ספרד התאהבה מחדש: "מותר לחלום". רוביאלס העביר מסר ללואיס אנריקה

בתקשורת נפעמו אחרי ה-0:5 על סלובקיה, בעיקר מהשער של פראן טורס: "יש לנו נבחרת נהדרת". "ככה עושים את זה", נכתב ב"מארקה". בוסקטס זכה לשבחים ("יצירת מופת"). נשיא ההתאחדות הבהיר: "המאמן יישאר כל עוד ירצה"

(גודל טקסט)

מי האמין שדווקא נבחרת ספרד המושמצת תהיה זו שתשיג את הניצחון הכי גבוה ביורו. הנבחרת של לואיס אנריקה שהגיעה למחזור הסיום עם הגב אל הקיר, הביסה 0:5 את סלובקיה, השיגה את ניצחונה הגבוה ביותר שלה בטורנירי היורו והגיעה גם ל-50 שערים תחת המאמן הלאומי. בשלב הבא תמתין לה קרואטיה בה תרצה לנקום אחרי שגברה עליה ביורו 2016 אמנם ג'רארד מורנו לא כבש אתמול אך מאז הופעת הבכורה שלו בנבחרת באוקטובר 2019 הוא היה מעורב בעשרה שערים – חמישה שערים וחמישה בישולים, יותר מכל אחד אחר.

בספרד עסקו לא מעט בימים האחרונים בעלבון שהטיח בהם רפאל ואן דר וארט שקטל את הנבחרת. לאחר המשחק כתב כדורגלן העבר בטוויטר: "נראה שדבריי שימשו כמקור מוטיבציה גדול". מי שלא התרשם מהביקורת שלא הפסיקה להגיע, בעיקר מכלי התקשורת, הוא המאמן לואיס אנריקה. "מצב הרוח שלי? איך אני יכול שלא להיות מאושר?", אמר. "האוהדים נהנו והניצחון הזה חשוב מאוד. יש לנו סגל טוב וחזק והאווירה מצוינת, הנבחרת מוכנה להתגבר על הקשיים". נשיא ההתאחדות, לואיס רובילאס, אמר כי "לואיס אנריקה ימשיך כמה זמן שיירצה"

ובחזרה למאמן. עוד אמר: "אין צורך לדבר על חידוש החוזה, אני מרגיש כאן בבית. אני יודע שהמאמן תלוי בתוצאות ואנחנו מוכנים לכל דבר. הביקורת לא משפיעה עליי בכלל. זו רק ההתחלה. אני לא יודע אם אני מרגיש שחרור, אולי הקלה, כי הראינו שעם הסגנון שלנו אתה כן יכול להגיע לניצחון מאוד נוח. אנחנו מחכים כבר למשחק הבא. כשאתה מנצח אתה מקבל שבחים, אולי יותר מדי, וכשאתה מפסיד – ביקורת קשה". על סרחיו בוסקטס: "המשחק שלו ייחודי ומנייה בטוחה. לא העריכו אותו, הרבה שנים ראו אותו שוב ושוב ואולי לחלק נמאס".

היריבה קרואטיה: "לא בחרנו את היריבה אבל אני בטוח שאף אחת לא רצתה לפגוש את ספרד. לקרואטיה יש שחקנים טובים ורמה גבוהה אבל כל יריבה בשמינית הגמר היא חזקה מאוד. אנחנו מתוך שש או שמונה הנבחרות לזכות בטורניר אם כי יש לנו דברים לשפר".

השינויים בהרכב: "במשחק השני עשיתי רק שינוי אחד (מורנו במקום פראן טורס), אבל לפעמים עלייך לשנות וזה עובד. יש לנו 24 שחקנים וכולם רוצים ויכולים לשחק. אם המשחק לא היה מתנהל כפי שהיה, אולי הייתי משחק עם מרקוס יורנטה בעמדה גבוהה יותר, אני לא פוסל שיבוץ שלו באף עמדה".

לואיס אנריקה | JAVIER SORIANO/POOL/AFP via Getty Images

בספרד שיבחו את הנבחרת. "ככה!", נכתב בשער "מארקה". "ספרד מנצחת, משכנעת ואחראית לגוליאדה (מסיבת שערים) של היורו. השינויים של המאמן עשו את שלהם". "היינו זקוקים לשמחה הזו ולהפוגה", נכתב בטור דעה ב"מארקה". "אנחנו כאלה, זה ב-DNA שלנו. אנחנו מגזימים ולא הגיוניים. רק בספרד הכל עובר בשנייה משחור ללבן. רק ספר יכולה לכבוש הכי הרבה שערים במשחק בודד איי פעם ביורו אחרי אימפוטנציה בשני משחקים". "בוסקטס הוא יצירת מופת", נכתב על הקשר שזכה לשבחים. "יש אישור לחלום", הייתה הכותרת ב"אס" שם נכתב כי "ספרד בגדולתה, פותחת את הקאווה (יין)". על השער הנפלא של פראן טורס נכתב: "שער שגורם למדינה להתאהב ושמראה שהאכזבה היא מיתוס – יש לנו נבחרת נהדרת".

פבלו סראביה שכבש את השער השלישי והצטיין: "שיחקנו 20 דקות בעוצמה רבה, ג'ורדי אלבה סיפק לי מסירה נהדרת. השער שלי מקנה לי ביטחון. אני חושב שבמשחק הזה שברנו את הקושי של בזבוז ההזדמנויות. אבל אנחנו יודעים שנגד קרואטיה יהיה קשה". לשחקן הכנף היה מצב רוח טוב להתלוצץ ואמר: "השער של פראן היה יפה אבל מה עם השער הנפלא שלי?".

כותרות העיתונים בספרד | צילום מסך: "מארקה" ו"אס"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי