בשורות טובות לאיטליה: קייליני ופלורנצי כשירים לבלגיה

ג'ורג'ו קייליני | Claudio Villa/Getty Image

האזורי מתכוננים למפגש הרותח של רבע גמר יורו 2020: הבלם הוותיק בתמונת ההרכב, המגן התאושש וצפוי לפתוח על הספסל. קאפלו החמיא למנצ'יני. מה קרה בפעם האחרונה שהנבחרות נפגשו ברבע הגמר ומי צריך להיזהר מצהוב?

(גודל טקסט)

יורו 2020 נכנס אל שלבי ההכרעה. משחקי רבע הגמר ייצאו לדרך מחר (שישי), כאשר אף נקבל את ה-משחק של רבע הגמר, כאשר נבחרת איטליה תתמודד מול בלגיה באליאנץ ארנה שבמינכן (22:00). האיטלקים מגיעים להתמודדות ברצף פנטסטי של 25 משחקים רשמיים ללא הפסד – אך מחר הכל יהיה שונה, כי מחר הם פוגשים נבחרת מהטופ. בחצי הגמר תחכה המנצחת בין ספרד לשווייץ, שייפגשו מחר גם הן (19:00).

התקווה של הסוואדרה אזורה היא שקווין דה בריינה ואדן הזאר, כוכבי בלגיה, לא יוכלו לקחת במשחק, שכן שניהם מוגדרים בספק. זו תהיה הפעם השנייה שנבחרת איטליה תגיע לאליאנץ ארנה, כאשר בפעם הקודמת היא הובסה 4:1 מול גרמניה במשחק ידידות במרץ 2016, ומחר היא תנסה לעשות משהו אחר לגמרי.

איטליה ניצחה ב-14 מתוך 22 המפגשים שלה בכל הזמנים מול בלגיה. זה בהחלט נתון חד צדדי, אך בפעם הקודמת והיחידה שהנבחרות נפגשו ברבע גמר היורו (1972) – הבלגים היו אלה שיצאו עם ידם על העליונה. אגב, המשחק ההוא היה הראשון אי פעם שאיטליה הפסידה בשלב רבע גמר היורו. מאז זה קרה פעמיים, ופעמיים זה נגמר בפנדלים – מול ספרד ב-2008 ומול גרמניה ב-2016.

שחקני נבחרת איטליה חוגגים | Claudio Villa/Getty Images

מאמן האזורי, רוברטו מנצ'יני, קיבל כמה בשורות טובות. ראשית כל, אלסנדרו פלורנצי חזר לאימונים מלאים לראשונה מאז שנפצע במשחק הפתיחה של היורו, ה-0:3 על טורקיה. למרות זאת, ג'ובאני די לורנצו צפוי להמשיך לקבל את הקרדיט בעמדת המגן הימני.

בנוסף, ג'ורג'ו קייליני הוותיק, שנפצע במשחק השני של שלב הבתים מול שווייץ והתחלף בדקה ה-24, צפוי להיות כשיר גם הוא אחרי שלא שיחק מאז. מנצ'יני עדיין לא החליט האם לעלות עם הבלם בן ה-36 בהרכב או שמא להמשיך עם פרנצ'סקו אצ'רבי.

בשלב שמינית הגמר איטליה נגררה להארכה מול אוסטריה, בה המחליפים מתאו פסינה ומנואל לוקאטלי הביאו את השינוי. למרות זאת, שניהם צפויים להמשיך על הספסל גם מחר, כאשר ניקולו בארלה, ז'ורז'יניו ומרקו וראטי אמורים להמשיך בקישור. אגב, בראלה, פסינה ודי לורנצו יצטרכו להיזהר מכרטיס צהוב שיגרום להם להחמיץ את חצי הגמר, זאת במידה שהאיטלקים כמובן ינצחו ויגיעו אליו.

רוברטו מנצ'יני | CATHERINE IVILL/POOL/AFP via Getty Images

בינתיים, המאמן האיטלקי האגדי פאביו קאפלו התראיין בתקשורת המקומית וניתח את הנבחרת: "אני מאוד אוהב את הנבחרת הנוכחית, כי יש בה 18-19 שחקנים שיכולים לשחק באותה רמה ובמקביל יכולים גם לשנות משחק. לדוגמה, אני מאוד אוהב את דומניקו ברארדי. הוא שחקן מוכשר ומאוד אינטיליגנט. כשפדריקו קייזה משחק בהתקפה יש לו מאפיינים שונים לגמרי מכל שחקני ההתקפה של הנבחרת. זה מקשה מאוד על היריבות. הגדולה של מנצ'יני היא שהוא ראה כישרונות שאחרים התעלמו מהם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי