קייזה: "אנו יותר דינמיים מספרד". ספינאצולה יגיע לגמר?

קשר הכנף שהשתלט על מקום ב-11 של איטליה, אופטימי לקראת חצי הגמר בשלישי: "יש לנו קישור פנטסטי, החלוצים נהנים. מנצ'יני החזיר אותנו לטופ". המגן נותח אחרי הפציעה הקשה ועשוי להמריא במטוס פרטי לוומבלי ולתמוך

(גודל טקסט)

ככל שיורו 2020 מתקרב לשלבי ההכרעה, רבים רואים בנבחרת איטליה של רוברטו מנצ'יני כפייבוריטית לזכייה שנייה בתולדותיה והראשונה מאז 1968. מחר (שלישי) תפגוש איטליה את ספרד ב-22:00 בשלב חצי הגמר. מצד אחד הנבחרת של רוברטו מנצ'יני גברה על יריבתה בשמינית גמר יורו 2016, ומצד שני ישנו הזיכרון הלא נעים מהגמר ב-2012 אז הובסו האיטלקים 4:0 נגד "לה רוחה". מי שצפוי לפתוח בהרכב גם מחר הוא פדריקו קייזה שהחל את הטורניר כשחקן ספסל.

לנוכח יכולתו המצוינת של דומניקו ברארדי, קשר הכנף של יובנטוס שותף ב-29 דקות בשני המשחקים הראשונים. הוא עלה מהספסל נגד אוסטריה בשמינית הגמר וכבש את השער השני וזכה לקרדיט ממנצ'יני במהלך ה-1:2 על בלגיה שם גילה יכולת מצוינת. "זה יהיה משחק קשה מאוד. ספרד שומרת הרבה על הכדור, כבר שנים, כמו שאנחנו רוצים לעשות, יש להם שיטה מסוימת, אבל אנחנו דינמיים יותר על המגרש, עם הרבה חילופי מקום. יש לנו כמעט אותן אידאולוגיות". קייזה שיבח את מרכז השדה: "יש לנו קישור פנטסטי וזה כיף לחלוצים כי הכדור תגיע מגיע בזמן ועליהם להיות מרוכזים".

במשחק נגד אוסטריה קייזה עשה היסטוריה כשכבש ביורו 25 שנה אחרי שאביו עשה זאת במדי איטליה. "זו הייתה תחושה נהדרת שרבים בעולם הכדורגל דיברו על המשפחה שלי בה אני גאה בה. זה גורם לי להבין עד כמה הוא היה שחקן נהדר. שוחחנו באותו ערב, הוא בירך אותי אבל מעל הכל שמח שהעפלנו לשלב הבא. זה חלום שהתגשם עבור כל שחקן". על המפגש עם חברו לקבוצה אלברו מוראטה: "דיברנו ובירכנו אחד את השני על השערים. אני אוהב אותו, הוא אחד מאלה שהכי עזרו לי להשתלב כשהעתי לקבוצה, יהיה נחמד לשחק מולו".

פדריקו קייזה, אנדראה בלוטי
פדריקו קייזה, אנדראה בלוטי | FRANK AUGSTEIN / Contributor

הוא כמובן חולם לזכות ביורו: "כבר לשחק במדי הנבחרת בטורניר כל כך חשוב זו הגשמת חלום וכל דבר שקורה הוא כמו משהו נוסף. אבל כמובן שאתה רוצה להניף את הגביע, זו הרמה הכי גבוהה של הכדורגל. עלינו להישאר מרוכזים".

הניצחון על בלגיה: "זו הייתה שמחה עצומה, שיחקנו נהדר. זה הכל בזכות העבודה של מנצ'יני בשנתיים האחרונות. הרעיונות שהוא הביא, ההתלהבות. עכשיו התוצאות מגיעות. הוא הכוח של הנבחרת שלנו. כולנו אוהבים אותו, הוא לקח את איטליה בחזרה לטופ. אנחנו כמעט כמו אחים. הוא אמר לנו לעשות צעד אחר בכל פעם. הוא וג'יאנלוקה ויאלי היו אלופים בעבר. אנחנו נהנים מהעצות שלהם".

הרגע העצוב של הנבחרת היה כאשר המגן לאונרדו ספינאצולה ספג פציעה קשה: "אנחנו מאוד מצטערים עבורו, הוא כמו אח שלנו, שחקן בסיסי וחשוב. היה לו יורו נהדר. אני מאחל לו את הטוב ביותר, הוא יחסר לנו. עכשיו הוא חייב לחשוש על ההתאוששות. ננסה לנצח בשבילו ולהעניק לו שמחה גדולה". המגן נותח בפינלנד בגיד האכילס וייעדר כחצי שנה. בכל מקרה, לפי "גאזטה דלה ספורט", המגן יגיע לתמוך בחניכיו מהיציע בטיסה פרטית עם סוכנו, אם איטליה תעפיל.

פדריקו קייזה | FRANK AUGSTEIN/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי