"יהיה קשה לנצח אותנו בהמשך": ספרד בטירוף אחרי ה-3:5

לאחר העלייה לרבע הגמר בתום המותחן נגד קרואטיה, ב"לה רוחה" חגגו. בוסקטס: "יכולנו לסיים את זה מוקדם יותר, לאונאי סימון יש כל הביטחון בנבחרת". פדרי עשה היסטוריה והפך לצעיר ביותר שפתח ב"נוק-אאוט" היורו

(גודל טקסט)

באחד המשחקים הגדולים ביותר בתולדות היורו, נבחרת ספרד עלתה לרבע הגמר לאחר 3:5 ענק על קרואטיה בתום הארכה, במשחק רב שערים, רב אירועים, רב דרמות ומנצחת אחת מאושרת בדמות ה"לה רוחה", שהצליחה להפוך שער עצמי אומלל שספגה למהפך מרשים וניצחון מתוק.

כזכור, המשחק נפתח עם יכולת טובה של סגנית אלופת העולם, כאשר בדקה ה-20 היא גם מצאה את הרשת, אך לא כפי שתכננה. פדרי מסר לשוער שלו אונאי סימון, שניסה לעצור את הכדור אך פספס וגרם לשער מפתיע. שערים של פבלו סראביה וססאר אספיליקווטה השלימו מהפך ראשון במשחק עבור הספרדים, כאשר בדקה ה-77 נראה היה שפראן טורס חתם את זהות העולה לאחר שנעץ את השלישי.

הקרואטים לא ויתרו, המאמן זלטקו דאליץ' ביצע חילופים חשובים, ובדקה ה-85 מיסלב אורשיץ' צימק את התוצאה, לפני שמריו פשאליץ' קבע 3:3 דרמטי בתוספת הזמן. בהארכה הייתה רק נבחרת אחת על המגרש ובדקה ה-100 אלברו מוראטה שבר רצף החמצות גדול עם שער גדול והעניק לספרד 3:4. כשלוש דקות לאחר מכן מיקל אויארזאבל כבש את השער החמישי עבור הנבחרת של לואיס אנריקה וקבע את תוצאת הסיום.

שחקני ספרד חוגגים. "לסימון יש אמון מלא בנבחרת" | MARTIN MEISSNER/POOL/AFP via Getty Images

סרחיו בוסקטס, שחזר לסגל ספרד רק במשחק הקודם לאחר שהחלים מקורונה, נבחר למצטיין של אופ"א וסיפר בסיום: "זה היה משחק קשה מאוד אבל עכשיו יש לנו מספר ימים להתאושש. היו לנו הזדמנויות לסיים את המשחק בשלב מוקדם יותר ולא עשינו את זה. לאונאי סימון יש את כל האמון בחדר ההלבשה והוא יודע את זה. הוא שחקן עם הרבה שקט נפשי. היו לו גם כמה הצלות גדולות הערב" סיכם הקשר.

ססאר אספיליקווטה, שכבש לראשונה במדי הנבחרת: "כולנו עם אונאי. הדברים האלה קורים בכדורגל וחשוב להיבנות מזה. ידענו להתאושש כנבחרת וזה ניצחון גדול שמשאיר אותנו בתחושות נהדרות. אנחנו משתפרים ככל שחולף הטורניר ויהיה קשה לנצח אותנו".

מבחינה מספרית, ספרד היא הנבחרת הראשונה בהיסטוריה של טורנירי היורו שכבשה שתי חמישיות רצופות. ברזיל עשתה את זה במונדיאל 1958. ספרד וקרואטיה סיפקו הערב את המשחק עם כמות השערים השנייה בגודלה אי פעם ביורו. השיא נקבע בניצחון של צרפת על יוגוסלביה 4:5 ב-1960. פדרי, שכבש שער עצמי מצער עבורו, הפך לשחקן הכי צעיר (בגיל 18 ו-215 ימים) שפתח בהרכב במשחק "נוק-אאוט" ביורו. הוא שבר את השיא של ווין רוני מ-2004 (18 ו-244 ימים).

פדרי. הצעיר ביותר לשחק ב"נוק-אאוט" של היורו | JAVIER SORIANO/POOL/AFP via Getty Images

אלברו מוראטה שכבש את ה-3:4 השתווה לפרננדו טורס בראש טבלת המבקיעים של נבחרת ספרד בטורניר היורו עם חמישה כיבושים. אולם, חלוצה של יובנטוס עשה את בשמונה הופעות בלבד בעוד לטורס זה לקח 13 משחקים. אספיליקווטה כבש בתזמון מדהים את שער הבכורה שלו בנבחרת והפך לשחקן המבוגר ביותר שמבקיע במדי ספרד בטורניר היורו – בגיל 31 ו-304 ימים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי