ראש ממשלת בריטניה איחל בהצלחה, ליניקר: "הטורניר שלנו כמעט מושלם"

אנגליה בטירוף לקראת חצי גמר היורו הערב נגד דנמרק. "היום זה היום", צייץ בוריס ג'ונסון על רקע תמונתו עם חולצת הנבחרת. ב"מטרו" צופים למעלה מ-30 מיליון ליטרים של בירה. שבחים לסאות'גייט: "הסיר את הפחד"

(גודל טקסט)

בכל אנגליה מחסירים פעימה לקראת חצי גמר יורו 2020 הערב (רביעי) נגד דנמרק. נבחרת שלושת האריות מחפשת להעפיל לראשונה בתולדותיה לגמר היורו וכן גמר ראשון בטורניר גדול מאז הזכייה במונדיאל ב-1966. הניצחון היחיד של אנגליה על דנמרק בששת המשחקים התחרותיים האחרונים היה איי שם במונדיאל 2002, אז ריו פרדיננד, מייקל אואן ואמיל האסקי כבשו כבר במחצית הראשונה בדרך ל-0:3 בשמינית הגמר. הארי קיין יקווה להבקיע הערב ולהשתוות לגארי ליניקר שכבש עשרה שערים עבור הנבחרת בטורנירי היורו.

ב"טיימס" משוכנעים כי בוקאיו סאקה שלא היה כשיר למשחק הקודם, יחליף את ג'יידון סאנצ'ו ממנצ'סטר יונייטד. ז'וזה מוריניו טען שלדעתו ג'ק גריליש צריך לפתוח בהרכב אך הוא לא רואה את זה קורה. ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, צייץ: "היום זה היום, בהצלחה אנגליה", על רקע תמונה שלו עם חולצת הנבחרת. אגב, באנגליה פורסם ("דיילי מייל") כי גם הנבחרת תזכה ביורו לא תתקיים תהלוכת ניצחון לאור מגבלות הקורונה.

"מוכנים לשאוג", נכתב ב"דיילי טלגרף". ב"דיילי מירור" הציגו כמה תמונות מרגעים אייקונים של אצטדיון ומבלי הישן. "לחזור הביתה", נכתב בשער "גרדיאן" לאות הזדהות עם שיר האוהדים המיתולוגי. "Beer we go", הייתה הכותרת היצירתית ב"מטרו" שם צופים למעלה מ-30 מיליון ליטרים של בירה יוזמנו הערב. שלושה מכתבי ה"דיילי מייל" בחרו ב-11 הטובים ביותר שראו בנבחרת והארי קיין נמצאים בהרכב של שלושתם. ב"גרדיאן" נכתב עוד: "היום המיוחל סוף סוף הגיע, איך נשמור על רוגע עד לשריקת הפתיחה?".

ב"טיימס" התייחסו לכך שמדובר במשחקו ה-60 של גארת' סאות'גייט כמאמן הנבחרת ונכתב כי הוא "האיש הנכון במקום הנכון ובזמן הנכון משום שהכיר את הכישרונות הצעירים ובעיקר משום שהיה רגוע בסערה הרגילה סביב הנבחרת". עד היום רשם המאמן 38 ניצחונות מול עשרה הפסדים. ב"דיילי מייל" נכתב כי גם אם הנבחרת תפקיד אין ספק שהמאמן צריך להמשיך: "אין שום מאמן טוב יותר. אלה לא רק הניצחונות האחרונים אלא גם הדרך בה הוא שינה את הנבחרת, הסיר את הפחד ויצר סביבה שמוציאה את המיטב".

שחקן העבר גארי ליניקר: "הקמפיין של אנגליה כמעט מושלם. המשחק היחיד שנראה שהיה גרוע הוא נגד סקוטלנד, אבל אני יודע עד כמה זה קשה לגבור על השכנה שלך. אנגליה הייתה סולידית והשתפרה ככל שהטורניר התקדם. הניצחון על גרמניה היה שחרור של מחסום נפגשי גדול. יש לאנגליה עומק אדיר בסגל וזה נראה טוב. בנוקאאוט הכל יכול לקרות אבל נראה שיהיה בסדר והם יגיעו לגמר".

שער "מטרו" | צילום מסך: "מטרו"

נמניה וידיץ', בלם העבר של מנצ'סטר יונייטד, התייחס לשני שחקני ההגנה שלה בנבחרת: "הארי מגווייר נראה נינוח יותר באנגליה מאשר ביונייטד, אך הוא צריך לזכות בתארים כדי להיחשב כשחקן טופ". על לוק שואו: "הוא הגיע ליונייטד אחרי שכבר עזבתי. הוא סבל מפציעות אבל היה אחד המצטיינים בקבוצה אשתקד. תמיד ידענו שהוא מסוכן בהתקפה אבל הוא השתפר מאוד בהגנה. במיוחד במיקום ובעיקר כשהקבוצה משחקת עם שלושה בלמים". אם שואו יבשל, אגב, הוא יהיה השחקן היחיד בתולדות הנבחרת שרשם ארבעה בישולים ביורו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי