לראשונה בתולדותיה: אנגליה בגמר היורו אחרי 1:2 על דנמרק בהארכה

דמסגור כבש ראשון, אבל קר החזיר את המארחת בשער עצמי וקיין, שהחטיא פנדל, תיקן בריבאונד ושלח את "שלושת האריות" למפגש עם איטליה בראשון. סאות'גייט ושחקניו יוכלו להניף את גביע אירופה בוומבלי

(גודל טקסט)

באנגליה חיכו לזה חיים שלמים. מאז 1966 לא חוו בממלכה אקסטזה כמו זו שראינו הלילה (רביעי) באצטדיון וומבלי. הנבחרת של גארת' סאות'גייט עלתה לגמר היורו לראשונה בתולדותיה בזכות ניצחון 1:2 על דנמרק בתום הארכה, וביום ראשון הקרוב היא תארח את איטליה לעיני עשרות אלפי אוהדים צמאים במשחק שיקבע את זהותה של אלופת אירופה החדשה. מיקל דמסגור העלה את הדנים ליתרון, אבל סימון קר הבקיע שער עצמי שהחזיר את האנגלים למשחק והארי קיין, אחרי החמצת פנדל, תיקן והשלים את המהפך ששלח את "שלושת האריות" לגמר.

אם בשלבי הנוקאאוט הקודמים הבריטים היו ראויים למחמאות על תצוגות משכנעות מול גרמניה ואוקראינה, הרי שהערב אנגליה לא התעלתה בהרבה על יריבתה, לפחות במסגרת הזמן החוקי. היא אמנם החזיקה הרבה יותר בכדור, אך לא סיפקה כדורגל מרשים במיוחד ואפילו הדרך לשערים שלה כללו החמצות.

סטרלינג הרבה לבזבז הזדמנויות, אולם מצד שני היה מעורב בשער הראשון וסחט את הפנדל שהביא למהפך. קיין העלה את מאזנו לארבעה שערים בשלב הנוקאאוט, השתווה לגארי ליניקר האגדי כגדול הכובשים בתולדות נבחרתו בטורנירים גדולים וסאות'גייט יוכל לגרש את השדים מ-1996 יחד עם כל המדינה, אם הקבוצה שלו תצליח להכניע את ה"אזורי" בקרב המכריע על התואר. אנגליה תקווה שג'ק גריליש יהיה כשיר למשחק האחרון, שכן הקשר מאסטון וילה הוחלף בשל פציעה לאחר שנכנס מהספסל במהלך המחצית השנייה.

אנגליה, שלא הכניעה את דנמרק במשחק רשמי מאז 2002, גברה על הסקנדינבים לראשונה במסגרת טורניר גדול ואחרי שני ניסיונות כושלים, היא סוף סוף צלחה את מכשול חצי הגמר, חרף העובדה שג'ורדן פיקפורד ספג הערב שער ראשון ביורו הנוכחי.

אנגליה רחוקה ניצחון מזכייה ביורו | CATHERINE IVILL/POOL/AFP via Getty Images
סאות'גייט יוכל לגרש את השדים | Frank Augstein – Pool/Getty Images
האוהדים בוומבלי בטירוף | Andy Rain – Pool/Getty Images

נבחרת דנמרק הנפלאה תיאלץ להסתפק רק במחמאות. הביצוע המדהים של דמסגור בכדור חופשי הימם את וומבלי והעלה אותה ליתרון, אבל מעבר לכך לא היו לה מצבים קורצים ובמהלך המחצית השנייה היא פשוט נפלה מהרגליים, כשאת ההארכה היא אף סיימה ב-10 שחקנים לאחר שהמחליף ינסן נפצע למאמן קספר היולמאנד כבר לא היו חילופים.

מהדנים נזכור את האופי האדיר שהפגינו אחרי שהטורניר הזה נפתח בטראומה מבחינתם, זכר לאירוע שעבר על כריסטיאן אריקסן במשחק הראשון נגד פינלנד. מאז קיבלנו רגעים נפלאים של כדורגל מצד הנבחרת שזכתה ב-1992, אך אותו רגע היסטורי לא יוכל להיות משוחזר השנה.

דנמרק תיאלץ להסתפק במחמאות | LAURENCE GRIFFITHS/POOL/AFP via Getty Images
שמיכל מתקשה לנחם את מיילה | Laurence Griffiths/Getty Images

הרכבים

אנגליה: ג'ורדן פיקפורד, קייל ווקר, ג'ון סטונס, הארי מגווייר, לוק שואו, קלווין פיליפס, דקלאן רייס (ג'ורדן הנדרסון, 95), מייסון מאונט (פיל פודן, 95), בוקאיו סאקה (ג'ק גריליש, 69/קיירן טריפייר, 106), ראחים סטרלינג, הארי קיין.

דנמרק: קספר שמייכל, אנדראס כריסטנסן (יואכים אנדרסן, 79), סימון קר, יאניק וסטרגור, ינס לארסן (דניאל ואס, 67), תומאס דילייני (מתיאס ינסן, 88), פייר-אמיל הויביירג, יואקים מיילה, מרטין בריית'ווייט, מיקל דמסגור (יוסוף פולסן, 67), קספר דולברג (כריסטיאן נורגור, 67).

האנגלים חוגגים. ביום ראשון מחכה להם איטליה | Frank Augstein – Pool/Getty Images

מהלך המשחק

דקה 6: קיין ברח לאגף ימין ושלח כדור רוחב שעקף שלושה שחקנים של דנמרק, אבל סטרלינג שחיכה במרכז לא הספיק להגיע בזמן כדי להמשיך את זה לרשת.

דקה 13: סטרלינג חתך בכדרור מצד שמאל לאמצע וחדר לרחבה, אך שחרר בעיטה חלשה ישר לידיו של שמייכל.

דקה 15: פיקפורד טעה ביציאה מאחור ונתן כדור במתנה לדנים, בריית'וויט בעט מחוץ לרחבה והצליח להוציא רק קרן.

סטרלינג מתוסכל אחרי הפספוס בפתיחה | ANDY RAIN/POOL/AFP via Getty Images

דקה 25: איום נוסף של דנמרק. דמסגור השתלט על כדור בפתח הרחבה וניסה לסובב לקורה הרחוקה, אבל פספס את המסגרת.

דקה 30, 0:1 לדנמרק!: ממצב נייח, דמסגור שיגר טיל מטורף היישר לרשת של פיקפורד והעלה את האורחת ליתרון מהמם.

דמסגור כבש שער ענק לזכות דנמרק | PAUL ELLIS/POOL/AFP via Getty Images
לפיקפורד לא היה סיכוי מול הבעיטה האדירה | JUSTIN TALLIS/POOL/AFP via Getty Images

דקה 38: איזה פספוס של סטרלינג! מאונט הצליח להעביר מסירה אל לב הרחבה, אבל חלוץ מנצ'סטר סיטי נעצר אצל שמייכל מטרים ספורים מהשער.

דקה 39, אנגליה משווה ל-1:1!: קיין השחיל כדור עומק לסאקה שמסר למרכז, וקר שגלש בניסיון למנוע מסטרלינג לכבוש, שלח במו רגליו את הכדור פנימה.

שמייכל תסכל את סטרלינג | FRANK AUGSTEIN/POOL/AFP via Getty Images
ראחים סטרלינג חוגג עם שחקני נבחרת אנגליה
אבל האנגלים מצאו את השוויון | Laurence Griffiths / Staff

דקה 55: מגווייר התרומם מעל כולם להגבהה ממצב נייח ונגח מצוין, אבל שמייכל הושיט את ידו הימנית ומנע את המהפך.

דקה 58: דולברג קיבל מסירה על קו ה-16 וביטל את סטונס בנגיעה יפה, לפני שבעט שטוח לידיים של פיקפורד.

שמייכל מנע את השני של אנגליה | Justin Tallis – Pool/Getty Images

דקה 93: בתחילת ההארכה, קיין הגיע למצב לא רע ובעט מזווית קשה לפינה הרחוקה, שמייכל שוב היה במקום והדף.

דקה 98: גריליש ניסה את מזלו מרחוק, אבל השוער הדני שוב שם ידיים חזקות. מיד אחר כך, קשר אסטון וילה סידר מצב נוסף לסטרלינג, שהטיס את זה ליציע.

דקה 104, 1:2 לאנגליה!: סטרלינג סחט פנדל שנוי במחלוקת ושמייכל עצר נפלא את הבעיטה של קיין מ-11 מטרים, אך החלוץ עט על הריבאונד ושם את זה בפנים.

וגם עצר נפלא את הפנדל של קיין | Paul Ellis – Pool/Getty Images
אבל קיין שלח את הריבאונד לרשת | Laurence Griffiths/Getty Images
ורץ לחגוג עם עשרות אלפי אנגלים | JUSTIN TALLIS/POOL/AFP via Getty Images

דקה 114: בריית'ווייט שחרר בעיטה ממצב קשה מחוץ לרחבה וסחט מפיקפורד הצלה לקרן.

דקה 120: סטרלינג עבר את אנדרסן בכדרור וכמעט הכניע את שמייכל, ששלח את זה לקרן.

עוד ניצחון אחד – והגביע של "שלושת האריות" | Laurence Griffiths/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי