שבצ'נקו לא חושש, זינצ'נקו לקראת אנגליה: "על הדשא אין לי חברים"

15 שנים אחרי שהוביל את אוקראינה לרבע גמר המונדיאל בתור הכוכב שלה, חלוץ העבר עשה זאת גם כמאמן ולראשונה בתולדות הנבחרת באליפות אירופה: "לא מפחדים", הוא הצהיר. הקשר מצפה למפגש מול חבריו ממנצ'סטר סיטי

(גודל טקסט)

שמינית גמר יורו 2020 הגיעה לסיומה בצורה הכי דרמטית שיש, כאשר נבחרת אוקראינה הכניעה את שבדיה עם שער בשניות הסיום של ההארכה, כבר בתוך הדקה ה-121, בדרך לניצחון 1:2 ומקום בשלב שמונה האחרונות, שם היא תפגוש את נבחרת אנגליה.

מדובר בהעפלה ראשונה של אוקראינה לשלב שמונה האחרונות באליפויות אירופה ופעם ראשונה שהיא עושה זאת בטורניר גדול מאז 2006 – אז היא נעצרה במונדיאל בגרמניה ברבע הגמר. מה משותף לשתי התחרויות הללו? בשתיהן הוביל אותה אנדריי שבצ'נקו. אז הוא היה החלוץ שלה, עד היום הוא הכובש המצטיין בתולדותיה, אבל כיום הוא מאמנה חסר הניסיון – אמנם בתפקיד כבר חמש שנים, אבל זו משרת האימון היחידה שלו בקריירה – שרשם הישג חסר תקדים עבור אוקראינה.

נכון ששבצ'נקו ושחקניו ניצחו בשלב הבתים רק את צפון מקדוניה לצד הפסדים דרמטיים להולנד ולאוסטריה, אולם מלכתחילה אוקראינה סומנה כאחת הנבחרות שעשויות לסיים את התחרות בתור "הסוס השחור" והיא בהחלט עומדת במשימה.

אנדריי שבצ'נקו | ANDY BUCHANAN/POOL/AFP via Getty Images

"אני כל כך גאה באוהדים שהגיעו לכאן לתמוך בנו, ביניהם גם המשפחה והילדים שלי שהגיעו. רציתי כל כך שנגיע להישג הזה ואני מודה לכל השחקנים והצוות שלי על מאמצים הרואיים שהם הפגינו", אמר בסיום שבצ'נקו המאושר, שיחגוג בספטמבר הקרוב את יום הולדתו ה-45 בלבד, "נגד שבדיה החלטתי להגן יותר על משחק האגפים וביקשתי מהקשרים שלי לעבוד קשה אפילו יותר, גם שיניתי לירמולנקו את התפקוד. לא תמיד הצלחנו לשלוט במשחק כמו שרצינו, אבל השחקנים מילאו אחר ההוראות בצורה מושלמת. זה היה משחק מעניין מאוד שהסתיים בדרמה גדולה. אני שמח שהרווחנו את אהבת העם האוקראיני".

על המפגש הקרוב בשבת נגד נבחרת אנגליה אמר המאמן: "צפיתי בכל משחקי שלב הבתים, אבל עדיין לא בניצחון של אנגליה על גרמניה כמובן כי היינו בהכנות למשחק שלנו. זו נבחרת שקשה בצורה יוצאת דופן להבקיע מולה, אבל אנחנו לא מפחדים. זה אפילו אמור לתת לנו מוטיבציה, כי אנחנו יודעים שבכדורגל הכל אפשרי ואנחנו נשחק עם כל הלב וניתן לאוהדים שלנו עוד סיבה לדחוף אותנו".

מי שכבר לא יכול לחכות למפגש נגד נבחרת אנגליה הוא כובש השער הראשון במשחק ומבשל שער הניצחון, אולכסנדר זינצ'נקו. המגן השמאלי של מנצ'סטר סיטי נבחר למצטיין המשחק ובמעמד הזכייה הצהיר לקראת המפגש מול ג'ון סטונס, קייל ווקר, ראחים סטרלינג, פיל פודן ושאר שחקני נבחרת אנגליה: "אני מאוד שמח לפגוש את החברים לקבוצה, אבל ברגע שאני על הדשא כבר אין לי חברים. אני לא יכול לחכות למשחק. עשינו היסטוריה ואני רוצה לחגוג את זה, אבל כבר מחר נחשוב על אנגליה וברור לנו שיהיה משחק קשה במיוחד – המספרים מדברים בעד עצמם".

אולכסנדר זינצ'נקו | ROBERT PERRY/POOL/AFP via Getty Images

למרות שזינצ'נקו זכה בפרס, אמיל פורסברג היה ללא ספק מהשחקנים הבולטים על הדשא, בוודאי בצד השבדי. הוא לא רק כבש את השוויון שהחזיק מעמד עד הדקה ה-121, אלא היה המנוע השבדי בחלק הקדמי והאחראי לא רק להחזיר אותה למשחק, אלא כמעט להשלים מהפך שהיה מעלה את שבדיה. בהארכה הכוכב כבר נראה תשוש, בוודאי לאחר הרחקתו של דניאלסון, ואף הודה: "בהארכה היה לנו קשה לשחק בנחיתות מספרית, אבל נלחמנו וראיתם נבחרת שלא מוותרת. זה קשוח מאוד שהפסדנו ככה. הייתי מעדיף לא להבקיע בכלל כל היורו (יש לו ארבעה שערים) ושנעבור שלב. אני כל כך עצוב, ציפינו להגיע רחוק יותר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי