בספרד ניחמו: "בוכים, אך הנבחרת גדולה". הסטטיסטיקה גרמה להפסד?

לה-רוחה הפסידה בפנדלים לאיטליה בחצי גמר היורו ובתקשורת ניתחו: "הרווחנו את אנריקה, פדרי ואולמו". המאמן: "גם אינייסטה לא עשה את מה שפדרי עושה". פיקה וקסיאס גאים, וגם: הנתון שמוכיח שספרד לא יכלה לנצח

(גודל טקסט)

איך אומרת הקלישאה הידועה? אין מגיע בכדורגל. נבחרת ספרד הציגה אתמול (שלישי) את המשחק הטוב ביותר שלה ביורו 2020, אך לבסוף הפסידה בחצי הגמר לאיטליה בפנדלים, כשדווקא האזורי אולי סיפקו את אחד מהמשחקים הפחות טובים שלהם עד כה בטורניר. הספרדים הודחו אחרי 1:1 בתום 90 דקות והפסד 2:4 בפנדלים, כאשר אלברו מוראטה החמיץ את כדור העונשין הרביעי של 'לה-רוחה' ולאחר מכן ז'ורז'יניו סגר עניין.

אז גמר לא יהיה לספרד, שהשתפרה ממשחק למשחק ביורו הזה, ויש לה הרבה מה לקחת מהמשחק של אתמול. לא סתם לואיס אנריקה אמר אמש אחרי ההפסד שהוא "לא ראה אף שחקן עושה את מה שפדרי עשה במשחק הזה, גם לא אינייסטה". וזה לא רק פדרי. הדור הצעיר לקח את המושכות לידיים, וה-איש של ספרד אתמול היה דני אולמו, למרות הפנדל שהחמיץ.

כוכבה של לייפציג הציג משחק מעולה, בוגר, העלה את תג המחיר שלו בעוד כמה מיליונים טובים ולא היה נראה יותר כמו פוטנציאל משובח – אלא כשחקן מצוין של הרמות הכי גבוהות. נכון, זה לא מעניין אף אחד עכשיו כי בספרד רצו להגיע לגמר, אבל בהתחשב בכך שכולם ניבאו להם כישלון בטרם החל הטורניר – יש להם הרבה במה להתנחם, למרות כל הדמעות שראינו בסיום מהשחקנים.

דני אולמו | LAURENCE GRIFFITHS/POOL/AFP via Getty Images

וזה מה שעושים בספרד. מנחמים. ב'מארקה' נכתב בכותרת: "ספרד בוכה, אבל יש לנו נבחרת גדולה". עם זאת, גם נרשמה ביקורת: "הנבחרת של לואיס אנריקה עלתה לגמרי על היריבה, אבל השאירה אותה בחיים. אכזרי, אבל זה מה שהנבחרת עוללה לעצמה. למרות הכל, זו שעה של גאווה. לואיס אנריקה בנה קבוצה שהתגברה על הר של בעיות והתנתקה מהעבר. הפסדנו, אבל הרווחנו את אנריקה, פדרי ואולמו".

"יש לנו בסיס טוב כדי להאמין שזו התחלה של משהו נהדר", הצהיר הבלם אריק גרסיה, שחקן הרכש החדש של ברצלונה, שהצטרף הקיץ לקטלונים בהעברה חופשית אחרי שסיים את חוזהו במנצ'סטר סיטי. השחקן בן ה-20 שקיבל אתמול את המקום הרכב בפעם השלישית ביורו גם הוא חלק מהדור החדש של ספרד, שמצליח לייצר אופטימיות לקראת העתיד.

זו הייתה ההארכה השלישית ברציפות של ספרד, שנזקקה ל-30 דקות נוספות של כדורגל כדי לעבור את קרואטיה בשמינית הגמר, וברבע הגמר הלכה לפנדלים עם שווייץ ועלתה לחצי מול איטליה, ואת מה שקרה אתמול כולם יודעים. בסוף, הסטטיסטיקה לא משקרת – מעולם לא הייתה נבחרת שניצחה פעמיים בדו-קרב פנדלים ביורו אחד. אחרי הניצחון על שווייץ בדו-קרב מהנקודה הלבנה, מול האיטלקים זה כבר כנראה היה יותר מדי.

פדרי, טיאגו אלקנטרה, לואיס אנריקה | Andy Rain – Pool/Getty Images

הקפטן סרחיו בוסקטס אמר: "חבל, לא רצינו שהטורניר יסתיים. שיחקנו טוב מאוד, היינו עדיפים כמעט בכל רגע מהמשחק. אנחנו עוזבים בראש מורם ומלאי גאווה, אני גאה בחבריי לנבחרת. כולם אמרו שאיטליה פייבוריטית, אבל גילינו עליונות. שיחקנו עם הרבה צעירים והם הרוויחו ביטחון וניסיון. הנבחרת הזו עוד תחזור. זה רגע עצוב, אבל גם מלא גאווה".

ג'ורדי אלבה שענד את סרט הקפטן אחרי שבוסקטס יצא: "זו מכה קשה, הגיע לנו קצת יותר. ככה זה בפנדלים, בפעם הקודמת ניצחנו והפעם הפסדנו. אני בנבחרת 9-10 שנים ולא ראיתי חבורה כזו של שחקנים כבר הרבה מאוד זמן. יש לנו חדר הלבשה מדהים. אני חושב שספרד גאה היום, נתנו הכול על המגרש. אני בטוח שנעשה עוד דברים גדולים".

ג'רארד פיקה שפרש מהנבחרת לפני שנתיים צייץ: "טורניר גדול של נבחרת ספרד, שגרמה לנו להמון גאווה. קשה מאוד להגיע עד חצי גמר טורניר יורו. לפעמים פנדלים יכולים להיות אכזריים. אני שולח מפה הרבה עידוד לשחקנים". איקר קסיאס האגדי צייץ: "לא קל להגיע לחצי גמר של טורניר גדול. אלו הם הפנדלים ולפעמים, כמו היום, זה אכזרי. המזל לא היה לצדנו הערב. טורניר גדול של הנבחרת ורק לחשוב על העתיד לבוא. אני רוצה לעודד את השחקנים ולהודות להם על כך שמילאו אותנו בהתלהבות".

דני אולמו, ג'ורדי אלבה | LAURENCE GRIFFITHS/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי