מנצ'יני מתלבט על ההרכב, אלאבה הצהיר: "כל ריצה מסתיימת בסוף"

שבת ב-22:00: מאמן איטליה ממתין לעדכון לגבי בונוצ'י וטרם הכריע בין וראטי ללוקאטלי: "חייבים לשכוח את משחקי העבר", אמר קשר פ.ס.ז'. מאמן אוסטריה הצטרף לדברי הקפטן: "בחיים אפשר להצליח גם עם אחוזים בודדים"

(גודל טקסט)

משחקי שמינית גמר יורו 2020 ייצא לדרך מחר (שבת, החל מ-18:50 בספורט4) כאשר ביוהאן קרויף ארנה באמסטרדם ייפגשו נבחרות וויילס ודנמרק, אבל שעה קלה לאחר שיסתיים המפגש, באצטדיון וומבלי בלונדון יעלו לדשא נבחרות אוסטריה ואיטליה למשחק מסקרן למדי.

איטליה היא ללא ספק הנבחרת הכי מרשימה שראינו בשלב הבתים. החבורה של רוברטו מנצ'יני סופרת כבר 30 משחקים רצופים ללא הפסד בכל המסגרות, ניצחה את כל 11 משחקיה האחרונים ובהם כלל לא ספגה וכך גם הפכה לראשונה אי פעם שמנצחת את כל שלושת משחקי שלב הבתים ביורו מבלי לספוג, בזכות ניצחונות 0:3 על טורקיה ושווייץ ובמחזור האחרון גברה בהרכב משני 0:1 על וויילס.

איטליה פגשה את וויילס ביום ראשון והמשמעות היא שלמשחק מחר תגיע אחרי שישה ימים ללא משחק, כשגם כך מרבית שחקניו של מנצ'יני זכו למנוחה. המגן אלסנדרו פלורנצח, שנפצע נגד טורקיה, עדיין לא חזר לאימונים וייעדר, ואילו בלם ג'ורג'יו קייליני התאושש מפציעה ונראה שיפתח לצד לאונרדו בונוצ'י. שינוי מקצועי שמנצ'יני עדיין מתלבט לגביו הוא במרכז השדה, שם יהיה מעניין לראות אם מנואל לוקאטלי שהצטיין ישוב להרכב או שמא מרקו וראטי, שהחלים מפציעה ושיחק ביורו 2020 לראשונה נגד וויילס, ימשיך בקישור לצד זורז'יניו וניקולו בארלה. לחלק ההתקפי יחזרו לורנצו איניסינייה וצ'ירו אימובילה.

הרצף יימשך? שחקני נבחרת איטליה חוגגים באולימפיקו | Mike Hewitt/Getty Images

לקראת המשחק אמר אינסינייה: "צפינו במשחקים של אוסטריה בשלב הבתים. זו נבחרת שרצה המון, עושה לחץ ומשחקת בצורה מאוד אגרסיבית. נצטרך לנצח אותם מעבר לזה ועד המשחק נדע מה עלינו לעשות. מבחינתו אנחנו צריכים להמשיך ללחוץ אם אנחנו רוצים להגיע הכי רחוק שיש".

מרקו וראטי התייצב גם הוא למסיבת עיתונאים ואמר: "אנחנו מחכים למשחק וכבר רוצים להגיע לוומבלי הנפלא ופגוש את אוסטריה. כרגע אנחנו משחקים טוב ומצליחים, אבל כל משחק הוא שונה ואנחנו חייבים לשכוח את הרצף שלנו ואת כל מה שהיה ולחשוב רק על אוסטריה. שתי הנבחרות יגיעו במטרה לנצח, אבל אנחנו מאמינים בעצמנו ואופטימיים שאנחנו יכולים לעשות דברים יפים ביורו. נהנינו בשלושת המשחקים הקודמים באולימפיקו, האוהדים נתנו לנו המון כוח ואנחנו מאושרים ששימחנו אותם".

איניסנייה ו-וראטי באימון. מנצ'יני יעלה עם שניהם ב-11? | Claudio Villa/Getty Images

מן העבר השני, אוסטריה נזקקה במחזור הסיום לנקודה כדי להעפיל לשמינית גמר יורו לראשונה בתולדותיה, אולם ניצחה 0:1 את אוקראינה ותפסה את מקומה במקום השני בבית בו השתתפו גם הולנד שסיימה ראשונה ומקדוניה הצפונית שהודחה. יהיה זה משחק נוק-אאוט ראשון של אוסטריה בטורניר גדול מאז מונדיאל 1954 והמאמן פרנקו פודה אמור לתת את הקרדיט על כך לאותם 11 שניצחו את אוקראינה, כולל הכוכב הצעיר כריסטוף באומגרטנר שנפגע נגד אוקראינה, אולם התאושש מהמכה, כבר חזר לאימונים וישתף פעולה בהתקפה עם מרסל סביצר ומרקו ארנאוטוביץ' בחוד.

פודה, שאביו היה איטלקי, אמר לקראת המשחק: "זה מפגש מיוחד מאוד עבורי. עשינו הישג יוצא דופן ואנחנו נרגשים מאוד לקראת המשחק. איטליה נבחרת איכותית מאוד, במיוחד בהגנה וההתקפה שלה מאוד מהירה, אבל יש לנו תוכנית. כל מי שהעפילה לשמינית הגמר רוצה להיות ברבע ואולי הסיכויים שלנו הם אחוזים בודדים, אבל בחיים אפשר להצליח גם עם אחוזי הצלחה בודדים".

הקפטן דויד אלאבה, הרכש החדש של ריאל מדריד, הוסיף לדברי מאמנו: "איטליה היא הפייבוריטית, אבל אנחנו ניתחנו את החוזקות והחולשות שלה ואנחנו נדע לנצל אותן. כל ריצה בסופו של דבר מגיעה לסיומה".

אגב, גם ההיסטוריה מראה שלאיטלקים יש יתרון ברור: ההפסד האחרון של האזורי לאוסטריה היה במשחק ידידות ומאז הן נפגשו עוד 13 פעמים והמאזן הוא 10 ניצחונות לאיטליה ושלוש תוצאות תיקו.

אלאבה. אוסטריה מקווה לא לעצור בשמינית | DANIEL MIHAILESCU/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי