Sport1 Banner

חוזרת לוומבלי: אנגליה בחצי הגמר לאחר 0:4 ענק על אוקראינה

תצוגת תכלית של "שלושת האריות" באולימפיקו סידרה להם מפגש ביתי נגד דנמרק בשלב הבא. קיין כבש צמד גדול (4, 50), מגווייר (46) הוסיף נגיחה והנדרסון הבקיע (63) שער בכורה בנבחרת. צמד בישולים לשואו

(גודל טקסט)

נבחרת אנגליה סומנה בתור אחת המועמדות הבכירות לזכות ביורו 2020 והערב (שבת) נבחרת שלושת האריות עשתה צמד משמעותי לעבר היעד עם 0:4 ענק על אוקראינה במסגרת שלב רבע הגמר. הארי קיין כבש צמד שערים והעלה את מאזנו האישי לשלושה בטורניר, הארי מגווייר וג'ורדן הנדרסון הוסיפו נגיחות משלהם לרשת. היריבה בחצי הגמר: דנמרק.

עוד לפני שריקת הפתיחה, ניתן היה לראות שינוי גדול בהרכב של גארת' סאות'גייט, שהעניק לג'יידון סאנצ'ו הופעת בכורה בהרכב במהלך היורו הנוכחי. ראחים סטרלינג, מלך השערים הבלעדי של אנגליה בטורניר עד המשחק הערב עלה גם הוא ב-11 לצד קיין בחוד. מנגד, אנדריי שבצ'נקו קיווה שהשחקנים שלו ימשיכו את היכולת הטובה מהמשחק נגד שבדיה ופתח עם אנדריי ירמולנקו ורמן ירמצ'וק בהתקפה שלו, בתקווה להכניע את ג'ורדן פיקפורד, לראשונה ביורו.

האנגלים, שנדדו לראשונה מוומבלי, פתחו את המשחק באולימפיקו שברומא בסערה. כבר אחרי ארבע דקות קיין מצא את הרשת מבישול מבריק של סטרלינג. לאוקראינים לקח זמן רב להיכנס למשחק ולייצר מצבים כדי להשיג את השוויון, אך בפתיחת החצי השני הגיע המבול הגדול – לוק שואו בישל בכדור חופשי למגווייר את השער השני, ומיד לאחר מכן הוסיף גם בישול לראשו של קיין, שחגג בפעם השנייה במשחק.

קיין חוגג. מתקרב למלכות השערים ביורו | ETTORE FERRARI/POOL/AFP via Getty Images

לאחר שכבר החזיק ביתרון מבטיח, סאות'גייט ביצע מספר שינויים כדי לחלק עומסים, הנדרסון עלה מהספסל בדקה ה-57 ובתוך פחות מעשר דקות כבש את שער הבכורה שלו במדים הלאומיים וחתם את תוצאת המשחק. עד הסיום, גם מרקוס ראשפורד, ג'וד בלינגהאם ודומיניק קלברט-לווין קיבלו דקות והיו חלק מהמשחק הגדול של נבחרתם, שתחזור לוומבלי בחצי הגמר ותהיה כמובן פייבוריטית להשגת הכרטיס לגמר הגדול.

הרכבים:

אנגליה: ג'ורדן פיקפורד, לוק שואו (קיראן טריפייר, 65), הארי מגווייר, ג'ון סטונס, קייל ווקר, קלווין פיליפס (ג'וד בלינגהאם, 65), דקלן רייס (ג'ורדן הנדרסון, 57), מייסון מאונט, ראחים סטרלינג (מרקוס ראשפורד, 65), ג'יידון סאנצ'ו, הארי קיין (דומיניק קלברט-לווין, 73).

אוקראינה: גאורגי בוצ'אן, אולכסנדר קרבאייב, אילייה זבארני, סרגיי קריבצוב (ויקטור ציגאנקוב, 35), מיקולה מטביינקו, ויטלי מיקולנקו, סרגיי סידורצ'וק (יבגני מקרנקו, 64), אולכסנדר זינצ'נקו, מיקולה שפארנקו, אנדריי ירמולנקו, רומן ירמצ'וק.

אוהדי אנגליה מורגשים ביציעים | PAUL ELLIS/AFP via Getty Images
פתיחת המשחק באולימפיקו | Alessandro Garafallo – Pool/Getty Images
גם לאוקראינה יש נוכחות מרשימה ברומא | ALESSANDRO GAROFALO/POOL/AFP via Getty Images

מהלך המשחק

דקה 4, 0:1 לאנגליה! איזו פתיחה! סטרלינג סיפק בישול בתזמון מושלם לקיין, שנותר לבדו מול בוצ'אן והקפיץ את הכדור לרשת.

קטלני מול השער. הארי קיין הכניע את בוצ'אן | Lars Baron/Getty Images
שער שני לחלוץ ביורו | ALBERTO LINGRIA/POOL/AFP via Getty Images

דקה 17, מצב ראשון לאוקראינה: ווקר איבד את הכדור לירמצ'וק, שהתקדם כל הדרך לרחבה ובעט שטוח לעבר המסגרת, פיקפורד הדף לקרן.

דקה 33, אנגליה מתקרבת לשער שני: התקפה נוספת של האנגלים הגיעה לרגלו של רייסף שבעט כדור אדיר מכ-20 מטרים, ישירות לידיים של בוצ'אן.

דקה 35, חילוף מוקדם במשחק: קריבצוב נפצע ונאלץ לסיים את המשחק בשלב מוקדם, ציגאנקוב נכנס במקומו מהספסל של שבצ'נקו.

רייס. בעיטה אדירה של הקשר | ALBERTO PIZZOLI/POOL/AFP via Getty Images
קריבצוב נפצע בשלב מוקדם והוחלף | ALESSANDRO GAROFALO/POOL/AFP via Getty Images

דקה 39, החמצה גדולה של אנגליה! שואו פרץ נהדר לרחבה ומצא את סאנצ'ו חופשי במרכז הרחבה, שחקן הכנף הסתובב ובעט ישירות לידיים של בוצ'אן.

דקה 43, מצב נוסף לאוקראינה: הרחקה לא טובה של ההגנה בלבן הגיעה לרגלו של שפארנקו, שבעט מהאוויר כדור ששרק ליד העמוד של פיקפורד.

סאנצ'ו הגיע למצב נהדר מול השער | ALBERTO PIZZOLI/POOL/AFP via Getty Images

מחצית שנייה

דקה 46, 0:2 לאנגליה! שניות ספורות לאחר חידוש המשחק, שואו הרים כדור חופשי מדויק לראשו של מגווייר, והבלם נגח מקרוב לרשת של בוצ'אן.

דקה 50, 0:3 לאנגליה! סטרלינג מסר עקב נפלא לשואו, שסיפק בישול נוסף במשחק עם הרמה לראשו של קיין, החלוץ השלים צמד עם נגיחה בין הרגליים של בוצ'אן.

מגווייר חוגג. 0:2 לאנגליה בפתיחת המחצית השנייה | Alessandra Tarantino – Pool/Getty Images
שער נוסף בנגיחה, הפעם של קיין | Alessandro Garafallo – Pool/Getty Images
הקפטן האנגלי השלים צמד | ETTORE FERRARI/POOL/AFP via Getty Images

דקה 63, 0:4 לאנגליה! מאונט הרים כדור קרן ישירות להנדרסון, הקשר נגח לרשת את השער הרביעי במשחק והראשון שלו במדים הלאומיים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי