עם שער בדקה ה-121: אוקראינה ברבע הגמר אחרי 1:2 מול שבדיה

הכי דרמטי שיש: דובביק כבש שער ניצחון מאוחר והעלה את נבחרתו לרבע גמר היורו לראשונה אי פעם. זינצ'נקו הבקיע ראשון (27), פורסברג איזן (43). דניאלסון הורחק (99) אחרי עבירה קשה. שבצ'נקו מול אנגליה ברבע הגמר

(גודל טקסט)

אם חשבנו שכבר ראינו הכל בשמינית גמר יורו 2020, כנראה שטעינו. אוקראינה הגיעה הערב (שלישי) לגלאזגו כאשר לנגד עיניה משימה ענקית: העפלה לרבע גמר היורו בפעם הראשונה בהיסטוריה. אנדריי שבצ'נקו, שהוביל את הנבחרת כשחקן לרבע גמר מונדיאל 2006, זוכה להגיע שוב לשמונה האחרונות, הפעם כמאמן, אחרי 1:2 דרמטי במיוחד על שבדיה.

המחצית הראשונה הייתה קצבית מאוד, כאשר עוד לפני שהרשת זזה בפעם הראשונה במשחק, רומן ירמצ'וק ואלכסנדר איסק הגיעו למצבים מסקרנים. בעוד החלוץ האוקראיני נעצר אצל רובין אולסן, הבעיטה של מקבילו השבדי שרקה ליד הקורה. בדקה ה-27, הגיע שער היתרון של אנדריי שבצ'נקו וחניכיו. אנדריי ירמולנקו שחרר מסירה נהדרת עם הצד החיצון של הנעל, כאשר בצד השני של המסירה המתין אולכסנדר זינצ'נקו, שבעט בצורה נהדרת לרשת של אולסן, שאמנם נגע בכדור, אך לא היה יכול למנוע ממנו להיכנס. בדקה ה-42, אמיל פורסברג קבע שוויון לאחר שבעיטה שלו מחוץ לרחבה פגעה באיליה זבארני והוסטה לרשת של גאורגי בוצ'אן.

הקצב לא דעך במחצית השנייה, כאשר בדקה ה-55 סרגיי סידורצ'וק מצא את עמוד השער של אולסן. דקה בלבד חלפה עד שהגיע תורו של פורסברג לפגוש את העמוד בצד השני. המצבים המשיכו לזרום, ולאחר שקולוסבסקי וירמולנקו נעצרו אצל השוערים, פורסברג סיפק עוד בעיטה אדירה בתום מבצע אישי נהדר אך נעצר במשקוף. אחרי אותה הזדמנות, נדמה היה ששתי הנבחרות השלימו עם העובדה שתידרש הארכה כדי להכריע את ההתמודדות, והן לא הגיעו למצב משמעותי בזמן שנותר.

אנדריי ירמולנקו, מרקוס דניאלסון | PAUL ELLIS/POOL/AFP via Getty Images

במקום מצבי הבקעה, מרבית ההארכה הייתה דווקא בסימן פציעות. מרקוס דניאלסון גלש בצורה פראית ופגע ברגלו של ארטם בסדין בדקה ה-99. השופט דניאלה אורסטו נקרא לעמדת ה-VAR, ולאחר בדיקה שלף כרטיס אדום לבלם. בסדין, שנכנס כמחליף בפתיחת ההארכה, נאלץ לעזוב את המגרש ובסופו של דבר גם הוחלף. בדקות הבאות גם אמיל קראפט וירמולנקו נפגעו, כאשר האחרון נאלץ לרדת אף הוא מכר הדשא.

רוסלן מלינובסקי הגיע להזדמנות בדקה ה-117, ובדיעבד היה מדובר בשקט שלפני הסערה. בדקה ה-121, זינצ'נקו הגביה כדור נהדר לרחבה של השבדים ומצא את ראשו של ארטם דובביק. החלוץ, שנכנס במקום ירמולנקו בדקה ה-106, נגח לרשת של אולסן והעניק לאוקראינה את היתרון בתזמון הכי דרמטי שיש. לחניכיו של יאן אנדרסון לא הייתה הזדמנות אמיתית להתאושש, ובכך אוקראינה השיגה את הכרטיס לרבע הגמר בפעם הראשונה בתולדותיה. בשמונה האחרונות תפגוש המנצחת את נבחרת אנגליה, שגברה מוקדם יותר הערב 0:2 על גרמניה.

ארטם דובביק חוגג | LEE SMITH/POOL/AFP via Getty Images

הרכבים:

נבחרת שבדיה: רובין אולסן, מיקאל לוסטיג (אמיל קראפט, 83), ויקטור לינדלוף, מרקוס דניאלסון, לודוויג אוגוסטינסון (פייר בנגטסון, 83), אלבין אקדאל, כריסטופר אולסון (פיליפ הלאנדר, 101), סבסטיאן לארסון (ויקטור קלאסון, 97), אמיל פורסברג, דיאן קולוסבסקי (רובין קוואיסון, 97), אלכסנדר איסק (מרקוס ברג, 97).

נבחרת אוקראינה: גאורגי בוצ'אן, אולכסנדר קרבאייב, איליה זבארני, סרגיי קריבצוב, מיקולה מטביינקו, טאראס סטפננקו (יבגני מקארנקו, 95), סרגיי סידורצ'וק (רומן בזוס, 118), אולכסנדר זינצ'נקו, מיקולה שפארנקו (רוסלן מלינובסקי, 61), אנדריי ירמולנקו (ארטם דובביק, 106), רומן ירמצ'וק (ארטם בסדין, 91, ויקטור ציגנקוב, 101).

מהלך המשחק

דקה 11: דאבל-פס נהדר ברחבה בין ירמולנקו לירמצ'וק השאיר את האחרון במצב של אחד על אחד ברחבה, אך הבעיטה שלו נעצרה אצל אולסן שהדף את הכדור.

אמיל פורסברג מול שחקני אוקראינה | Petr Josek – Pool/Getty Images

דקה 19: שני הכוכבים העולים של שבדיה, איסק וקולסבסקי, שיתפו פעולה בדרך למצב הכי מעניין עד כה במשחק. השניים השלימו דאבל פס, ולאחר שאיסק קיבל את הכדור מחברו, הוא בעט בנגיעה ראשונה מחוץ לרחבה את הכדור שרק ליד העמוד ופספס את המסגרת.

דקה 27: אוקראינה עולה ל-0:1! ירמולנקו שידר מסירה נהדרת עם הצד החיצון של הנעל לקצה השני של הרחבה. מי שהגיע לכדור הוא זינצ'נקו שבעט מהאוויר בעוצמה לרשת של אולסן, שהצליח לגעת בכדור אך לא לעצור אותו.

אולכסנדר זינצ'נקו מבקיע | Andy Buchanan – Pool/Getty Images
אולכסנדר זינצ'נקו חוגג | Robert Perry – Pool/Getty Images

דקה 30: כל ההגנה האוקראינית, כולל השוער בוצ'אן, ציפו שסבסטיאן לארסון יגביה את הכדור החופשי. עם זאת, הקשר הוותיק ניסה להפתיע עם בעיטה מסובבת לפינה הקרובה, אך בוצ'אן הספיק להתעשת ולהדוף את הכדור.

דקה 43: שבדיה משווה ל-1:1! בעיטה של פורסברג ממרחק של כ-20 מטרים פגעה בזברני, הטעתה את בוצ'אן וחדרה לרשת האוקראינית.

אמיל פורסברג | ROBERT PERRY/POOL/AFP via Getty Images

דקה 54: פורסברג מצא את לארסון פנוי מחוץ לרחבה, אך הבעיטה השטוחה של הקשר לא מצאה את המסגרת.

דקה 55: הזדמנות נהדרת לאוקראינה. ירמולנקו השאיר את הכדור לסידורצ'וק על סף הרחבה. האחרון בעט נהדר אך הכדור פגע בעמוד השער של אולסן ויצא החוצה.

אולכסנדר זינצ'נקו, אלבין אקדאל | Robert Perry – Pool/Getty Images

דקה 56: דקה בלבד אחרי שהכדור פגש את הקורה של אולסן, כעת הוא פגש גם את הקורה של בוצ'אן. פורסברג התקדם לעבר הרחבה ושחרר בעיטה מסובבת, אך כאמור הכדור נעצר בעמוד.

דקה 66: קולוסבסקי עמד בקצה הרחבה אך סידר לעצמו שטח ושיגר בעיטה מסובבת נהדרת, אך בוצ'אן הגיב נהדר והדף את הכדור לקרן.

דיאן קולוסבסקי, איליה זבארני | Andy Buchanan – Pool/Getty Images

דקה 67: התקפה מתפרצת של אוקראינה הגיעה לירמצ'וק, שהשאיר את הכדור בנגיעה אלגנטית לירמולנקו. האחרון שחרר בעיטה שטוחה, אותה אולסן לא התקשה לתפוס.

דקה 69: מהלך נפלא נוסף של פורסברג. הקשר הטעה שני שחקני הגנה לפני שבעט. לצערו, הכדור פגע במשקוף.

דקה 99: שבדיה נשארת בעשרה שחקנים! דניאלסון שלח את רגלו קדימה ופגע בצורה קשה ברגלו של בסדין. השופט דניאלה אורסטו נקרא להתייעצות ב-VAR, ולאחר מכן פסק על כרטיס אדום ישיר לבלם השבדי.

מרקוס דניאלסון מגיב לכרטיס האדום שספג | Petr Josek – Pool/Getty Images

דקה 117: הרחקה של ההגנה השבדית הגיעה למלינובסקי, שבעט מהאוויר ברגל השמאלית החזקה שלו אך הבעיטה לא סיכנה את אולסן.

דקה 121: אוקראינה עולה ל-1:2! הגבהה נהדרת של זינצ'נקו לרחבה מצאה את המחליף, ארטם דובביק, שנגח מטווח קרוב לרשת של אולסן והעניק לאנדריי שבצ'נקו וחניכיו הופעה היסטורית ברבע הגמר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי