ארנאוטוביץ': "קשה לי למצוא את המילים"

חלוץ אוסטריה ששער שלו נגד איטליה בוטל על ידי ה-VAR בגלל נבדל - לא התאושש: "אם המזל היה בצד שלנו - היינו מנצחים ב-90 דקות". קלאידז'יץ' עשה היסטוריה אך זה לא הספיק. הקפטן אלאבה: "כל המדינה גאה בנו"

(גודל טקסט)

הדרך המרשימה של נבחרת אוסטריה ביורו 2020 נעצרה בשמינית הגמר לאחר שאתמול (שבת) הפסידה 2:1 בהארכה לנבחרת איטליה, אך האוסטרים יכולים וצריכים להיות גאים בנבחרת שלהם, כפי שיגידו אנשי הנבחרת בזה אחר זה. אוסטריה סיימה את הטורניר עם שני ניצחונות ושני הפסדים – נגד נבחרות טובות ממנה, כבשה חמישה שערים וספגה חמישה. כל שלושת השערים הובקעו בהארכה מה שלא קרה ביורו מאז 1984. הכל היה יכול להיות אחרת אם החלוץ מרקו ארנאוטוביץ' לא היה בנבדל בדקה ה-65 כשנגח לרשת, העלה את הנבחרת ליתרון אך השער שלו נפסל בצדק לאחר בדיקת ה-VAR.

ארנאוטוביץ', ששער כזה היה יכול להיות רגע השיא בקריירה שלו ולהקפיץ אותו למקום הרביעי בטבלת כובשי הנבחרת, אמר לאחר המשחק: "קשה לי למצוא את המילים. אם המזל היה בצד שלנו – היינו מנצחים את המשחק ב-90 דקות. שיחקנו טוב מאוד ויצרנו מצבים אך היינו יכולים להציג סיומת טובה יותר. אני רוצה להחמיא לכולם".

מי שכן הצליח לכבוש הוא המחליף סשה קלאידז'יץ' (היחיד בתולדות אוסטריה שכובש במשחק נוקאאוט) שצימק ל-2:1 כשנותרו ש דקות לשחק. לאחר המשחק אמר: "אני חושב שכולם גאים בנו, המשחק הוכרע על הדברים הקטנים. השער שלי היה נהדר אבל לצערי זה לא הספיק לנו".

השער שהיה יכול לשנות הכל | Catherine Ivill/Getty Images

המאמן פרנקו פודה אמר לאחר המשחק: "כולנו מאוכזבים כמובן, אבל כל אוסטריה יכולה להיות גאה בנבחרת שלנו. בהתחלה רצינו לתקוף ולהפעיל לחץ גבוה, אבל איטליה הייתה חזקה מדי ופילסה את הדרך שלה. מעולם לא קיבלתי כל כך הרבה מחמאות מהיריבה, זה מדהים איך הנבחרת שמרה על עצמה בחיים בהארכה, זה היה משחק נהדר". המאמן מביט קדימה: ראיתי מעל 120 דקות עם הופעה בוגרת מאוד, ראיתי שהשחקנים האלה רעבים מאוד ואני מצפה לספטמבר אז נתחיל להתכונן למונדיאל בקטאר כי ברור שאנחנו רוצים להיות שם".

הקפטן דויד אלאבה: "לא קל לתאר במילים את התחושה. אנחנו יכולים להיות גאים בעצמנו וכך גם אוסטריה כולה. נתנו הכל אבל בסופו של דבר לא זכינו לתגמול, זה ממש קשה לקבל את זה". עבור הקפטן היה זה משחקו ה-85 בנבחרת והוא מדורג במקום השביעי.

באיטליה החמיאו ליריבה. "אין זה מפתיע שאוסטריה הייתה דרגה אחת לפחות מעל שלוש היריבות שפגשנו עד כה. המשחק הוכיח זאת היטב. הנבחרת של פודה מתחה את איטליה והייתה אמיצה", נכתב ב"גאזטה דלה ספורט". ג'ורדן מקיאל, הכתב שמסקר את הנבחרת סיכם: "טיול מריר של אוסטריה בוומבלי אך היא יוצאת עם ראש מורם. במשך 120 דקות הם עמדו בראש זקוף מול הנבחרת הבולטת בטורניר יחד עם הקהל שלה וחלמו על הבלתי אפשרי".

דויד אלאבה | Carl Recine – Pool/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי