גריליש: "קיין לא ייאמן. הוא השחקן הכי טוב ששיחקתי איתו"

ג'ק גריליש, הארי קיין וראחים סטרלינג | ANDY RAIN/POOL/AFP via Getty Images

לפני רבע הגמר מול אוקראינה, בנבחרת אנגליה מבינים כי הם ניצבים בפני הזדמנות חד פעמית לעשות היסטוריה. "עבורי, אנגליה פייבוריטית לזכייה ביורו. אבל היא תצטרך יותר מקיין", אמר קראגר והדגיש את חשיבות הקפטן

(גודל טקסט)

55 שנה. זהו פרק הזמן שעבר מאז זכתה נבחרת אנגליה בתואר גדול (מונדיאל 1966), ולמעשה זהו גם התואר היחיד שלה עד עצם היום הזה. כעת, כשהיא כבר בשלב רבע הגמר של יורו 2020 וניצבת בפניה הזדמנות שאולי לא תחזור, נבחרת שלושת האריות תתמודד מחר (שבת) מול אוקראינה באולימפיקו שברומא במטרה להתקרב עוד קצת לגביע היסטורי (21:50, שידור ישיר בספורט1).

לאחר הניצחון הענק על גרמניה בשמינית הגמר, מי שקיבלו את מירב הזרקורים היו שני שחקנים: הראשון, ראחים סטרלינג, שכבש שלושה שערים מתוך ארבעה בסך הכל שהבקיעה אנגליה והיווה חלק משמעותי מההגעה לרבע הגמר. השני: ג'ק גריליש, שנכנס כמחליף במהלך המחצית השנייה והיה מעורב בשני השערים של נבחרתו, כולל בישול השער השני להארי קיין.

למרות זאת, כוכבה של אסטון וילה דווקא בחר להתמקד בקפטן הנבחרת והשם הבולט ביותר שלה, הארי קיין כמובן. "הוא השחקן הטוב ביותר ששיחקתי לצידו", פרגן גריליש והוסיף: "הוא לא ייאמן. הוא מקצוען ללא פשרות גם על המגרש וגם מחוצה לו. הדבר המדהים ביותר אצלו היא העובדה שהוא לא רק סקורר. בעבר, היו שחקנים שרק כבשו עוד ועוד שערים. לפי דעתי, הוא ישבור את שיא ההבקעות של הפרמיירליג וגם את זה של נבחרת אנגליה. הוא הרבה מעבר לסקורר בלבד. כשאתה רואה אותו במציאות, אתה מבין למה הוא הקפטן של נבחרת אנגליה".

ג'ק גריליש | JUSTIN TALLIS/POOL/AFP via Getty Images

סממן בריטי מוכר לפני כל טורניר גדול נוגע להעלאת רף הציפיות של הנבחרת. הפעם, כשיש תחושה שזה אפשרי באמת, גם ג'יימי קראגר לא חושש להביע את דעתו: "אנגליה פייבוריטית לזכייה ביורו 2020. למרות זאת, היא תצטרך יותר מהארי קיין אם ברצונה ללכת עד הסוף", אמר כוכב העבר של ליברפול ל"סקיי" המקומית.

ומה באשר למשחק מחר? בשבעת המפגשים הקודמים בין אנגליה לאוקראינה, נבחרת שלושת האריות הפסידה רק פעם אחת: 1:0 קטן במוקדמות מונדיאל 2010. סך הכל, מאזן כל הזמנים עומד על ארבעה ניצחונות לאנגליה, שתי תוצאות תיקו וכאמור, ניצחון בודד לאוקראינים. על פי כל התחזיות, לא נראה שמחר באולימפיקו אנו צפויים לקבל הפתעת ענק, אך כבר נוכחנו לדעת שביורו הזה הכל אפשרי.

מבחינה מקצועית, גארת' סאות'גייט אמור להנות מסגל מלא שכולל את כל 26 השחקנים העומדים לרשותו. המאמן האנגלי צפוי להמשיך לפתוח עם קיין וסטרלינג בהתקפה, בעוד לגבי עלייה עם גריליש בהרכב עדיין יש סימן שאלה. בהגנה, סאות'גייט ימשיך להתבסס על החולייה האחורית היחידה בטורניר שטרם הוציאה כדור מהרשת, כאשר הארי מגווייר, קייל ווקר וג'ון סטונס ימשיכו לעזור לג'ורדן פיקפורד לשמור על הנתון המחמיא.

גארת' סאות'גייט | Matt Dunham – Pool/Getty Images

מן העבר השני, תגיע נבחרת אוקראינה, שממצב של הדחה כמעט וודאית בשלב הבתים (סיימה עם שלוש נקודות ומאזן שערים שלילי) היא מוצאת את עצמה מתמודדת על מקום בחצי הגמר. החניכים של אנדריי שבצ'נקו מבינים היטב כי רוב הלחץ יהיה על יריבתם, ואנדריי ירמולנקו, שרושם עד כה טורניר טוב, ינסה לנצל זאת ולחולל סנסציית ענק. אולכסנדר זובקוב וארטם בסדין צפויים להיעדר בשל פציעות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי