קרב ענקיות והשחזור מ-2004: תמונת רבע גמר יורו 2020 הושלמה

ג'יורג'יו קייליני ואקסל ויטסל ביורו 2016 | Claudio Villa/Getty Images

בלגיה ואיטליה תיפגשנה במינכן, צ'כיה ודנמרק יאבקו בבאקו על תואר ה"סוס השחור". שווייץ שהדהימה את צרפת, תפגוש את ספרד שהשיגה 3:5 אדיר על קרואטיה בהארכה. אנגליה, שהדיחה את גרמניה, מחכה לאוקראינה

(גודל טקסט)

שלב שמינית הגמר של יורו 2020 כבר הצליח לספק לנו כמה רגעי כדורגל מרתקים, וכאשר מביטים קדימה, אפשר להבין ששלב רבע הגמר צפוי להיות מסקרן לא פחות. כאשר ההדחה של אלופת אירופה פורטוגל, ההפסד המפתיע של הולנד, ההצגה האדירה של דנמרק והמשחקים האדירים שהניבו לנו שווייץ וספרד כבר מאחורינו, הגיע הזמן להסתכל על תמונת רבע הגמר המתגבשת.

בלגיה – איטליה (שישי ב-22:00, מינכן)

שתיים מהנבחרות שסיימו את שלב הבתים במאזן מושלם נפגשות למשחק ענק שבקלות היה יכול להיות הגמר. ה"אזורי" רושמים קאמבק נהדר למרכז הבמה של הכדורגל האירופי אחרי שפספסו את מונדיאל 2018, בעוד הבלגים רוצים למצות עד תום את דור הזהב שעומד לרשותם. ה"שדים האדומים" הגיעו בעשור האחרון למקום השלישי במונדיאל 2018, בעוד בשני הטורנירים הגדולים שקדמו לו הם נעצרו ברבע הגמר. הבלגים מבינים שיורו 2020 הוא אולי ההזדמנות האחרונה לזכות בתואר גדול יחד עם הדור הנפלא שצמח במדינה בשנים האחרונות.

המפגש המסקרן ייערך באליאנץ ארנה במינכן, שרק בטורניר הנוכחי הספיק לארח מספר משחקים נהדרים, כמו ה-2:4 של גרמניה על פורטוגל וה-2:2 הדרמטי של ה"המאנשאפט" נגד הונגריה. עבור איטליה ובלגיה יהיה מדובר במפגש ביורו שני ברציפות, לאחר שבטורניר ב-2016 שנערך בצרפת הן שובצו באותו הבית. המפגש ההוא בליון היה משחק הפתיחה עבור השתיים בטורניר, ומי שיצאה עם ידה העליונה הייתה איטליה, שניצחה 0:2 בזכות שערים של עמנואל ג'יאקריני וגרציאנו פלה, שאינם נמצאים בסגל בטורניר הנוכחי.

צ'ירו אימובילה וקווין דה בריינה ביורו 2016 | Claudio Villa/Getty Images

צ'כיה – דנמרק (שבת ב-19:00, ישיר בספורט1, באקו)

למרות שאיבדה את הכוכב שלה במשחק הפתיחה, נבחרת דנמרק מראה שגם ללא כריסטיאן אריקסן יש לה המון מה להציע. חניכיו של קספר יולמאנד הבקיעו רביעייה גם נגד רוסיה וגם נגד וויילס, ובשמונה האחרונות הם יפגשו את נבחרת צ'כיה שהפתיעה את הולנד. הקרב על המקום בחצי הגמר יהווה גם את המאבק על תואר ה"סוס השחור" של הטורניר. שתי הנבחרות יגיעו לראשונה בטורניר בבירת אזרבייג'אן כאשר כל אחת מהן תקווה להמשיך את מסע הקסם.

המפגש ביניהן ברבע הגמר אינו דבר חדש עבורן, מכיוון שהן התמודדו במעמד זה גם ביורו 2004, אז הנבחרת הנפלאה של פאבל נדבד הביסה את הסקנדינבים 0:3 בזכות צמד של מילאן בארוש ושער של יאן קולר. האם פטריק שיק יצליח להיכנס לנעליים הגדולות של שני החלוצים ויוביל את הצ'כים לארבע האחרונות או שדנמרק תמשיך לרגש את אירופה?

פאבל נדבד נגד דנמרק ביורו 2004 | Andreas Rentz/Bongarts/Getty Images

שווייץ – ספרד (שישי ב-19:00, סנט פטרסבורג)

אף אחד לא האמין ששווייץ תעפיל לשלב שמונה האחרונות לאחר שקיבלה את צרפת, אך דווקא נגד אלופת העולם, השיגה לראשונה בתולדותיה את הכרטיס לרבע גמר היורו בזכות חזרה מ-3:1 ל-3:3 וניצחון 4:5 על הטירוקולור בדו קרב פנדלים. המנצחת הסנסציונית תתמודד נגד ספרד, שאחראית על המשחק המלהיב עד כה ביורו עם 3:5 מטורף על קרואטיה בשמינית והעפילה לרבע גמר ראשון בטורניר גדול מאז הזכייה ביורו 2012.

ספרד ושווייץ נפגשו בעבר 16 פעמים, כאשר הראשונה מחזיקה במאזן טוב הרבה יותר של 11 ניצחונות, חמש תוצאות תיקו והפסד בודד אחד. הניצחון היחיד של שווייץ על 'לה רוחה' היה במשחק הפתיחה של מונדיאל 2010 בדרום אפריקה, ממנו הספרדים התאוששו במהרה בדרך לזכייה היסטורית בגביע העולמי.

מנואל אקנג'י, אלברו מוראטה | Harry Langer/DeFodi Images via Getty Images

אוקראינה – אנגליה (שבת ב-22:00, ישיר בספורט1, רומא)

המפגשים בין אנגליה וגרמניה סיפקו בעשורים האחרונים מספר קלאסיקות וגם הערב זכינו למופע מרגש של כדורגל באצטדיון וומבלי. הנבחרת המארחת אמנם גרמה לאוהדיה לחכות 75 דקות, אך השיגה את הכרטיס לרבע הגמר בזכות שערים של ראחים סטרלינג והארי קיין, כאשר בשניהם היה מעורב ג'ק גריליש ששינה את המשחק מהספסל. אצל ה"מאנשאפט", המאמן יוגי לב מסיים קדנציה בת 15 שנה על הקווים בקול ענות חלושה ובתום ההפסד הערב, אף נבחרת מבית המוות כבר לא פעילה ביורו הנוכחי. לראשונה אי פעם, גרמניה, צרפת ופורטוגל לא יופיעו בשלב שמונה האחרונות באליפות אירופה.

לאחר דרמה גדולה בגלאזגו, נקבע כי יריבתה של אנגליה תהיה אוקראינה. עבור הנבחרת של אנדריי שבצ'נקו, מדובר בהעפלה ראשונה לשלב הנוקאאוט של היורו, ועוד לפני שריקת הפתיחה נגד אנגליה, הם כבר שחזרו את הישג השיא של הנבחרת מאז שהמדינה הפכה לעצמאית: רבע גמר מונדיאל 2006. עבור שבצ'נקו יהיה מדובר באפשרות לסגירת מעגל, מכיוון שמשחקו האחרון בקריירה היה נגד אנגליה. המשחק ההוא בין שתי הנבחרות נערך בשלב הבתים של יורו 2012, אז האנגלים ניצחו 0:1 עם שער של וויין רוני.

אנדריי שבצ'נקו וג'ון טרי ביורו 2012 | Alexander KHUDOTEPLY/AFP/GettyImages

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי