לואיס אנריקה מלא ביטחון: "לא ראיתי נבחרת טובה יותר מספרד"

"לה רוחה" מציגה את מאזן הכיבושים הטוב ביותר בהיסטוריה שלה בטורניר גדול, אך המאמן הבהיר לקראת שווייץ ברבע הגמר: "יהיה מסובך". אספיליקווטה: "מקווה שנגיע לגמר". בוסקטס צריך להיזהר מצהוב

(גודל טקסט)

נבחרת ספרד פתחה את יורו 2020 בצליעה עם שתי תוצאות תיקו רצופות, אך המשיכה עם שתי חמישיות לרשתות של סלובקיה וקרואטיה. מחר (שישי ב-19:00) הנבחרת של לואיס אנריקה תרצה להעפיל לחצי הגמר על חשבונה של שווייץ. במשחקי העבר בין הנבחרות המאזן נוטה בבירור לטובתה של "לה רוחה" – ספרד ניצחה 16 פעמים והפסידה פעם אחת בלבד, אלא שדווקא אותו הפסד זכור היטב. השוויצרים, אז עם אוטמר היצפלד על הקווים, הדהימו את ספרד במשחק הראשון בשלב הבתים במונדיאל 2010 וניצחו 0:1. סרחיו בוסקטס מצד אחד ושרדאן שאקירי מצד שני – הם השרידים היחידים מאותו משחק.

בתקשורת המקומית חוגגים את השיפור ההתקפי של ספרד. "יותר שערים מאי פעם", נכתב ב"מארקה". ספרד כבשה בממוצע עד עתה 2.75 שערים למשחק – הרקורד הטוב ביותר שלה בטורניר גדול. מעבר לכך, יש לה 11 שערים בטורניר, כשרק בשתי הזכיות האחרונות, ב-2012 וב-2008 – כבשה יותר.

בספרד, שמציינת בדיוק היום תשע שנים לזכייה ביורו 2012 עם ה-0:4 על איטליה בגמר, לא יודעים האם לואיס אנריקה יבצע שינויים בחלק הקדמי. אי אפשר להתעלם מכך שהמחליף דני אולמו, שעלה מהספסל בדקה ה-71 ב-3:5 נגד קרואטיה – בישל פעמיים. מקומו של אלברו מוראטה מובטח והוא זקוק לשער אחד כדי להפוך לשיאן המבקיעים של ספרד בכל הזמנים במסגרת היורו. כרגע הוא נמצא בשוויון עם פרננדו טורס.

שחקני נבחרת ספרד חוגגים | JONATHAN NACKSTRAND/POOL/AFP via Getty Images

ג'ורדי אלבה ישוב להרכב על חשבונו של חוסה גאיה, שלא כשיר במאת האחוזים ועליו להיזהר שלא לספוג כרטיס צהוב שיימנע ממנו לשחק בחצי גמר. האמת שספרד בבעיה, שכן גם סרחיו בוסקטס ורודרי, שני הקשרים האחוריים, וכן פאו טורס – רחוקים כרטיס אחד מהיעדרות במשחק הבא, במקרה של העפלה.

המאמן לואיס אנריקה נשמע מלא ביטחון לקראת רבע הגמר, וכשנשאל האם ראה איזושהי נבחרת טובה יותר מספרד, הוא ענה בפשטות "לא". מעבר לכך, הוא הוסיף: "הדבר הטוב, או אולי הרע, הוא ששתי הנבחרות מכירות האחת את השנייה. יהיה משחק מסובך מאוד. ברמה הקבוצתית, שווייץ בין הקבוצות הטובות ביורו, בגלל איך שהיא לוחצת ותוקפת".

המגן הימני ססאר אספיליקווטה, שהיה בין הכובשים נגד קרואטיה, הבהיר בריאיון ל"מארקה": "אנחנו רוצים יותר. אני מקווה שנגיע לגמר ב-11 ביולי, זה יהיה נהדר לשחק בוומבלי. הייתה ביקורת כי אנחנו ספרד ולא הצלחנו לנצח אבל הכי חשוב שיצרנו מצבים כל הזמן, לא היה לנו ספק ולו לרגע". "לואיס אנריקה הוא מנהיג נהדר. ספרד עוצמתית מאוד ואנחנו מוכיחים זאת".

על שווייץ: "היא נבחרת תחרותית מאוד, חיסלה את אלופת העולם הנוכחית והראתה הרבה מאוד אופי. זה משחק מסובך, בכל זאת, רבע גמר היורו ועלינו להתכונן טוב מאוד". המגן גם כעס על האיומים שספגו אלברו מוראטה ומשפחתו: "אני אפילו לא יודע מה להגיד על אנשים שמאחלים רע לילד קטן". מיקל אויארסבאל אמר: "אנחנו הולכים להילחם כדי לשחזר את ההישג של דור הזהב של ספרד".

סרחיו בוסקטס | Stuart Franklin/Getty Images

היריבה שמגיעה למשחק נטולת לחץ, רוצה להמשיך במסע הנפלא שלה ולהעפיל לראשונה בתולדותיה לחצי גמר של טורניר גדול. נבחרת שווייץ תצטרך להסתדר ללא הקפטן גרניט ג'אקה שמחמיץ את המשחק בשל צהובים. שרדאן שאקירי צפוי לעמוד במקומו את סרט הקפטן בעוד דניס זקריה יחליפו במרכז השדה. אחיו של גרניט, טאולנט, אמר לאתר אופ"א: "הוא באמת מתוסכל מכך שיחמיץ את המשחק, אבל הם הנבחרת תשחק עם כל הלב והנשמה כמו עד עכשיו היא יכולה לנצח את ספרד".

מריו גברנוביץ' שכבש את השער היקר בדרך ל-3:3, עתיד להמשיך על הספסל. האריס ספרוביץ' כובש הצמד, יקווה להבקיע ולהגיע ל-25 שערים בנבחרת. בעיתון המקומי "Le Temps" נטען כי האתגר האמיתי של הנבחרת הוא לא להתרגש מהמעמד ו"שהרגליים יוציאו לפועל את מה שרוצים לעשות הראש והלב". השוער יאן זומר, שהדף את הפנדל המכריע של קיליאן אמבפה, כבר רשם הצגה גדולה נגד ספרד בליגת האומות כאשר עצר שני פנדלים של סרחיו ראמוס.

שאקירי וספרוביץ'. ידיחו עוד נבחרת גדולה? | Marcio Machado/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי