ספרד קוראת לקהל, לואיס אנריקה: "אני המנהיג של הנבחרת"

ארגון ה-"RFEF" ביקש מכל הספרדים המתגוררים בבריטניה להגיע לוומבלי בחצי הגמר לאור המגבלות. המאמן הצהיר כי הוא הדמות החשובה בחדר ההלבשה, אך הסתייג: "מה שחשוב הוא מה שקורה על המגרש". מוראטה יסופסל?

(גודל טקסט)

נבחרת ספרד רשמה אולי את המשחק הגדול ביותר בתולדותיה כשהביסה 0:4 את איטליה בגמר יורו 2012 במשחק אותו הגדירו סרחיו ראמוס ואנדרס אינייסטה כ"משחק מושלם". מחר (שלישי), תשע שנים אחרי, הנבחרת של לואיס אנריקה תפגוש את היריבה בחצי הגמר. מצד אחד אותו זיכרון נפלא, ומצד שני מדובר בניצחון היחיד של "לה רוחה" בתשעה משחקים נגד איטליה ביורו. כמו כן, האיטלקים הדיחו את ספרד בשלב שמינית גמר היורו האחרון.

לצערה, ספרד לא תוכל לזכות לעידוד מאסיבי מצד אוהדיה שכן בבירטניה חלות הגבלות על הבאים מספרד. על כן, ארגון ה-"RFEF" הוציא הודעה רשמית וקרא לספרדים המתגוררים בבריטניה לתמוך בנבחרת בוומבלי. "חשוב יותר מתמיד להגיע ולעודד את הנבחרת ברגע כה חשוב ובמשחק מכריע", נכתב. "אנחנו צריכים אותך!", הייתה הכותרת.

עד היום כבשה ספרד לא פחות מ-12 שערים בטורניר והיא זקוקה לשער אחד נוסף כדי לקבוע שיא היסטורי. מנגד, היא ניצחה רק משחק אחד ב-90 דקות. בכלי התקשורת נכתב בזהירות כי לואיס אנריקה צפוי שוב לבצע שינויים. המאמן לא חזר על אותם 11 באף משחק. דני אולמו עתיד להחליף את פבלו סראביה הפצוע ומעבר לכך ייתכן וג'רארד מורנו יחליף את אלברו מוראטה בחוד. חלוץ ויאריאל טרם הצליח להבקיע בטורניר היוקרתי. גם שילובו של מרקוס יורנטה נשקל.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1055738

לואיס אנריקה אמר במסיבת עיתונאים לקראת המשחק: "אני המנהיג של הנבחרת, זה ניכר. אבל זה מחוץ למגרש, והאנשים החשובים ביותר הם אלו שנמצאים על כר הדשא. הדבר הקשה באמת הוא לכבוש שערים, ללחוץ טוב ולשמור על ריכוז. הקרדיט על זה מגיע להם. אני מנסה לתת את ה-100% שלי, אני מוקף באנשים ברמה הגבוהה ביותר ולפעמים זה מספיק כדי להפוך למאמן טוב יותר. החלפתי שחקנים רבים ועשיתי לא מעט תיקונים, זאת הגישה שלי כמאמן נבחרת".

על הפציעות של איטליה אמר: "לא תהיה לזה שום השפעה עבורי. אני לא קובע את ההרכבים שלי על סמך היריבה. אני דואג לדברים שאני יכול לשלוט בהם – שזה מה שאנחנו עושים בשטח. הייתי רוצה שכולם יהיו שם, כולל לאונרדו ספניצולה, ככל שיש שחקנים טובים יותר, כך רמת המשחק גבוהה יותר".

עוד קודם לכן אמר המאמן הלאומי: "עכשיו זה נהיה יותר ויותר קשה. אנחנו נפגוש איטליה מהנה שמשחקת כדורגל טוב ועומדת היטב בהגנה ובהתקפה. יהיה משחק אינטנסיבי. אני בטוח שהנבחרת שלי תהיה נאמנה לסגנון שלה". הוא נשאל על שחקני נבחרת איטליה וההיכרות בינם למוראטה ואמר: "הם מכירים אחד את השני הרבה יותר טוב ממה שאסביר אך זה לא מדאיג אותי. אני מקווה שהנבחרת שלי תשלוט ותגיע למצבי הבקעה".

כשחקן, התמונה הזכורה ביותר של לואיס אנריקה בנבחרת הייתה נגד איטליה במונדיאל 1994, כאשר ספרד הודחה אחרי הפסד 2:1 ברבע הגמר והוא ספג מרפק מכוער ממאורו טאסוטי שאפילו לא ספג כרטיס צהוב. לאחר מכן האיטלקי הושעה לשמונה משחקים. המאמן אמר: "זה חלק מהקריירה הספורטיבית שלי. אני לא חושב על נקמה. פגשתי אותו כבר מאז. אני אוהב את איטליה ואת רומא (שימש כמאמנה) והייתה לי חוויה נהדרת גם אם לשנה. זה תענוג בשבילי לשחק נגד איטליה". בוומבלי, אגב, רשם לואיס אנריקה את משחק הבכורה שלו כמאמן ספרד, כשניצח 1:2 את אנגליה. הוא ישמח להשיג את אותה התוצאה מחר.

לואיס אנריקה | Denis Doyle – UEFA/UEFA via Getty Images

ססאר אספיליקווטה שימשיך כמגן ימני, אמר על מוראטה: "הוא עושה עבודה מדהימה עבור הנבחרת. הוא הראשון להגן מה שמאפשר לנו לשחק עם הגנה גבוהה. הוא הבקיע שערים ויעשה את גם בהמשך. הוא תמיד עובד ורוצה את הכדור. יש לנו אמונה מוחלטת בו. קשה להאמין שהגענו לנקודה הזו (כשהחלוץ ספג איומים). באנגליה היה חרם על הרשתות החברתיות והפלטפורמות האלה כדי למגר תופעות אלו. אנשים רבים מסתתרים מאחורי המקלדת ולא מקבלים עונש". על איטליה: "נכון שהיא ביורו הזה משחקת אחרת ורוצה יותר את הכדור, אבל היא כבר שנים נבחרת חזקה מאוד".

מי שישחק בוודאות הוא פדרי, הקשר בן ה-18, שרץ יותר מכל אחד אחר ונח לדקה אחת בלבד. מאמן העבר האיטלקי. פאביו קאפלו, הרעיף מחמאות ענק: "אני אוהב אותו. מעולם לא ראיתי שחקן בן 18 עם כזו אישיות וכאלה איכויות. הביטחון שלו מרשים. הוא לא רק עובד קשה אלא גם רץ ותוקף, הוא מדהים. זה ידוע שבפעם הראשונה שראיתי את מסי משחק אמרתי שהוא יהיה תופעה. ובכן, בואו נגיד שפדרי יכול להיות כזה".

גם פדרי דיבר במסיבת העיתונאים הערב: "הכדורגל המודרני הפך להרבה יותר פיזי הרבה יותר ואיכות היא בכלל לא מספיקה, ניתן לראות את זה במשחקים. על כך שלא כבשתי ביורו? זה אחד הדברים שעליי לשפר – אני לוקח את זה בחשבון וכולם מדברים איתי על זה. על האפשרות שישחק בחצי הגמר: "כרגע אני עדיין לא יודע אם אקבל הזדמנות – אם אשחק, אתן את כל כולי. ספרד זה לא הנבחרת של פרדי, יש לנו קבוצה מצוינת".

פדרי | UEFA/UEFA via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי