אחת מהן תהיה ברבע הגמר: אוקראינה ושבדיה בקרב על הכרטיס האחרון

השתיים שכבר עשו הישג יפה עד עתה - לא רוצות לעצור. שבצ'נקו: "עברנו דרך ארוכה ושיחקנו טוב, אין מה להפסיד". ירמצ'וק התאמן כרגיל. קולוסבסקי שעשוי לפתוח, חשף מה זלאטן אמר לו. אולסן: "מקווים להימנע מפנדלים"

(גודל טקסט)

נבחרת שבדיה ונבחרת אוקראינה, שנראה שכבר עשו הישג עם עצם העפלתן לשמינית הגמר – ייאבקו מחר (שלישי) על הכרטיס האחרון לשלב רבע הגמר (החל מ-21:50, שידור ישיר בספורט2). השבדים, שסיימו במקום הראשון בבית, רוצים להשוות את הישג השיא מ-2004, בעוד הנבחרת של אנדריי שבצ'נקו כבר קבעה שיא. זה יהיה המשחק החמישי בין הנבחרות בסך הכל כאשר אוקראינה ניצחה פעמיים ושבדיה פעם אחת.

שבצ'נקו, שיאן השערים וסגן שיאן ההופעות כשחקן הנבחרת, רוצב להמשיך את ההצלחה גם כמאמן. הוא זוכר בהחלט את המשחק נגד שבדיה אז כבש צמד ב-1:2 ביורו 2012. "זה היה רגע בלתי נשכח. הטורניר הגדול האחרון שלי. זה הזיכרון החביב עליי". הוא נשאל האם זה משחקו החשוב בקריירה כמאמן ואמר: "אני חושב שהיו לי משחקים חשובים יותר אבל מקווה שכן. עברנו דרך ארוכה כדי להיות כאן, השגנו את התוצאה שרצינו. אין לנו מה להפסיד, כל מה שנעשה יהווה בונוס עכשיו".

"אני חושב ששיחקנו היטב. גם נגד ההולנדים למרות שהפסדנו וגם נגד צפון מקדוניה. אוסטריה הייתה יריבה חזקה. קל מאוד להניע את השחקנים, גם אחרי ההפסדים אמרתי להם שכל עוד יש לנו סיכוי אני נעבוד קשה". המאמן סיפר כי לא צפה במשחק בין שבדיה לפולין.

אנדריי שבצ'נקו, אנדריי ירמולנקו | Robert Ghement – Pool/Getty Images

בפן המקצועי, ירמצ'וק החמיץ את אימון אוקראינה ביום שבת והתאמן בנפרד, אך ביום ראשון הגיעו בשורות טובות והוא הרגיש בסדר גמור ועתיד לפתוח. עד עכשיו הוא רשם שני שערים ובישול. גם אנדריי ירמולנקו יפתח ויהיה זה משחקו ה-98 במדים הלאומיים – יעפיל למקום הרביעי. ירמולנקו אמר שהעייפות נגד אוסטריה הייתה מכרעת וכעת העובדה שיש להם יומיים נוספים של מנוחה בהשוואה ליריבה – יכולה להכריע. דניס פופוב עזב את מחנה הנבחרת בשל פציעה אך זה לא אמור להשפיע שכן הוא לא שיחק דקה.

שבדיה השיגה ניצחון 2:3 דרמטי על פולין בזכות צמד של אמיל פורסברג לו כבר שלושה שערים בטורניר, ושער ניצחון דרמטי של ויקטור קלאסון. דיאן קולוסבסקי שעלה מהספסל ובישל פעמיים במהלך הניצחון, נמצא בתמונת ההרכב. אלכסנדר איסק, חלוצה של ריאל סוסיאדד, ימשיך בחוד על אף שטרם כבש ומחכה לשער בכורה שלו בטורניר.

קולוסבסקי סיפר בריאיון: "כתבתי לו הודעה לאחר שנפצע (והחמיץ את היורו). הוא כנראה היה עצוב בהתחלה אבל הבין שאין מה לעשות. הוא אגדה ועשה הרבה למען הכדורגל ולמען שבדיה. הוא אמר לי שנוכל לנצח בלעדיו". הוא נשאל על ההבדלים בין החלוץ לבין כריסטיאנו רונאלדו ואמר: "הם שני אנשים שונים אך מה שמשותף להם – הם מנהיגים גדולים שדוחפים את הקבוצה וקדימה ואוהבים לדחוף".

דיאן קולוסבסקי | Joosep Martinson – UEFA/UEFA via Getty Images

השוער רובין אולסן אמר: "כמובן שתמיד יש מחשבה קלה על האפשרות שהמשחק יגיע לפנדלים, זה יכול לקרות ועלינו להיות מוכנים. אני מקווה שננצח לפני ההארכה. המגן לודוויג אוגוסטינסון אמר לקראת המשחק: "אוקראינה יריבה חזקה, זו לא נבחרת שאנחנו יכולים רק להניח שננצח. נצטרך להיות בשיא שלנו. אם נצליח בכך נוכל להעפיל לרבע הגמר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי