ספרד בטירוף לחצי הגמר: "תהיה חגיגה". מי סומן כשחקן המפתח?

במדינה סופרים את הדקות עד לחצי הגמר הערב נגד איטליה. "דו-קרב שתמיד מעורר תיאבון", נכתב. אולמו איים על השער 16 פעמים, יותר מכל שחקן אחר של "לה רוחה". מי לא בעט בכלל? וגם: זיכרונות מהגמר ב-2012

(גודל טקסט)

נבחרת ספרד מחפשת להעפיל לגמר היורו החמישי בתולדותיה כשתפגוש הערב (שלישי ב-22:00) את איטליה בחצי הגמר בוומבלי. כל המדינה בטירוף. "איזו חגיגה זו הולכת להיות", נכתב בשער "מארקה". ב"אס" הייתה הכותרת יצירתית: "פורצה ספרד". "איטליה נגד ספרד תמיד מעורר תיאבון, בכל ענף ספורט. על אחת כמה וכמה כשהזירה היא וומבלי. זה הדו-קרב שהפך לקבוע בטורנירים האחרונים ויריבות שידעה כל תוצאה אפשרית מ-1934 ועד היום", נכתב על רקע אזכור של משחקי העבר, כשספרד ניצחה רק פעם אחת את איטליה בטורניר גדול בתשעה משחקים.

אותו משחק היה גמר היורו ב-2012, כשספרד הביסה 0:4 את היריבה. ג'ורדי אלבה וסרחיו בוסקטס הם השרידים היחידים בהרכב "לה רוחה" מאותו הערב. סרחיו ראמוס שאינו זומן לסגל, נזכר באותו הערב: "יקח שנים לשחזר את ההישג של אז, אם בכלל. היה לנו ראש שאנחנו נבחרת היסטורית. איטליה ידעה איך לנצח בפרטים הקטנים. לא שמנו דגש על שחקן אחד אלא על הנבחרת כולה. אנדרס אינייסטה שנבחר למצטיין בטורניר, שחזר: "זה היה אחד המשחקים הכי טובים שלנו בנבחרת. שלטנו בכדור, שיחקנו מהר, ידענו גם להגן. השער של ג'ורדי אלבה זכור היטב. הוא ידע כאשר הכדור אצל צ'אבי – הכל יכול לקרות".

ב"אס" בחרו בדני אולמו כאחד משחקני המפתח. הקשר שיפתח במקומו של פבלו סראביה איים 16 פעמים על השער במהלך היורו – יותר מכל שחקן אחר בנבחרת. הוא עדיין מחפש את שער הבכורה שלו בטורניר. "הצלף של ספרד", נכתב על שחקנה של לייפציג. אלברו מוראטה וג'רארד מורנו בעטו 15 פעמים כל אחד, פבלו סראביה רביעי עם שמונה נסיונות בעוד פדרי לא בעט ולו פעם אחת.

אנדרס אינייסטה ושחקני ברצלונה עם גביע היורו ב-2012 | Alex Grimm/Getty Images

גם המאמן זכה לשבחים. "אמנם קרו דברים מוזרים והכוכבים התיישרו היטב, אך זה קרה גם ללואיס ארגוניס ו-ויסנטה דל בוסקה. אל לנו להטעות את עצמנו. הנבחרת אינה רק מזל. לואיס אנריקה פגע בינגו. איטליה נראית חזקה, אבל אוסטריה הוכיחה שיש לה נקודות תורפה. לאונרדו בונוצ'י וג'ורג'יו קייליני מרגישים בנוח יותר כשאין מולם מהירות. זו הדרך לגמר". על פדרי נכתב: "הוא משחק עם אותה חוצפה וטבעיות של מישהו שהדבר הכי חשוב לו הוא ליהנות, וזה המפתח".

בכלי התקשורת הזכירו כי ספרד שיחקה כבר תשע פעמים בוומבלי בעבר, כולל הופעת הבכורה של לואיס אנריקה כמאמן אז גברה 1:2 על אנגליה עם שערים של סאול ניגס ורודריגו מורנו. הפסדה האחרון שם היה לפני עשור, במשחק ידידות ב-2011 כשפרנק למפארד הכריע. מצד שני, היא ניצחה פעמיים בתשעה משחקים. באותו מגרש הודחה ספרד ברבע הגמר ביורו 1996 נגד אנגליה בדו קרב פנדלים.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1056051

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי