לבנדובסקי: "הייתי מוותר על כל השערים שלי כדי להעפיל". סוזה יעזוב?

צמד של החלוץ לא הספיק לפולין שהודחה אחרי הפסד 3:2 לשבדיה וכוכב באיירן רשם שיא עצוב. "כואב לנו, היה לנו מזל רע. העובדה שזה היה הטורניר הכי טוב שלי לא מנחמת". המאמן שביקר את ההגנה מחכה לנשיא חדש שיגיע

(גודל טקסט)

ביורו שעבר היא הגיעה עד רבע הגמר שם הודחה על ידי פורטוגל רק בתום דו-קרב פנדלים, אך נבחרת פולין לא הייתה קרובה אפילו לשחזר את ההישג. הנבחרת של פאולו סוזה הפסידה אתמול (רביעי) 3:2 לנבחרת שבדיה כשהיא סופגת בתוספת הזמן וסיימה במקום האחרון בבית עם נקודה אחת בלבד. בשבעת משחקיו על הקווים רשם סוזה מאזן מאכזב למדי של ניצחון בודד אותו – 0:3 על אנדורה.

התקווה הגדולה של פולין הגיעה מצד רוברט לבנדובסקי, לדעת רבים החלוץ הטוב בעולם. עד לטורניר הזה היו לו שני שערים בלבד בטורניר גדול (יורו ומונדיאל). אתמול, צמד של החלוץ ששיפר את מאזנו לחמישה שערים ב-11 משחקים ביורו – לא הספיק. "אנחנו עצובים ומאוכזבים, נתנו את כל מה שיש לנו אך כנראה שהיה חסר לנו משהו", אמר חלוץ באיירן מינכן באכזבה גדולה שניכרה על פניו. "היה לנו מזל רע בטורניר הזה. היו לנו הרבה מצבים להבקיע אך לא כבשנו מספיק. היריבות שלנו כבשו לעתים מחצי מצב".

על יכולתו: "גם אני הרגשתי ככה שלא הולך לי, פעמיים מצאתי את המשקוף. העובדה שזה היה היורו הטוב ביותר שלי משום שכבשתי שלוש פעמים – כלל לא מנחמת אותי. הייתי מוותר על כל השערים שלי כדי להעפיל לסיבוב הבא. אני מרגיש שהנבחרת הזו ראויה ליותר. אולי לא מחיאות כפיין, כי אנחנו בחוץ, אבל נתנו הכל והתגמול קטן מדי. לבנדובסקי יתנחם בכך שהפך לשיאן השערים של פולין איי פעם בטורניר היורו.

הדחה מוקדמת | KIRILL KUDRYAVTSEV/POOL/AFP via Getty Images

הכתב שמסקר את הנבחרת עבור אופ"א ציין כי כבר לפני המשחק, המאמן ושחקני הנבחרת הדגישו עד כמה המשימה קשה מאוד וציין כי "היכולת הירודה בהגנה גם כן לא תרמה למצב". "הנבחרת הלכה בכל הכוח על שער הניצחון אך ספגה בצורה אכזרית בצד השני", נכתב ב"רקורד" הפורטוגלי. "לבנדובסקי הוביל בכל הקטגוריות והסטטיסטיקות וגם תיקו לא היה עוזר לו אך לפחות היה יכול להיפרד מהטורניר בטעם טוב יותר", נכתב ב"בילד" שם ציינו כי שבדיה הייתה הרבה יותר יעילה.

סוזה אמר: "לנבחרת שלי הגיע הרבה יותר בכל שלושת המשחקים. המטרה שלנו הייתה להעפיל לשמינית הגמר. אבל ספגנו יותר מדי שערים. לא יכול להיות שנספוג בדקה השנייה, חטפנו גולים מטופשים שוב ושוב. השוער השבדי רובין אולסן הציל אותם נהדר. אני חושב ששבדיה ראויה לסיים ראשונה אך יצרנו לנבחרת הזו בעיות יותר מכל יריבה אחרת".

אקס מכבי תל אביב סיפר כי הוא רוצה לאמן את הנבחרת גם במונדיאל אך הדגיש כי הנשיא הנוכחי של הפדרציה יעזוב בקרוב והוא ממתין לנשיא החדש. לסיום אמר על השיחה האחרונה עם שחקניו: "אמרתי להם בחדר ההלבשה כי זה היה כבוד עצום עבורי".

פאולו סוזה | MAXIM SHEMETOV/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי