנדל, אבל היחידים שיכולים להיכשל הם אלו שמספיק אמיצים כדי לקחת את הבעיטה מלכתחילה. אני חושב שההדיפה הדליקה אותנו עוד יותר והגבנו בדיוק בצורה הנכונה".

בצד הסלובקי, דוברבקה חווה ערב מטלטל והפכפך. שחקנה של ניוקאסל עצר כאמור את הפנדל של מוראטה בדקה ה-12, אך בדקה ה-30 כבש שער עצמי משונה במיוחד ואת הערב הוא סיים עם חמישייה כואבת לחובתו. דוברבקה הפך לשוער הראשון שהודף בעיטת עונשין מ-11 מטר ומבקיע לשערו הוא באותו משחק, במסגרת טורניר גדול.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי