באוקראינה גאים, שבצ'נקו מודה: "זה מוקדם מדי לטפס על הר כזה"

עם ה-4:0 לאנגליה, הנבחרת השוותה את הפסדה הגדול ביותר בטורניר גדול אך זה לא מחק את הצלחתה ביורו. המאמן ציין את הרגע ששינה הכל והבהיר: "שיחקנו תמיד את הכדורגל שלנו". ירמולונקו: "הפסדנו, אבל תראו למי"

(גודל טקסט)

נבחרת אוקראינה העפילה לראשונה בתולדותיה לרבע גמר יורו אך סיימה את דרכה בטורניר עם הפסד צורם 4:0 לאנגליה, בעיקר בעקבות התפרקות בפתיחת המחצית השנייה. הנבחרת השוותה את ההפסד הכואב ביותר שלה בטורניר גדול כאשר לפני 15 שנה הובסה 4:0 לספרד במשחק הפתיחה שלה במונדיאל 2006. עבור אנדריי ירמולונקו, שכבש פעמיים בטורניר, האכזבה גדולה מאוד שכן אם הנבחרת הייתה מעפילה לחצי הגמר היה רושם את משחקו המאה במדים הלאומיים.

ירמולנקו, קפטן הנבחרת, אמר לאחר המשחק: "כן, הפסדנו, אבל עלינו להסתכל למי הפסדנו. לדעתי נכנענו לאחת הנבחרות הטובות בעולם. כל הכבוד לאנגליה. הייתה לנו אטסטרגיה, אבל השער בדקה השלישית הקשה עלינו מאוד, זה כמו כדור שלג. אנחנו נבחרת נהדרת עם סגל מעולה ואנשים טובים. שום דבר לא יכול לשבור אותנו. אני גאה למרות ההפסד הצורם, זה היה הישג נהדר, הגענו רחוק יותר מנבחרות כמו גרמניה או פורטוגל. אני מברך את האוהדים הנפלאים שלנו".

המאמן אנדריי שבצ'נקו: "אני חושב שהפרטים הקטנים שיחקו תפקיד מרכזי. לא התמודדנו היטב עם ההגבהות שלהם. לאנגליה יש יתרון גדול ברחבה, זה היה קשה מאוד. באופן כללי שיחקנו את הכדורגל שלנו. לא הפנינו גב לעקרונות שמנחים אותנו. ניסינו להילחם, אבל זה היה הר גדול מדי. זה כנראה קצת מוקדם מדי בשביל לטפס על הרים כאלה".

שחקני נבחרת אוקראינה | ALBERTO PIZZOLI/POOL/AFP via Getty Images

אחד מרגעי המפתח במשחק היה פציעתו של סרגיי קריבצוב בדקה ה-35. שבצ'נקו אמר: "העובדה שאיבדנו את שיחקה חלק בהפסד הגדול. כמובן שהוא בלם מנוסה ושחקן טוב באוויר. היינו צריכים להחליף שיטה ולעבור לארבעה שחקנים מאחור. הנבחרת יכולה להגיב מהר לשינוי מערך, חשוב לי להגיד, אך היינו חסרים את היכולת שלו באוויר".

על הטורניר עצמו: "אני חושב שזה היה טורניר נהדר שלנו. לנבחרת היה סגנון משלה, ללא קשר לתוצאה או ליריבה שממול. מנקודת המבט הזו, הנבחרת שיחקה כדורגל טוב והחבר'ה עשו כל שביכולתם. אני רוצה להודות לכולם על הטורניר הזה".

הכתב שמסקר את אוקראינה כתב על הנבחרת: "התוצאה יכלה להיות קצת נעימה יותר אבל בכל זאת, הנבחרת גאה במסע שלה. השחקנים שיחקו עם הלב ועם הרבה רצון, מחויבות ואומץ. השחקנים זכו לשבחים לא רק מצד הקהל שלהם אלא גם מאוהדים ניטרליים רבים".

אנדריי ירמלונקו ושחקני נבחרת אוקראינה | Alessandro Garafallo – Pool/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי